Gjest Gjest_ulrikke_* Skrevet 11. oktober 2009 #1 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg har gått på p-piller i ett halvt år bare for å slippe mensen. Hater mensen. Men nå bestemte jeg meg for å få mensen og tok ikke p-pillene på fredagen kvelden og ikke på lørdagen kvelden og da fikk jeg mensen på søndag morgningen, i dag. Og på hele lørdagen og i dag søndagen har jeg hatt fryktelig vondt i magen. Men så lurer jeg på om det er normalt å få menssmerter når jeg ikke har vanlig mens med eggløsning fordi jeg har gått på p-piller. Og p-piller har jeg hørt skal hjelpe mot mens smerter, men det er så vondt i magen min nå. Skjønner ingenting. Er det vanlig med smerter nå når jeg går på p-piller? Og varer mensen på p-piller i ca. fem til syv dager? Sånn som vanlig mens uten p-piller eller hormoner? Det er fælt å ha mensen igjen. Grudde meg fryktelig til den dagen jeg måtte fordi er det farlig å aldri ha mensen? Er det farlig å bare utsette i flere år? Jeg var skeptisk og usikker på dette og derfor lar jeg mensen komme. Tenkte jeg skal ha mensen to ganger i året. En gang på våren og en gang på høsten sånn som nå sånn at jeg slipper å ha mensen i badesesongen på sommeren. Jeg har også vurdert og aldri ha mensen i noen år, men er usikker om det er bra for kroppen min. Redd jeg skal gjøre noe galt.
vingle Skrevet 11. oktober 2009 #2 Skrevet 11. oktober 2009 Og på hele lørdagen og i dag søndagen har jeg hatt fryktelig vondt i magen. Men så lurer jeg på om det er normalt å få menssmerter når jeg ikke har vanlig mens med eggløsning fordi jeg har gått på p-piller. Og p-piller har jeg hørt skal hjelpe mot mens smerter, men det er så vondt i magen min nå. Skjønner ingenting. Er det vanlig med smerter nå når jeg går på p-piller? Og varer mensen på p-piller i ca. fem til syv dager? Sånn som vanlig mens uten p-piller eller hormoner? Det er fælt å ha mensen igjen. Grudde meg fryktelig til den dagen jeg måtte fordi er det farlig å aldri ha mensen? Er det farlig å bare utsette i flere år? Jeg var skeptisk og usikker på dette og derfor lar jeg mensen komme. Tenkte jeg skal ha mensen to ganger i året. En gang på våren og en gang på høsten sånn som nå sånn at jeg slipper å ha mensen i badesesongen på sommeren. Jeg har også vurdert og aldri ha mensen i noen år, men er usikker om det er bra for kroppen min. Redd jeg skal gjøre noe galt. Jeg går på p-piller og for meg er det sånn at "p-pille-mens" blør mindre, varer kortere og er mindre smertefull enn vanlig mens. Men den kan gjøre vondt for det, og jeg synes den ofte gjør mer vondt de gangene jeg har utsatt lenge (pleier å utsette 2-3 ganger hver gang). Har hørt at det ikke skal være farlig å utsette flere ganger, men jeg synes nå det er greit å se at "kroppen virker" (og at jeg ikke er gravid da...) en gang i blant men det er meg! Så tror ikke du behøver å bekymre deg. Ta evt. og les på pakningsvedlegget hvis du ikke har gjort det, tror det står noe der. Ellers står det sikkert noe på lommelegen.no
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #3 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg har hatt samme problemet som vingle, altså at de første mensene etter p-pilleslutt gjør noe j¤%&#% vondt! Nå går jeg på Cerazette og har ikke hatt mensen på mange år. På dem står tap av mens listet som en av bivirkningene, så jeg tror neppe de hadde solgt dem hvis de mente det var farlig å ikke ha mens. Mange som går på hormonspiral har heller ikke mens.
ungjente90 Skrevet 11. oktober 2009 #4 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg går på p-pillen og jeg utsetter mensen og har den kun hver 3 mnd ca. Når jeg skal ha mensen tar jeg siste pillen på f.eks onsdag og da får jeg mensen fredag. Blør lite i 2-3 dager (altså til mandag ca) og så blør jeg nesten ingenting tirsdag og begynner på pillen igjen på onsdagkveld. =) Smertene mine er mindre enn det det var før jeg begynte på pillen, men kan på en av dagene være noe sterkere smerter. Må av og til ta smertestillende. Det er vanlig med litt smerter selvom du går på pillen. Legen min har sagt at det ikke er farlig å utsette mensen over lengre tid. Han sa jeg kunne ha den 2-3 ganger i året. Men jeg har den hver 3 mnd ca. Kan være greit å ha den inniblandt for å sjekke at den kommer og at du ikke har blitt gravid. Noen blir gravide på pillen vet du=)
Virvel Skrevet 11. oktober 2009 #5 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg har samme erfaring som vingle; smertene er mindre enn ved "ordentlig" mensen, men blir sterkere igjen dersom jeg hopper over flere ganger på rad. Vanligvis tar jeg to eller tre brett uten pause, og har dermed mensen annenhver eller tredjehver måned. Jeg synes også det er greit å få den innimellom, både for å se at jeg faktisk ikke er gravid, og for at smertene ikke skal bli for sterke. (Dessuten får jeg fort småblødninger dersom jeg tar mer enn tre brett.)
#Angel# Skrevet 11. oktober 2009 #6 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg har gått på p-plaster og ikke p-piller, men har samme erfaring som andre her. At smertene blir verre dersom jeg utsetter mensen. Jeg fikk også småblødninger dersom jeg hoppet over mer enn 1-2 uker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå