Gjest Sipply Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Er ei jente på 26 år. De siste to årene har jeg sliti skikkelig med sex og lysten på dette. jeg har aldri lyst på det! overhodet aldri! Min mann derimot har lyst på dete 24/7, for han er det veldig sårende og frustrerende at han hele tiden må spørre/overtale meg (hilket jeg kan forstå). Jeg derimot blir drittlei av masingen og prøver for alt det er å unngå. På det værste kan det nevens at jeg sniker meg ut av sengen om morningen for å unngå. DE gangne vi har sex så ligger jeg bare å venter på å bli ferdig, og tenker på helt andre ting uansett hvor mye jeg forsøker å ha lyst. Hender oså at jeg "faker" bare fore å bli ferdig. Og jammen er det godt å bli ferdig, for da er det lenge til neste gang. Hva i all verden feiler det meg? Jeg hargåttp å samme p pille merke, yasmin i flere år og utenom det kan jeg ikke finne noen grunn..
Gjest Sandbekken Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 Er du ofte sliten? Har du fortsatt samme følelsene for mannen din? er det noe du går rundt å tenker på? Hvis nei: prøv å gå noen måneder uten pilla :)
Gjest Iah Skrevet 12. oktober 2009 #3 Skrevet 12. oktober 2009 Selv om du ikke har hatt bivirkninger av p-pillene tidligere, kan det allikevel være de som er synderen. Jeg hadde droppet pillene som hun over meg her sier.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. oktober 2009 #4 Skrevet 12. oktober 2009 Men kan man bare hoppe av p pillene sånn uten videre. Hvilke konsekvenser kan det føre med seg, sånn generelt sett bortsett fra at man kan bli gravid om man ikke bruker annen beskyttelse. ? jeg har gått fast på p piller i 15 år nå, så redd for hva som skjerm ed kroppen om jeg stopper opp nå en periode også begynner på igjen senere.
Pingting Skrevet 12. oktober 2009 #6 Skrevet 12. oktober 2009 Men kan man bare hoppe av p pillene sånn uten videre. Hvilke konsekvenser kan det føre med seg, sånn generelt sett bortsett fra at man kan bli gravid om man ikke bruker annen beskyttelse. ? jeg har gått fast på p piller i 15 år nå, så redd for hva som skjerm ed kroppen om jeg stopper opp nå en periode også begynner på igjen senere. Jeg tror ikke det skal være noe problem, men hør med legen din om du er bekymret. Jeg gikk selv på piller i 5 år, sluttet ett år og begynte igjen. Da forhørte jeg meg emd legen først, og han sa det ikke burde gå greit. Og det var det ikke - med unntak av litt uregelmessig mens, men det er jo en bagatell egentlig.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 13. oktober 2009 #7 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg tror ikke det skal være noe problem, men hør med legen din om du er bekymret. Jeg gikk selv på piller i 5 år, sluttet ett år og begynte igjen. Da forhørte jeg meg emd legen først, og han sa det ikke burde gå greit. Og det var det ikke - med unntak av litt uregelmessig mens, men det er jo en bagatell egentlig. Kjære deg, ikke mist motet. Jeg hadde det slik helt til jeg ble 28 år. Det som skulle til for min del varå fjerne meg fra all type press. Tror mange kvinner trenger lang tid på å virkeig få kontakt med sin seksualitet. Er det noe som kan stanse den prosessen fullstendig så er det press. Og selv om denne situasjonen er fryktelig for kjæresten din også, så lever du under et konstant seksuelt press. Da jeg og kjæresten min gikk fra hverandre oppevde jeg at jeg kunne føle seksuell tiltrekning, til andre menn. og derifra har det bare blomstret.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #8 Skrevet 13. oktober 2009 Om det har med kroppen din å gjøre og ikke forholdet er det et par ting som gjerne funker bra. Denne dieten har jeg hørt mye bra om fra folk jeg har tillitt til: http://www.amazon.com/Orgasmic-Diet-Revolu...m/dp/030735265X Denne øvelsen virker bra for sexlyst, evnen til å få orgasmer og generell livskvalitet og vitalitet: http://www.umaatantra.com/female_deer_exercise.html Om du gjør øvelsene i orgasme boken for å styrke underlivet så hjelper det også ganske mye. Om du ikke kjøper den så gjøre flere pc/kegels øvelser. Slik styrking av underlivsmuskulaturen gir større sexlyst, øker evnen til å få orgasmer og styrken på dem og gjør at du kan klemme hardt på pikken slik at han og du får mere ut av sexen.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #9 Skrevet 15. oktober 2009 Hei ts. Jeg har det på akkurat samme måte som deg. Og jeg har vært slik så lenge jeg kan huske, enten jeg har gått på ppiller eller ikke. Sex betyr svært lite for meg, og jeg kan gå i ukesvis uten det, uten at det plager meg. Kjæresten min tar dette veldig dårlig, og innbiller seg at det er han det er noe galt med. I mine øyne er det midlertidig ikke noe galt med verken han eller meg, vi har bare forskjellig grad av sexlyst. Jeg aner ikke hvorfor noen mennesker er slik. Noen er kanskje bare slik av natur, mens andre (som deg ts, siden du sier du kun har vært slik i to år?) har fått sexlysten sin ødelagt av et eller annet. Det er et voldsomt sexhysteri i vår kultur, og dersom man ikke er på grensen til nymfoman blir man nærmest sett på som en kjedelig og rar person, så noe av svaret på at enkelte mister lysten helt kan kanskje være dette presset. Samfunnet har skapt veldig mye stress og forventninger rundt dette med sex, og for noen kan dette rett og slett bli litt for mye. Jeg tror at man, uansett utfallet rent sexuelt sett, får det generelt bedre dersom man lærer seg å akseptere seg selv slik man er. Noen mennesker er bare mindre kåte enn andre, og selv om mediene og omverdenen vår ikke gir inntrykk av det, er det faktisk helt normalt å ikke være så utrolig opptatt av sex. Kanskje du plages av stress, forventningspress eller selvbedreielse?
Gjest Gjest_vildepilde_* Skrevet 15. oktober 2009 #10 Skrevet 15. oktober 2009 Hei ts. Jeg har det på akkurat samme måte som deg. Og jeg har vært slik så lenge jeg kan huske, enten jeg har gått på ppiller eller ikke. Sex betyr svært lite for meg, og jeg kan gå i ukesvis uten det, uten at det plager meg. Kjæresten min tar dette veldig dårlig, og innbiller seg at det er han det er noe galt med. I mine øyne er det midlertidig ikke noe galt med verken han eller meg, vi har bare forskjellig grad av sexlyst. Jeg aner ikke hvorfor noen mennesker er slik. Noen er kanskje bare slik av natur, mens andre (som deg ts, siden du sier du kun har vært slik i to år?) har fått sexlysten sin ødelagt av et eller annet. Det er et voldsomt sexhysteri i vår kultur, og dersom man ikke er på grensen til nymfoman blir man nærmest sett på som en kjedelig og rar person, så noe av svaret på at enkelte mister lysten helt kan kanskje være dette presset. Samfunnet har skapt veldig mye stress og forventninger rundt dette med sex, og for noen kan dette rett og slett bli litt for mye. Jeg tror at man, uansett utfallet rent sexuelt sett, får det generelt bedre dersom man lærer seg å akseptere seg selv slik man er. Noen mennesker er bare mindre kåte enn andre, og selv om mediene og omverdenen vår ikke gir inntrykk av det, er det faktisk helt normalt å ikke være så utrolig opptatt av sex. Kanskje du plages av stress, forventningspress eller selvbedreielse? Kan være at du har vitamin- eller jernmangel?
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #11 Skrevet 15. oktober 2009 Kan være at du har vitamin- eller jernmangel? Jeg tror ikke det. Jeg spiser sunt og variert, tar vitamin- og mineraltilskudd, og er i generelt god form. Jeg har hatt ganske mange forskjellige typer kosthold de siste årene, men sexlysten min har alltid vært på samme nivå, så det ser ikke ut som den er knyttet til ernæring for min del.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #12 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg har hatt liten sexlyst i 3 år nå, stakkars samboer Men - nå har jeg møtt en annen mann som tenner meg bare jeg tenker på han (jeg har ikke vært utro da, det er bare litt flørting), så jeg avslutter forholdet mitt med mannen min denne uken (han er bortreist nå), fordi jeg har nå skjønt at det er ikke meg det er noe feil med, det er mine seksuelle følelser for samboer som er borte. Vi er visst bare venner, vi. vet ikke helt hva jeg vil fram til med dette...!
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #13 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg tror ikke det. Jeg spiser sunt og variert, tar vitamin- og mineraltilskudd, og er i generelt god form. Jeg har hatt ganske mange forskjellige typer kosthold de siste årene, men sexlysten min har alltid vært på samme nivå, så det ser ikke ut som den er knyttet til ernæring for min del. Jeg tror fortsatt du kan få utbytte av the orgasmic diet. Det er ikke slik at den først og fremst gir deg et generelt godt kosthold, men et kosthold som booster lysten på sex hos alle.
Gjest Mysticgirl Skrevet 16. oktober 2009 #14 Skrevet 16. oktober 2009 Prøv å bytt mann! Alle vet jo at å gresse på samme plass er dritkjedelig og lite spennende
Gjest Gjest_81 Skrevet 17. oktober 2009 #15 Skrevet 17. oktober 2009 Jeg er ei dame på 28 år, og har vært i fast forhold de siste ti årene. De første 4 1/2 årene vi var sammen gikk jeg på p-piller. Jeg tror det nesten ikke gikk en eneste dag hvor jeg ikke lurte på hva som var galt med meg... ikke sexlyst i det hele tatt. Så bestemte vi oss for å få barn, og jeg sluttet på pilla. Sexlysten kom tilbake i løpet av en måned... kan ikke beskrive lykkerusen:) Senere har vi jo fått to barn, og lysten varierer jo mye da. Det er jo også utrolig viktig at partneren åpner opp følelsesmessig, og viser at sex handler om følelser. Jer kan anbefale "mars og venus på sengekanten" av John Grey på det varmeste Det er en bok som lærer bort hva som skal til følelsesmessig for å kunne ønske sex for begge kjønn. Han(og jeg også) mener at det ikke er sex kvinnene ikke ønsker fra mennene sine, men at de ikke får tilfredstilt behovene de har følelsesmessig, og derfor aldri kommer dit at de får lyst på sex. Menn må ha sex for å kunne føle intens kjærlighet, kvinner må ha intens kjærlighet for å ønske sex. Lykke til
^^kara Skrevet 17. oktober 2009 #16 Skrevet 17. oktober 2009 Har fått et inntrykk av at nesten alle par går gjennom slike perioder. Kan ha mye med at hverdagen er veldig rutinepreget. p-pillene kan ha mye med den nedsatte sexlysten. Kanskje du burde fortelle han om dette? hvordan du føler? Prøv i hverdagen å vise at dere setter pris på hverandre, overrask hverandre. Gjør ting dere gjorde når dere først ble forelsket. Slike ting kan få tilbake gamle følelser. Funker for oss! :-) Har selv en kjæreste som jobber offshore. Da får jeg tid til å savne han, å virkelig se hva jeg har. Så om dere er med hverandre hver kveld så vil jeg anbefale å ha venninnekvelder der dere får en kjangs til å savne hverandre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå