Gå til innhold

Lykkeland

Blåmor

Anbefalte innlegg

Første ordentlige permisjonsdag! Det var en deilig følelse å våkne i dag og vite at jeg ikke skal noen ting. Målet for dagen er å shine litt på stua, slik at jeg får ryddet vekk alle spor av eksamenslesing. I tillegg skal jeg vaske litt babyklær og få vasket alle kluter/håndkler slik at det er klart til bruk når vi kommer hjem fra sykehuset. Det er mange ting som trengs å gjøres her, men jeg orker ikke å ha for høye mål hver dag, for da vet jeg hvordan formen blir. Mye bedre å spre litt ut til hver dag.

I helgen har jeg vært fryktelig sliten, sikkert en reaksjon etter heftige 12-timers lesedager i forrige uke. Nå er det bare å krysse fingrene for at innsatsen hjalp! Var i bursdag til svigerfar på lørdag, vi feirer den alltid ganske stort, og det var veldig koselig, men jeg var absolutt ikke i slag. Først sent på kvelden i går begynte jeg å kvikne til, men det lover jo godt for uka som kommer.

Jeg er også kjempelei av å være gravid nå, er så spent på å treffe mini, så nå vil jeg at han skal komme. Nå er han ikke prematur heller, så vi er kjempeklare for at han skal komme ut å hilse på oss. Men jeg vet jo at han kommer først når han er klar, så det er dumt å bruke så mye energi på å vente. Han er uansett hjertelig velkommen! :hjerte:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deilig at det nærmer seg sånn hos dere nå, og at veldig bra at han uansett ikke kommer til å bli prematur hvertfall :)

Det er nok lurt som du sier å ikke sette for høye mål over alt som skal gjøres hver dag, og heller ta litt og litt så du ikke sliter deg ut. Er viktig å ta vare på segselv og ta det med ro når du er høygravid ;)

Ikke lenge til dere får møte lille gutten deres nå!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med permisjonstart :strix: Ta en ting av gangen og kos deg hjemme du :) Nyt dagene hvor du bare kan tenke på deg selv ;)

Ikke lenge til lillegutt kommer nå :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planer for ukene fremover

- vaske og rydde på plass klær og diverse babyutstyr

- re opp seng

- hente vugge

- pakke sykehusbag

- male rammer

- kjøpe minnebok

- lese pensum

- pusse opp barnerom

Endret av Blåmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Permisjon er helt nydelig, og jeg kjenner at det trengs. Har mer enn nok med små gjøremål, så blir spennende torsdag og fredag da jeg skal på skolen igjen (så helt permisjon er det ikke, men permisjon fra jobb i alle fall).

I dag har jeg fått vasket en del kluter, håndkler og sengetøy, samt sortert barneklærne etter størrelse og sett etter om det er noe som mangler. Det er det definitivt ikke, vi har arvet en hel haug med klær, og kjenner jeg familie- og vennekretsen rett, så blir det sikkert noen gaver når han blir født også.

Etterpå skal vi hente vogga, håper jeg, gleder meg til å få redd den opp og satt den på stua. Da blir det plutselig litt mer virkelig. Senga skal også res opp så snart sengetøyet er tørt. Den burde sikkert vært malt, men tror ikke vi går på det prosjektet akkurat nå.

Har bestilt tapet til den ene veggen på barnerommet i dag, og på torsdag går Blåmann og dugnadsgjengen hans løs på rommet. Gleder meg veldig til det blir ferdig!

Snart middag i heimen, wok med svinefilet og ris står på menyen i dag, namnam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den middagen høres fabelaktig ut, jeg er suuulten :spise:

Tenk at dere har kommet så langt at vugga er på plass :rødme:

Mobil-surfing fører til skrivefeil gitt :sjenert:

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt besøk av en venn av oss i tre timer i dag. Han har vært den ene halvdelen i vårt beste vennepar, men nå har de gått fra hverandre. Jeg har så vondt av han, også er det så lite jeg kan gjøre bortsett fra å lytte til hva han har å si. Vi har visst om problemene lenge, så det kom ikke som noe sjokk, men det er trist å miste et vennepar selv om vi kommer tilå ha kontakt med begge, men antageligvis mest med han. Jeg skulle ønske at jeg kunne øse ut gode råd om hvordan han burde tenke, men finner det slik at det beste vi kan gjøre er å lytte og la han sette ord på følelsene sine, så får vi heller hjelpe med å sette ting i perspektiv og å finne positive sider etter hvert. Ikke lett.

Men positivt her er at jeg har vasket og tørket to runder med sengetøy og barneklær, så nå skal jeg re opp sengen hans :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på skolen i dag, og er fullstendig utslitt. Ser mørkt på morgendagen som er like lang. Har permisjon fra jobb, men har tenkt å opprettholde studiebelastningen. Vet jo ikke om det går, men håper. Det er samlingsbasert, så det er å holde ut to og to dager om gangen. Det er antageligvis nå det er mest slitsomt, siden jeg egentlig har mer enn nok med å være hjemme. Jeg må reise en tur i morgen også, men kan kanskje reise igjen litt tidligere.

Føler at magen har vokst nå i kveld, føler meg diger og rund, enda jeg faktisk trodde at jeg skulle bli enda større enn jeg har blitt. Jeg er vanvittig lei akkurat i dag.

:rope: KOM UT :rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Blåmor! :)

Jeg har vaska ferdig babyklærne til lillemann, men jeg skulle nesten ønske jeg hadde mer å vaske! :rødme: De bittesmå plaggene....hellandussen! :ler:

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Middag ute med venner i kveld, det blir kos. Skal benytte dagen til å legge barneklær i kommoden som skal stå på rommet hans, og legge nedi sykehusbagen det som jeg ikke trenger til daglig.

Prøver alt jeg kan å ikke bruke dagene på å vente, men det er jammen ikke lett. Jeg har så lyst til at han skal komme ut! Fristet til å prøve alle triks i boka for å sette i gang fødsel, men sannsynligvis blir jeg bare mer sliten av alt. Han kommer når han kommer, han kommer når han kommer, han kommer når han kommer, han kommer når han kommer, han kommer når han kommer. Sånn, nå er jeg ikke så utålmodig lenger :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn er det mye koseligere å pakke ned klærne til lillemann enn til meg selv! :fnise:

Hva skal du ha med til deg selv? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig å se deg her, GUNS!

Til meg selv tar jeg med

- en/to mammajoggebukser

- en mammabukse til hjemreisen (hvis jeg føler for å gå i noe annet)

- en ammetopp

- amme-BH

- noen t-skjorter

- en cardigan

- tøfler

- toalettsaker

- ammeinnlegg

- morgenkåpe

Det var det jeg kom på umiddelbart. På sykehuset her har de hvert fall undertøy, bind og nattskjorter til oss, så tar ikke med det.

Har ikke pakket så mye enda akkurat, foreløpig ligger det ammeinnlegg, mobillader til både meg og Blåmann, samt to sokkepar til mini. Ikke mye å dra på sykehuset med, akkurat :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å se deg her, GUNS!

Til meg selv tar jeg med

- en/to mammajoggebukser

- en mammabukse til hjemreisen (hvis jeg føler for å gå i noe annet)

- en ammetopp

- amme-BH

- noen t-skjorter

- en cardigan

- tøfler

- toalettsaker

- ammeinnlegg

- morgenkåpe

Det var det jeg kom på umiddelbart. På sykehuset her har de hvert fall undertøy, bind og nattskjorter til oss, så tar ikke med det.

Har ikke pakket så mye enda akkurat, foreløpig ligger det ammeinnlegg, mobillader til både meg og Blåmann, samt to sokkepar til mini. Ikke mye å dra på sykehuset med, akkurat :ler:

:ler:

Jeg har faktisk ikke greid å somle meg til å kjøpe hverken amme-bh eller ammetopp...er det virkelig så viktig å ha? Orker ikke tanken på å gå på shopping nå, heller... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel akkurat hva du legger opp til. Jeg ser på det som praktisk, veldig greit å bare kunne kneppe opp foran på BH-en, så man slipper å dra ned hele cupen, men det er helt sikkert ikke noe problem :) Amme-BHene har jo også lommer med plass til ammeinnlegg, noe ikke mine vanlige BH-en har. Ammetopp har jeg bare kjøpt en av, for å se hvordan det er, om det er noe jeg synes er innmari praktisk eller om det går helt fint med vanlige klær, noe det sannsynligvis gjør. Rasket den med da jeg var på H&M for å kjøpe en joggebukse.

Skjønner godt at du ikke orker å dra på shopping nå, og jeg er helt sikker på at du klarer deg fint uten. Du kan jo enten få noen til å kjøpe for deg, eller sende mannen din på shopping etter at lillemann er her. Butikkene er jo åpne da også, heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel akkurat hva du legger opp til. Jeg ser på det som praktisk, veldig greit å bare kunne kneppe opp foran på BH-en, så man slipper å dra ned hele cupen, men det er helt sikkert ikke noe problem :) Amme-BHene har jo også lommer med plass til ammeinnlegg, noe ikke mine vanlige BH-en har. Ammetopp har jeg bare kjøpt en av, for å se hvordan det er, om det er noe jeg synes er innmari praktisk eller om det går helt fint med vanlige klær, noe det sannsynligvis gjør. Rasket den med da jeg var på H&M for å kjøpe en joggebukse.

Skjønner godt at du ikke orker å dra på shopping nå, og jeg er helt sikker på at du klarer deg fint uten. Du kan jo enten få noen til å kjøpe for deg, eller sende mannen din på shopping etter at lillemann er her. Butikkene er jo åpne da også, heldigvis!

Ja, sånn tenker jeg også! Absolutt alt må vel ikke være på plass før han kommer...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...