Lillie Skrevet 19. oktober 2009 #21 Skrevet 19. oktober 2009 Min sønn var akkurat likedan. Hvordan vi egentlig fikk dagene til å gå, er ganske uforståelig i dag Babygymmen likte han ikke, ikke ville han ligge alene på gulvet, han skulle helst bæres og det skulle skje noe _hele_ tida. Husker at jeg tenkte det samme som deg; i barselgruppa er det bare perfekte babyer. Men vi kom da gjennom det på et vis, og da han ble mer mobil ble ting enklere, både for meg og han. I dag er han en aktiv gutt på 8 år. Han liker fortsatt at det skal skje noe, og kjeder seg ganske lett. Men han er en flott og snill gutt, og jeg vil karakterisere han som helt normal. (p.s. Nå har jeg fått barn nr. to, og hun har mye mer tålmodighet. Så unger er virkelig forskjellige, selv om de er søsken).
Gjest Aggie Skrevet 19. oktober 2009 #22 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg må bare si tusen takk ts!!!! Jeg har det akkruat som deg, nesten så jeg trodde jeg hadde sitti og skrevet innlegget selv. Gutten min på et halvt år er akkurat som du skriver, og jeg har og sittet med tankene at det må feile han noe. Har vært hos lege, flere ganger, som bare smilende rister på hodet til meg hysteriske mamma, og snakket med helsesøster. Men er som du, ikke helt fortrolig med henne. Laang historie som bl a omfatter for sliten til å svare på spørsmål ang syk baby og stille diagnose over tlf. Jeg har lurt på å ringe manuellterapeut og fysioterapeut - jeg mener et sted må det finnes noen som kan forklare meg hvorfor han er som han er.. Men så leser jeg innlegget her og går ned minst 10 kilo i ren lettelse - han er som mange andre barn. Hvordan gjør dere med barn som ikke vil ligge alene og leke/trene ift den å så viktige magetreningen??? Synes det er håpløst vanskelig. Legger han og meg selv ned og ruller med han, men det blir klynking og gråting nesten med en gang. Han klarer fortsatt ikke å rulle fra mage til rygg (men klarer fra rygg til mage hvis han absolutt vil) det er bare det at han ikke vil... Han blir liggende pal i den stillingen jeg legger han i og etter et minutt eller så begynner klaging/gråting..
Kara W Skrevet 19. oktober 2009 #23 Skrevet 19. oktober 2009 Hvordan gjør dere med barn som ikke vil ligge alene og leke/trene ift den å så viktige magetreningen??? Synes det er håpløst vanskelig. Legger han og meg selv ned og ruller med han, men det blir klynking og gråting nesten med en gang. Han klarer fortsatt ikke å rulle fra mage til rygg (men klarer fra rygg til mage hvis han absolutt vil) det er bare det at han ikke vil... Han blir liggende pal i den stillingen jeg legger han i og etter et minutt eller så begynner klaging/gråting.. Vi venter og regner med at de ruller og løfter hodet når de er klare. Gutten min var en av de som ikke ville ligge alene på gulvet, så det slapp han. Alikevell var han den første i barselgruppen til å sitte. Han var den siste til å krabbe, men den første til å gå. Barn gjør ting i sist eget tempo. En øvelse som virket for oss var å legge ham på magen på stellebordet, med hodet mot kanten. Da kunne vi sitte på huk forran ham og hodene våre kom helt på nivå med hverandre. Dette gikk mye bedre enn å ligge på gulvet sammen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå