Gå til innhold

restaurant i oslo

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_mmm_*
Skrevet

Ja, tittelen sier vel det jeg lurer på.

har så lyst på blåskjell om dagen og vil smake på Oslo's beste blåskjell :) regner med at noen mateksperter her inne kan hjelpe meg?

det jeg spesielt har lyst på er kremet blåskjell, enten suppe eller med pasta.

pris har ingenting å si, liker å unne meg god mat ;)

TUSEN takk for ditt svar! (legg gjerne igjen navn på flere restauranter).

Videoannonse
Annonse
Gjest Ludovie
Skrevet

Jeg har ingen restauranttips dessverre, men dette er det jo både superenkelt, raskt og billig å lage hjemme! :)

Skrubb blåskjellene, og fjern "skjegget". Kast alle skjell som er åpne og som ikke lukker seg når du holder dem under rennende kaldt vann i noen sekunder, eller slår lett på dem. Kok opp hvitvin med hvitløk og persille, ha i blåskjellene, legg på lokk, og kok i et par minutter til blåskjellene åpner seg. Rist kjelen flere ganger underveis. Kast skjell som ikke åpner seg. Sil kraften ned i en bolle. Hold blåskjellene varme. Ha kraften tilbake i kjelen. Kok opp, og tilsett fløte (og eventuelt litt safran). Smak til med salt og pepper, og ha blåskjellene tilbake i kjelen.

Det er også godt å tilsette litt purreløk til å begynne med.

Skrevet

tusen takk for svar og oppskrift som hørtes god ut! :)

ja, jeg har funnet flere herlige oppskrifter på nettet også, men er litt bekymret for å lage dette hjemme helt på egenhånd.. er gravid, noe som gjør at jeg blir litt ekstra bekymret for at jeg spiser noe som ikke er tilbredt på korrekt måte. mamma har visstnok gjort dette hjemme flere ganger, kanskje jeg skal få henne til å vise meg?

tar fortsatt imot tips om restaurant om noen har.. :)

Gjest Ludovie
Skrevet

Hehe, gravidedilla? Det er i hvertfall mye bedre enn meg som bare hadde lyst på junkfood-pizza. OG, enda verre, øl. (Men jeg holdt meg til alkoholfritt samt lettøl, da.)

Skrevet
Hehe, gravidedilla? Det er i hvertfall mye bedre enn meg som bare hadde lyst på junkfood-pizza. OG, enda verre, øl. (Men jeg holdt meg til alkoholfritt samt lettøl, da.)

hahah, VELDIG dilla! helt siden jeg var vel 6uker på vei har jeg ikke tenkt på annet. har så lyst på blåskjell..men har ikke tort da jeg trodde at man ikke kunne spise blåskjell under graviditeten, noe som visstnok var feil :)

...nå skal det sies at jeg har fått min dose med junkfood den siste tiden også da ;)

Skrevet

ingen som har noen steder å anbefale? samme om det er fin restaurant eller ett enkelt lunsjsted :)

Skrevet

Er ikke sikker, men kanskje Santinos har en pastaratt med blåskjell? Husker i hvert fall at Pasta Basta hadde det en gang i tiden, men de finnes vel kanskje ikke lenger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...