Lucky? Skrevet 20. juli 2010 #382 Skrevet 20. juli 2010 Så deilige med aktive feriedager Flott at kjolen kan fikses slik at den passer da
Blåmor Skrevet 21. juli 2010 Forfatter #383 Skrevet 21. juli 2010 Ja, veldig glad for at jeg kan bruke kjolen min likevel Synes utviklingen går litt feil veg med meg, jeg trodde man skulle bli bedre og bedre når man nærmer seg 12 uker (er 11+6 i dag), men nå har jeg to morgener på rad, og det har jeg aldri gjort tidligere. Har bare kastet opp de gangene jeg vet at jeg har vært veldig stresset, spist lite eller vært sliten. Håper ikke dette blir en vane fremover! Skal til legen i dag for første ordentlige svangerskapskontroll, litt spent må jeg innrømme, selv om det sikkert ikke skjer så mye. Etterpå er det inn til Tigerstaden med mamma for å handle litt både her og der. Noe må man jo finne på i !
O'hara Skrevet 21. juli 2010 #384 Skrevet 21. juli 2010 Jeg var ufattelig kvalm frem til uke 15/16.... God tur på kontroll!
Lucky? Skrevet 21. juli 2010 #385 Skrevet 21. juli 2010 Lykke til på første kontroll Håper kvalmen er forbigående
Blåmor Skrevet 22. juli 2010 Forfatter #387 Skrevet 22. juli 2010 :rødme: Jeg fikk høre hjertelyden til Lille :rødme: Nå begynner det faktisk å bli litt mer virkelig! Det er helt utrolig. Vekt, urinprøve, fylte ut helsekortet, tok blodtrykk i tillegg til lyttingen som var helt magisk. Legen mente at alt stod veldig bra til med både mor og barn, og regnet seg frem til at jeg var 13+2. Ingen av oss vet helt sikkert, siden det er litt uklart når unnfangelsen skjedde, men det er jo ikke mer enn fem uker til UL, så da får vi vite litt nærmere da. Mellom 24.januar og 5.februar finnes det nok en fremtidig termindato for meg. Ellers ble dagen i Tigerstaden laang, men effektiv. Fikk kjøpt alt jeg trenger til å lage innbydelser, og IKEA hadde krus som vi skal servere desserten i (keramikkrus til 1,-!). Ellers ble det en tunika med god plass til magen og et par pumps som jeg egentlig ikke trengte, men som var veldig fine, og ikke minst gode å gå i! Og det sedvanlige småstæsjet fra IKEA selvfølgelig. I dag er planen å rydde litt her hjemme, samt begynne på bretting av ark til invitasjonene. Pynten til inv. er ferdig, men ikke selve arket. Ikke kvalm eller kastet opp i dag (enda i alle fall)
O'hara Skrevet 22. juli 2010 #388 Skrevet 22. juli 2010 Det er noe spesielt å høre hjertelyden for første gang
Blåmor Skrevet 22. juli 2010 Forfatter #389 Skrevet 22. juli 2010 Det var nesten litt magisk :rødme: Sitter og lager gaveliste til bryllupet nå, føler meg helt grisk her jeg ønsker meg det ene og det andre. Men jeg vet jo selv hvor enkelt og godt det er å ha en gaveliste å gå ut i fra når man skal kjøpe til andre, så vi får bare peise på og skrive ned noe i alle prisklasser. Skal møte kakedame i morgen. Jammen går det unna med forberedelser om dagen, har fått ræva i gir nå. Har begynt å fortelle til venninner. Synes det er litt vanskelig å bare buse ut med det, mye lettere hvis de spør eller vi snakker om noe hvor det er naturlig å fortelle det, men det meste handler om bryllup om dagen, så det er ikke så mye babysnakk. Har noen venninner som er veldig ivrige angående utdrikningslaget, så når jeg får sagt det til resten, så blir nok forloveren min glad, for da slipper hun å finne på masse unnskyldninger for at vi ikke kan gjøre det eller det Stakkar, hun har visst dette lenge og har måttet være lunken til mange av forslagene som har kommet. Nå blir det nok litt enklere for henne.
Blåmor Skrevet 22. juli 2010 Forfatter #390 Skrevet 22. juli 2010 (endret) På tide med en liten oversikt igjen... Oversikt over bryllupsplanlegging Grønt = klart Oransje = under planlegging Rødt = ikke klart Dato 02.10.2010 Tidspunkt Kl 13.00 Inngangsmarsj Brudemarsj fra Sørfold, forlovere synger/spiller Utgangsmarsj Bruremarsj (Brazz Brothers), venner spiller Musikk/musikk Booket Lokale Booket fredag, lørdag, søndag Mat Lager selv Meny Bestemt Servise Låner porselen av restaurant, bestikk/glass av lokalet Bryllupskake Ostekake i tre etasjer Vin/annen drikke Har kjøpt inn ca 1/3 Location for fotografering Mottakelsen Hva skjer Mottakelsen Hvem har ansvar Ringer Kjøpt i New York Brudekjole Kjole 705 Slør Underskjørt Undertøy Sko Fulgte med kjolen Strømper Smykker Hårpynt Bestemme frisyre Gjøres på prøvetime i september Antrekk brudgom Hardangerbunad Brudepikekjoler Kjøpt Forlovere Begge er spurt og har takket ja Fotograf Booket Toastmastere Våre brødre Gaveåpnere Tre er spurt og har takket ja Kokker/servitører En kokk, hovmester og servitør har sagt ja. Ei skal dobbeltsjekke dato, men ganske sikkert ja. Har nå to kokker og tre servitører. Mangler å spørre 2/3 servitører til. Dessertskåler Kjøpt Hold av datoen Har sendt mail til alle gjester Gjesteliste Ferdig Bestemme invitasjoner Gjort Bestemme bordpynt Bestemt, mamma lager Bestemme bordkort Ikke bestemt ennå Bestemme brudebukett Titter på harde livet Bestemme frisør/sminkør Bestilt Sende invitasjoner Sendt Bestille brudebukett Ikke bestemt Bestille blomster til lokalet Mamma ordner Bestille bryllupskake Bestilt Endret 11. august 2010 av Blåmor
O'hara Skrevet 22. juli 2010 #391 Skrevet 22. juli 2010 Fine kjolen!! Er dere mange gjester? En servitør per 10.gjest er passe, etter min erfaring. Kommer litt an på hvilken type servering det er. Åh, det er jo så mange flotte brudebuketter, vanskelig å velge en liksom. Men det ser ut til at dere har godt kontroll på alt Morsomt med bryllupsplanlegging, slitsomt, men moro!
Aud Long Skrevet 25. juli 2010 #393 Skrevet 25. juli 2010 Innom og hilser på utrolig koselig at det endelig har klaffet, og at dere har så masse spennende i vente, både med tanke på bryllup og smått!
Blåmor Skrevet 11. august 2010 Forfatter #394 Skrevet 11. august 2010 På tide med en liten oppdatering igjen nå... Har fått oppdatert bryllupslisten, og fryder meg over at det blir mer og mer grønt. Ser fremdeles noen ting som ikke står på, men det skal vi nok få bukt med likevel. Jeg har hatt en fantastisk fin sommer, til tross for at jeg har vært mye dårlig. Kvalme og oppkast har virkelig gjort seg gjeldende etter jeg bikket uke 12, men nå har jeg tredje dagen på rad med minimalt med kvalme, så nå håper jeg virkelig at det er på vei bort. Vi har fått time til UL 23.august, så det blir veldig spennende! Vi skal vite kjønnet, så gleder meg til å finne ut om det er en liten gutt eller jente som bor i magen, og ikke minst håper jeg at vi får beskjed om at alt står bra til. Jeg begynner på jobb igjen i morgen, så nå har jeg en skikkelig opprydning både når det gjelder å få betalt regninger, oppdatert almanakken og gjort meg klar til å sette inn støtet. Jeg er egentlig ganske klar for å begynne på jobb igjen, det er verre med skolegangen. Men den får nå stå sin prøve, skal nok komme gjennom dette året også. Har ikke vært innom KG på en stund, så jeg må få gratulere LUCKY så mye som fru Her sprutregner det, og jeg skal ta en ryddesjau før Blåmann kommer hjem. Avslappende innedag, men tror det er greit å lade opp batteriene før arbeidshverdagen innhenter meg for fullt. Gleder meg veldig til lørdag, da vet jeg at jentene skal holde utdrikningslag for meg - men det er til gjengjeld det eneste jeg vet da. ELlers ser vi på permisjonsløsninger for tiden, så hvis noen er godt kjent med NAV, permisjonsreglement og Lånekassen - så rop ut!
Lucky? Skrevet 12. august 2010 #395 Skrevet 12. august 2010 Tusen takk Gled deg til bryllupet, det er en fantastisk dag Så deilig at det begynner å bli mye grønt på listen din Håper kvalmen er på retur nå og at du slipper å se så mye mer til den nå Spennende med ul, håper dere får svar om det er en liten gutt eller jente som gjemmer seg der inne :rødme: Håper første dag på jobb går fint
Blåmor Skrevet 13. august 2010 Forfatter #396 Skrevet 13. august 2010 Formen er visst ikke noe særlig, fremdeles en del kvalm og kaster opp. Skal det ikke gi seg snart? :klø: Begynner å bli VELDIG lei. Det har ikke gått så veldig bra på jobb, er helt utslitt når jeg kommer hjem om ettermiddagen og kaster opp om kveldene... Har hatt niavslapning i ettermiddag, i morgen er det nemlig "utdrikningslag", dog med champagnebrus for min del, og jeg er veldig spent på hva jentene har funnet på. Jeg blir med på det meste, bare håper at formen holder seg, er ikke noe ålreit å tilbringe sitt eget utdrikningslag over doskåla... Krysser fingrene!
honning Skrevet 13. august 2010 #397 Skrevet 13. august 2010 Hei Blåmor! Så dumt at formen din ikke er noe særlig Det høres tøft ut å gå på jobb og være helt utslitt og kaste opp kveldstid. Føler virkelig med deg! Håper det går bra i utdrikningslaget hvertfall, og at du får en veldig fin dag Når det gjelder skjema til NAV og sånt så skal jeg også begynne å fylle ut det nå, og jeg har fått noen tips fra en av våre regnskapsførere i forhold til utfylling av det, så gjerne send meg en pm om jeg skal sende over det jeg har fått til deg. Vet ikke hvor mye det hjelper enda :gjeiper: Kos deg i morgen og ha ei fin helg
Blåmor Skrevet 15. august 2010 Forfatter #398 Skrevet 15. august 2010 Herlighet, for en fantastisk jeg hadde i går! Jeg kan uten tvil hevde at det var en av de flotteste dagene i mitt liv så langt. Jeg føler meg så umåtelig heldig som har så mange gode venner og familiemedlemmer som stiller opp og gjør gode ting for meg. Dagen var perfekt, jeg kunne ikkke bedt om et mer passende utdrikningslag. Kos og hygge sto i fokus hele dagen, ingen teite kostymer eller utdriting. Det er klart at jeg måtte i ilden et par ganger, blant annet for å kompe Blåmann som hadde konsert (han hadde også utdrikningslaget sitt i går) - og det var noen pinlige spørsmål på den leken der min forlover har stilt Blåmann en del spørsmål om oss, så skal jeg gjette hva han har svart, men det hele var nokså uskyldig og jeg slapp alt jeg hadde gruet meg for. Jeg er fremdeles 100% sikker på valg av forlover, hun kjenner meg så godt og gjorde dagen helt ubeskrivelig flott. Været viste seg også fra sin beste side, så rett og slett ingenting kunne vært bedre. Til slutt endte jeg kvelden med å kjøre en del fra mitt utdrikningslag hjem igjen, og en del fra Blåmanns utdrikningslag hjem til seg. Men det skulle bare mangle, det skal da finnes noen fordeler med å ha en gravid brud! Nå svever jeg på en diger, rosa sky, gleder meg veldig til bryllupet og tror dagene fremover blir fiine. Formen holdt seg bra hele dagen, bare en liiten runde med oppkast på morgenen, men det forduftet senere. Det må være dette som kalles å være lykkelig.
Ananan Skrevet 15. august 2010 #399 Skrevet 15. august 2010 Herlighet, for en fantastisk jeg hadde i går! Jeg kan uten tvil hevde at det var en av de flotteste dagene i mitt liv så langt. Jeg føler meg så umåtelig heldig som har så mange gode venner og familiemedlemmer som stiller opp og gjør gode ting for meg. Dagen var perfekt, jeg kunne ikkke bedt om et mer passende utdrikningslag. Kos og hygge sto i fokus hele dagen, ingen teite kostymer eller utdriting. Det er klart at jeg måtte i ilden et par ganger, blant annet for å kompe Blåmann som hadde konsert (han hadde også utdrikningslaget sitt i går) - og det var noen pinlige spørsmål på den leken der min forlover har stilt Blåmann en del spørsmål om oss, så skal jeg gjette hva han har svart, men det hele var nokså uskyldig og jeg slapp alt jeg hadde gruet meg for. Jeg er fremdeles 100% sikker på valg av forlover, hun kjenner meg så godt og gjorde dagen helt ubeskrivelig flott. Været viste seg også fra sin beste side, så rett og slett ingenting kunne vært bedre. Til slutt endte jeg kvelden med å kjøre en del fra mitt utdrikningslag hjem igjen, og en del fra Blåmanns utdrikningslag hjem til seg. Men det skulle bare mangle, det skal da finnes noen fordeler med å ha en gravid brud! Nå svever jeg på en diger, rosa sky, gleder meg veldig til bryllupet og tror dagene fremover blir fiine. Formen holdt seg bra hele dagen, bare en liiten runde med oppkast på morgenen, men det forduftet senere. Det må være dette som kalles å være lykkelig. så utrolig bra at du hadde en fin dag, med fin form, flott vær og gode venner herlig å lese her inne i dag, tenk hun er lykkelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå