Gå til innhold

Lykkeland

Blåmor

Anbefalte innlegg

Jeg er og veldig avslappet til det å måtte ha alt i hus. Likevel tror jeg vi faktisk begynner å få det aller meste vi trenger nå, hvert fall av det grunnleggende, så kan vi heller se hva vi føler behov for etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er og veldig avslappet til det å måtte ha alt i hus. Likevel tror jeg vi faktisk begynner å få det aller meste vi trenger nå, hvert fall av det grunnleggende, så kan vi heller se hva vi føler behov for etter hvert.

Vi også. Har det aller, aller meste...litt må man jo shoppe etter at poden blir født også! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at man må ha igjen litt å shoppe! Gleder meg til å kjøpe meg litt nye klær jeg, det er lenge siden sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på det siste - å shoppe klær til meg selv lengter jeg etter! Håper det ikke tar lang tid etter fødsel før kroppen min er der den skal være igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne natten har vært helt forferdelig. Vi var ute og spiste med to vennepar i går kveld, og reiste til oss igjen etterpå. Det ene venneparet er det jeg har skrevet om tidligere, hvor hun bestemte seg for å gå. To dager senere angret hun, og ville bli, og han øynet håp igjen. Dessverre har hun begynt å tvile igjen, og rett før de skulle reise fra oss rundt midnatt i går, så sprakk bobla igjen. Vil ikke legge ut om alle detaljer, men det endte med at alle ble involvert, og det var krangling, grining, roping, trøsting som endte med at hun tilslutt gikk, han stod knust tilbake. Blåmann og jeg satt oppe og snakket med han i hele natt, jeg la meg kvart på fire, og Blåmann ikke før kvart på seks. Vi kjørte han hjem til huset deres i formiddag, og da ville han gjerne at vi skulle bli med inn mens de snakket sammen. Det var absolutt ikke ønsket fra vår side, men han trengte den støtten og fikk den. Der stod vi og ble da vitner til at alt ble avsluttet. Det var helt forferdelig, og det var ingenting vi fikk gjort.

Det er ikke lett å se at noen man er glad i har det vondt, men nå får vi ikke gjort mer. Begge to vet hvor vi er og at de kan ta kontakt ved behov. Det er bare så vondt når man blir så involvert selv. Vi har jo visst om at det har vært problemer lenge, så det kom ikke som noe sjokk, og heldigvis klarer jeg nå å ikke ta det innover meg, slik jeg gjorde i begynnelsen. Nå er vi bare utslitt begge to, og vet at vi ikke kan få gjort mer.

Positivt med dagen har vært besøk av verdens fineste nevø, og snart skal vi på bursdag. Det er godt å ha noe annet å tenke på. Dessuten er jeg 38 uker i dag, innenfor termin! Sannsynligheten for at han ikke kommer på over tre uker ennå er jo dessverre ganske høy, men jeg begynner i alle fall å se en ende på det. Nå kan mini bare komme, han er i alle fall hjertelig velkommen til foreldre som elsker både hverandre og han. Man blir i alle fall smertelig klar over hvor viktig det er å ta vare på hverandre og at vi har det bra sammen! Viktig å huske på å være kjærester også, ikke bare mamma og pappa. Men det tror jeg Blåmann og jeg skal klare fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så leit med vennene deres...

Ikke noe gøy når det skjærer seg, og spesielt ikke når dere blir "dratt" inn i det på den måten... Jeg håper dere klarer å bevare vennskapet alle 4 når det verste har blåst over...

Sender deg en stoooooor :klem: og jubler litt også for noe som er mye hyggeligere enn avsluttede forhold og krangling:

:strix: 38 UKER :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, mjau-mjau! :klem:

I dag sov jeg til klokka var ti, leste bok i halvannen time, og så har jeg gått en runde som føltes ut som om den var minst fem mil (i virkeligheten tipper jeg at den er kanskje 500 m) og avsluttet med en tur på butikken. Mer skal det ikke til for å bli utslitt. Dæ ær hardt å vara mennesj'!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så utrolig trist og slitsomt med venneparet deres :(

Jeg gikk ned på helsestasjonen og en tur på butikken i dag, og det var nok trim for meg for en dag altså! Jeg orker jo absolutt ingenting lenger :fnise:

Hva leser du? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag leste jeg ut Øya av Victoria Hislop for andre gang. Den boka er virkelig en skatt! Neste bok jeg skal i gang med er Señor Peregrino av Cecilia Samartin. Egentlig har jeg en haug med pensumbøker som jeg burde lese først, men man kan ikke bare lese pensum heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt begge to er veldig gode bøker :) Jeg tenker på å samle opp litt til et år hjemme med Lillemor, men det begynner ikke før i juni :) Og det er lov å legge pensum på hylla av og til :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig i at Øya er en fin bok! :jepp:

Señor Peregrino har jeg også liggende, må vel få begynt på den etterhvert!

I dag skulle jeg egentlig ha første kontroll hos jordmor, men hun hadde blingset med tidene. Hun hadde notert 8:30 i sin bok og sendt meg innkalling tl kl 9:30... Da ble det ingen time. Hun virket nesten litt sur, men det var virkelig ikke min feil! Jeg har dobbeltsjekket og ja, det står 9:30 på min bekreftelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt, mjau-mjau! Kjedelig når noe man har gledet seg til ikke går i orden. Jordmor må nok passe tidene bedre neste gang, ja!

Spennende tid du har foran deg Blåmor, ikke lenge igjen :) (Og bildene på facebook var nydelige! :) )

:klem:

Oj, nå ble jeg nysgjerrig - kjenner jeg deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg får tenkt meg om litt, så har jeg egentlig en ganske klar formening om hvem du er, da :ler: Tenker jeg rett hvis jeg tenker tidligere skalldyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit med det venneparet deres! Det må være slitsomt å havne sånn midt i, man ønsker jo å stille opp selv om det kan ta en del av sine egne krefter.

Jeg slenger meg på det siste - å shoppe klær til meg selv lengter jeg etter! Håper det ikke tar lang tid etter fødsel før kroppen min er der den skal være igjen :)

ENIG! Jeg har ikke shoppet klær til meg selv på evigheter, det skal bli gøy å gjøre det igjen!! :hoppe:

I dag leste jeg ut Øya av Victoria Hislop for andre gang. Den boka er virkelig en skatt! Neste bok jeg skal i gang med er Señor Peregrino av Cecilia Samartin. Egentlig har jeg en haug med pensumbøker som jeg burde lese først, men man kan ikke bare lese pensum heller!

Oi, er Øya så bra at du har lest den to ganger?? Jeg har begge de bøkene liggende og vente på min oppmerksomhet. Jeg skal starte på dem så snart interessen for å lese om fødsel og spedbarnsstell avtar... Gleder meg til det!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, er Øya så bra at du har lest den to ganger?? Jeg har begge de bøkene liggende og vente på min oppmerksomhet. Jeg skal starte på dem så snart interessen for å lese om fødsel og spedbarnsstell avtar... Gleder meg til det!! :jepp:

Ja, det tør jeg påstå. Det er jo en stund siden jeg leste den sist, så husket ikke så mye av handlingen. Nå er jeg av dem som kan lese gode bøker x antall ganger, mens andre leser bare bøker en gang, uavhengig av kvalitet.

Her går det i skjønnlitteratur, pensumbøker og babybøker om hverandre, men nå har jeg lest de bøkene jeg har om baby. Tror kanskje jeg skal lese Mamma for første gang en gang til, føler at det som står der passer meg bra for hvordan jeg tror det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yes, det var det jeg trodde. Så koselig å "se" deg igjen! Begynte å lure om noen kjente meg igjen, men så lenge det var deg, så er det helt greit :) Må komme meg inn i boka di jeg da! For det er mye morsommere enn å skrive oppgave slik jeg har prøvd på de siste tre timene... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å lese om venneparet deres da :( Håper ting ordner seg for dem etterhvert denne gangen også da :)

Så herlig at det meste er på plass til lillegutt kommer :strix: Moro med modningsakupunktur, har trua på det :Nikke:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...