Gjest mona 14 Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg har skikkelig vondt i halsen, men ikkenoe uff uff i nesa.. Og nå har jeg og fått skikkelig dotter i begge øra, hører mindre.... Er dette normalt når man har sår hals? Jeg får ikke "blåst" ut dottene fordi det gjør så vondt... Hjeeeelp.. er dette normalt og går det over?
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #2 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg hadde det for et par uker siden. Skikkelig vondt i halsen, vondt i hodet og "tett" i ørene. Men jeg plagdes mest med halsen. Jeg drakk hele tiden og klarte verken å spise eller snakke. Det gikk tre dager så gikk halsvondten over og det kom i nesa. Unngå kald trekk og drikk mye. Du bør ringe til legevakten for å rådføre deg angående at du har så vondt i ørene i tillegg. God bedring!
Wildy Skrevet 10. oktober 2009 #3 Skrevet 10. oktober 2009 Mye gørr som går nå for tiden. Noen som faktisk kan hjelpe litt på ørene er å tygge tyggegummi med zylitol ( f.eks Extra). Zylitol er svakt betennelsedempende, og tyggingen er kanskje også med på å "åpne" kanalen mellom svelget og øret. Har hjulpet bra på ungene her i allefall, når halsen har vært sår og ørene tette. Får du høy feber og føler deg virkelgi dårlig tar du kontakt med lege eller legevakt. God bedring!
Gjest SmallTalk Skrevet 11. oktober 2009 #4 Skrevet 11. oktober 2009 Tette ører er ikke unormalt ved forkjølelse, ikke her i gården ihvertfall. Kjøp den en nesespray, og bruk denne godt. Den løser opp i bihulene, og hjelper også en del på trykket i ørene. Kombiner dette med tyggis, og det burde hjelpe noe ihvertfall.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå