Knøttet Skrevet 11. oktober 2009 #1 Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Jeg tror nesten jeg må bite i det sure eplet og begynne på hormonprevensjon, selv om jeg ikke har noe lyst ... Men da er spørsmålet hvilken? Jeg står mellom tre ting: hormonspiral, yasmine p-pille og nuvaring. Spiral er jeg redd gjør vondt å sette inn, og redd for at mannen stikker seg. Yasmine eller var det Diane? synes jeg at jeg har hørt at ikke selges lengre? Plussiden på den er jo at den kan brukes mot kviser, hvis jeg ikke tar helt feil? Det hadde jo vært ok ... Nuvaringen er vel dyrere enn p-piller, men virker lokalt slik at det ikke er så mye bivirkninger, men jeg er redd for å få masse kviser, miste sexlysten og bli deprimert. Hvilken av disse har færrest bivirkninger? Jeg har en resept på hormonspiral liggende, men den er et år gammel, og det var min tidligere lege et annet sted i landet som skrev den ut, så jeg er usikker på om jeg får brukt den, selv om hormonspiral ikke er høyest oppe på lista mi, tror jeg ... Endret 11. oktober 2009 av Knøttet
Gjest Gjest_Relativista_* Skrevet 11. oktober 2009 #2 Skrevet 11. oktober 2009 En stemme for NuvaRing her. Det er vel det enkleste å (ikke) svelge, når du ikke ønsker hormonprevensjon. Jeg har brukt Nuva en stund, og er happy med den. Sitter fint på plass, merker ikke noe til den, gir totalt mindre østrogendose.
Knøttet Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2009 En stemme for NuvaRing her. Det er vel det enkleste å (ikke) svelge, når du ikke ønsker hormonprevensjon. Jeg har brukt Nuva en stund, og er happy med den. Sitter fint på plass, merker ikke noe til den, gir totalt mindre østrogendose. Bivirkninger da? Er det mange av de? Jeg vet det er forskjell fra person til person, men det kan jo være nyttig å høre uansett.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #4 Skrevet 11. oktober 2009 Hvis du tåler hormonell prevansjon, er nok p-ringen ikke et dumt valg. Koster ca. 100kr måneden og jeg merket ikke så mye til at den satt der. Dessverre tåler jeg ikke NOEN hormonelle prevensjonsmidler, selv ikke p-ringen fant jeg ut... Havner helt i kjelleren med depresjoner og tidvis paranoia. Virkelig ikke moro. Har ei venninne som har brukt p-ring i flere år og er storfornøyd, så dette er selvsagt inmari, inmari individuelt. Jeg har i dag kobberspiral. Var et herk å få inn, men går greit nå. Ser at du har født, og da er det visstnok ikke spesielt ubehagelig å få satt inn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå