Gjest Gjest_Grønn_* Skrevet 12. oktober 2009 #1 Del Skrevet 12. oktober 2009 Hvor får man skrudd på bilskilt? Bensinstasjon? Verksted? Og hva koster det? Hilsen verdens mest upraktiske person Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 12. oktober 2009 #2 Del Skrevet 12. oktober 2009 Du må jo registrere bilen. Ta kontakt med Veivesnet på ditt sted og bestill skilter. Om du allerede har skilt og tenker på det praktiske - så tar du to skruer og skrur det på selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Grønn_* Skrevet 12. oktober 2009 #3 Del Skrevet 12. oktober 2009 Hehe, jeg er klar over at en bil må registreres, jeg har ikke spikket skiltene selv Men sitter med to løse skilt, to skiltholdere (uten noen åpenbar forklaring på hva som er opp og ned, fram og bak), to skiltlister, ingen skruer og kan heller ikke se noen mutteraktig greie eller "mottaker" på bilen. Faktisk tror jeg det hadde vært lettere OM jeg hadde spikket skiltene selv og spikret dem fast, men spørs hvor glad onkel politi hadde blitt for det da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 12. oktober 2009 #4 Del Skrevet 12. oktober 2009 Ja jeg håpet jo på at du visste såpass, men man vet jo aldri med de som skriver på forumene her Bensinstasjoner kan du nok bare glemme, der jobber det jo bare jenter som vet mer om ukeblader og mat enn hva de vet om biler. Det er jo ikke lov å kjöre uten skilter, så jeg ville stikket innom veivesnet å fått pröveskilter, kjört bilen til et verksted og spurt om ikke de kan gjöre det. Tror neppe du trenger å bestille noe time for slikt, da dette er gjort på 5 minutter. Er du heldig slipper du å betale, men om du må betale tror jeg ikke du trenger å betale mer enn et par hundrelapper - maks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Grønn_* Skrevet 12. oktober 2009 #5 Del Skrevet 12. oktober 2009 Da stikker jeg innom verkstedet og får det gjort der. Kanskje de gjør det gratis, med tanke på hvor uhorvelig mye penger jeg har lagt igjen der for å få bilen min tilbake Og du har rett angående bensinstasjon... skulle skifte en pære en gang, og det var ingen av pølseselgerne som skjønte noe som helst. Men det finnes unntak- jeg var innom min faste bensinstasjon for å fylle bensin, og kjøpe en ny vindusvisker i samme slengen. Han som sto i kassa (en godt voksen, pakistansk mann som jeg er på hils med) nektet meg å kjøpe den. "Nai nai, do må ikke kjøpe den har! Da do må betale 400 kroner, det er idiotpris, do går til Biltema og den koster bare hondre!" Det var jo søtt gjort da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå