Gå til innhold

Lykkeland

Blåmor

Anbefalte innlegg

Wææ :sjokkert: Det hadde vært noe altså, hvis det plutselig kom TO!

Herregud, det vil jeg ikke tenke på en gang. En ting om man hadde hatt halve svangerskapet å forberede seg på det, men det finnes jo de som ikke finner det ut før fødselen :hakeslepp: Tror nok at én holder lenge for oss i første omgang! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, det vil jeg ikke tenke på en gang. En ting om man hadde hatt halve svangerskapet å forberede seg på det, men det finnes jo de som ikke finner det ut før fødselen :hakeslepp: Tror nok at én holder lenge for oss i første omgang! :jepp:

Det er jaggu nok med en her i gården også! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, føler meg ikke noe bra i dag. Tror jeg blir på sofaen under dyna. Orker ikke å sitte ved bordet å skrive oppgave i alle fall, det er jo drepen for ryggen. Får prøve å gjøre litt fra sofaen i stedet. Nå skulle jeg hatt den DVD-boksen med Himmelblå som jeg planla å kjøpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, det høres ikke noe særlig ut med den ryggen din. Håper det ikketapper deg helt for energi!

Dere er søte :kose: Ryggen er bedre nå, utrolig nok, siden jeg stort sett har ligget hele dagen. Spent på å se hvordan det er utover dagen. Har hatt en del tak i magen og, men det blir jo aldri til noe mer, så det skal sikkert være slik de siste ukene før... I dag er jeg leei. Kom ut da, mini! :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler meg litt mer ovenpå etter en dusj. Har fått slumret littegranne til, så skal nok holde ut kvelden. Typisk at jeg skal bli dårlig når vi får middagsgjester, men det er heldigvis gode venner som tåler om jeg slenger meg nedpå litt. Ikke trenger vi å rydde noe særlig her heller, så det er egentlig bare for meg å få på meg litt klær, og så kan de bare komme.

Magen har vært mye stram i dag, og det er stadig murringer og små tak, men fremdeles ikke noe regelmessig, så det er nok bare livmora som øver seg på det som skal komme. Fått nokså hovne fingre de siste dagene, og jeg har ikke hatt noe vann i kroppen tidligere, så får håpe at det kanskje er et tegn? Kan ikke huske å ha vært så symptomjeger siden vi var nystartede prøvere, og det begynner jo å bli en stund siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!! :bolledeig:

Men tenk så rart det blir å ikke ha en krabat i magen! :blink:

Tenk så DEILIG det blir!! :strix:

Jeg trodde natta var til for å sove, men der tok jeg feil. Vi la oss faktisk innmari tidlig i går, men det var helt nydelig. Sov søtt innen klokka var 22.30 i alle fall, men våknet halv ett, halv to og tre. Mellom tre og fire lå jeg i senga, stod jeg i senga, stod på alle fire, på siden, på andre siden, på ryggen - like fordømt våken. Vondt i korsryggen (men er det noe som skjer? NEIDA!). Våken igjen når Blåmann står opp litt over seks, og ikke sjans i havet til å sovne igjen. Hva skjedde med nattesøvnen min, hvor er du? :lete:

Så nå er det frokost på sofaen med KG og Grey's. Lenge siden det var sååå mørkt da jeg stod opp.

Hilsen Blåmor som ikke er morragretten i det hele tatt i dag :ironi:

Kjenner meg så utrolig godt igjen...ligger våken mye av natta selv...:Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Sequax, du er god! :kose:

Formen er fjern, vanvittig sliten, men litt rastløs, trøtt, men gruer meg til å legge meg fordi jeg sikkert ikke får sove, masse rare vondter i ryggen og magen, men vil ikke tenke tanken på at noe er på gang, for da blir jeg bare skuffet når det ikke skjer noe i natt.

Veldig koselig med vennebesøk da - fikk ledd masse og det gjør godt!

Håper morgendagen blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har hatt venner på besøk du, også! Håper formen din er grei, og jeg krysser fingrene for baby, som vanlig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en hilsen til mamma'n min fra meg

jeg ligger inni magen din og lengter etter deg

- for selv om vi er nærme nå, så gleder jeg meg til

å se deg smile søtt til meg og kose når jeg vil.

Det blir i lengste laget å vente sånn, jeg vet

men tenk - for meg har dette vært en diger evighet!

For deg er ni små måneder en brøkdel av ditt liv

mitt liv har ikke startet det, et rart alternativ...

Å mamma'n min, jeg gleder meg. Det kiler inni meg!

Tenk, om no'n små små dager så skal jeg treffe deg!

Jeg kjenner dine lyder, jeg kjenner stemmen din

og om no'n små små dager skal du få høre min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe særlig rørende dikt, akkurat :sukk:

I går kveld begynte jeg å grine fordi jeg var så lei, og jeg skal innrømme at jeg har visse utfordringer med å se for meg at jeg skal gå slik i kanskje to uker til. Heldigvis har jeg en vanvittig støttende mann som jeg fikk masse kos og trøst av, stakkar, det kan ikke være så lett å trøste noen når de er "lei seg" for noe de absolutt ikke får gjort noe med. Lille M, nå kan du komme, vi vil så gjerne hilse på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kose: Jeg skjønner at det er vanskelig å skulle gå enda lenger før du får møte lille M. Og jeg vet det er en fattig trøst, men tenk så lite to uker er i forhold til alle månedene du har bak deg, og alle årene du har for deg som mamma til gutten din! Jeg merker selv at det er veldig enkelt og skulle si det til noen andre, mens jeg egentlig tenker selv at det er utrolig kjipt å gå å vente sånn som dette. Men det er sannhet i det! Stay strong :hjerte:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: Jeg skjønner at det er vanskelig å skulle gå enda lenger før du får møte lille M. Og jeg vet det er en fattig trøst, men tenk så lite to uker er i forhold til alle månedene du har bak deg, og alle årene du har for deg som mamma til gutten din! Jeg merker selv at det er veldig enkelt og skulle si det til noen andre, mens jeg egentlig tenker selv at det er utrolig kjipt å gå å vente sånn som dette. Men det er sannhet i det! Stay strong :hjerte:

Det er jo helt latterlig av meg å oppføre meg sånn, for et år siden trodde vi jo ikke at vi kunne bli gravide i det hele tatt! Vi er utrolig heldige som har fått det til, og to uker er jo virkelig INGENTING i den store sammenhengen. Det er bare at reaksjonene blir litt ute av sammenheng nå som hormonene bruser som verst, kroppen verker og alt vi vil bare er å møte M. Hver dag er en dag mindre til han kommer, også må jeg jo bare nyte de siste dagene hvor jeg kan gjøre absolutt hva jeg vil uten at det er noe forventninger knyttet til hva jeg skal gjøre. Snart kan jeg se langt etter egentid på den måten som jeg har nå, i alle fall. Tusen takk for trøstende ord, GUNS, heldigvis går det bedre nå :klem:

Var hakket FOR impulsiv før i dag, var så lei av bare å sitte her, så ringte Blåmann og spurte om vi ikke skulle reise til Oslo i ettermiddag for å finne på noe. Avtalte med et vennepar å besøke dem, og ligge over i min brors leilighet. Men da alle avtaler var gjort og alt var i orden, så fikk jeg selvfølgelig grisevondt i ryggen igjen, og ikke var lysten til å reise like sterk heller, så da var det bare å avlyse. Heldigvis var det ingen sure miner, og vi kan reise til Oslo en annen dag, og forhåpentligvis ha med oss M innover. Så da blir det rolig hjemmekveld i dag også, men akkurat nå kjenner jeg at det er greit.

Sitter og sorterer og merker to digre kasser med klær vi har fått låne av et vennepar som har en gutt på snart 8 mnd. Vi har lånt en del klær av svigerinna mi også, så jeg synes det er greit å merke klærne, slik at de får tilbake de riktige klærne når vår lillemann har vokst ut av dem. Utrolig fint at vi kan byttelåne klær slik, for man rekker jo ikke å slite ut klær i den alderen akkurat. Nå tror jeg vi har så mye at han kan ha på seg nytt antrekk et par ganger om dagen den første tiden. Det er uansett koselig å brette babyklær og tenke på at snart ligger det en liten gutt inni klærne.

I kveld tror jeg det blir bakt potet med masse godt, også har jeg lyst til å se en skikkelig romantisk komedie, selv om det ikke akkurat er favorittsjangeren til Blåmann :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en strålende helg Blåmor, høres ut som en super plan med bakt potet og film iallefall! :jepp:

Her blir det sofakos, pizza og korslaget :)

Jeg følger fortsatt spent med her og håper virkelig du slipper å gå to uker over. :popcorn:

Det er så rart for vi også trodde at vi ikke kunne bli gravide etter halvannet år uten prevensjon. Men så plutselig sitter den lille spiren :rodmer:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi må holde hverandre oppe når vi synker litt i humør og motivasjon :) Jeg skjønner at det ikke alltid er like enkelt å planlegge, for man vet jo ikke hvordan formen er kanskje bare en liten stund senere! Ikke ha dårlig samvittighet ovenfor vennene deres ihvertfall, de skjønner det nok helt sikkert, og jeg regner med det blir enda gøyere å få dere på besøk etter lille M har kommet :jepp:

Jeg har også fått låne en del klær som kommer fra fadderungen min på 1 år, og har vært effektiv med merking så jeg er sikker på at de får tilbake det som er deres! Jeg tenker at jeg burde vel egentlig bare merke mine klær med en gang også, for det kommer vel en gang når jeg skal låne de bort. Men det gjenstår å se om jeg gjør det nå eller etterhvert når hun vokser ut av de. Lillemor har så utrolig masse fine klær, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få tid til å bruke alt :fnise:

Han får bare høre på deg som vil se en romantisk komedie, av og til er det lov å ta "jeg er gravid"-trikset! :sjenert: Ha en super kveld Blåmor! Bakt potet hørtes forresten meget godt ut! :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: på snille, søte KG-damer :kose:

Vi reiste ut for å bade på spa i sted, men da vi kom i resepsjonen der, tror du ikke de hadde stengt bassengene for å klore dem :hakeslepp: Det var skikkelig nedtur! Tok en dusj da vi kom hjem, det var jo ikke helt det samme, men... Nå er det i alle fall skikkelig fredagskvelden, de bakte potetene er på bordet og alle hjerter gleder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...