Gå til innhold

Voldsalarm

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor vannskelig er det å få en voldsalarm?

Vil gjerne høre fra folk som har fått det selv/har bekjente som har fått det. Gjerne hvorfor eller hva som har skjedd, om noen vil dele det, da jeg er usikker på om jeg har mulighet for å få det eller ikke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En gammel nabo hadde en kompis som drapstruet meg, sprayet ned stuevinduene med tectyl m.m. og jeg fikk voldsalarm frem til han var dömt og jeg fölte meg sikker igjen.

Skrevet

Nå skal det sies at det virker som både jeg og samboer får litt särbehandling da, desverre for mange andre.

Sambo jobber tett med politiet her i byen og går på fornavn med de fleste, så jeg fikk inspektören på döra med en voldsalarm og han lurte på om jeg ville ha den for å föle meg sikrere.

Har hört om andre igjen som sliter med å få voldsalarm.

Nå skal det jo sies at en voldsalarm ikke gjör ting så mye tryggere da, man skal ikke föle seg sikker bare fordi man bärer en - det blir bare enklere å få tak i politiet liksom.

Skrevet (endret)

Er om en sak som har blitt anmeldt, men pårørende sliter med å gå ut døra, og føler seg utrygg i hjemmet. Vedkommende ble overfallt i sin egen leilighet av to "venner", og banket opp så kraftig med en spritflaske at h*n havnet på sykehus i 2 dager. Personen som banket h*n opp har funnet ut hvor vedkommende bor, og har lusket utenfor leiligheten til personen som ble overfalt. H*n føler seg utrygg i eget hjem og tør såvidt å handle alene. Lufter f.eks aldri hjemme i redsel for at personen skal komme tilbake å banke h*n opp.. H*n sier h*n vil føle seg relativt tryggere med en voldsalarm.

Endret av Evo
Skrevet

Hun får ta kontakt med en etterforsker på politistasjonen, få besöksforbud og voldsalarm.

Men som jeg sa - om en person vil ta en annen person, så hjelper verken besöksforbud eller voldsalarm så veldig mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...