Blåmor Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #361 Del Skrevet 7. juli 2010 Deilig med herlig sommervær Nyter rolige dager hjemme og på hytta med gode venner og familie. Det er visst på tide å sette i gang med litt mer bryllupsforberedelser, og jeg har fått en visjon om hvordan invitasjonene skal se ut, så det er visst bare å brette opp ermene og sette i gang. Formen er veldig dagsavhengig, det er kvalmen og den sensitive luktesansen som er verst. I går var jeg omtrent ikke kvalm hele dagen, men nå på morgensiden kjenner jeg det godt i dag. Som broren min sa; Husk at du er egentlig glad! Jeg er jo det, det er bare litt vanskelig å huske når man ligger der på det verste. Det store samtaleemnet innad i familien (eller stort sett mellom mamma og meg da) er om kjolen kommer til å passe. Jeg er ca 20 uker på vei på bryllupsdagen, så magen kan ha poppet ut, og den kan la vente på seg, siden jeg både er førstegangs OG har bakovervendt livmor. På en annen side trenger ikke det bety noe i det hele tatt, og jeg kan ha en del mage allerede da. Vanskelig å vite, og vanskelig å vite hva man skal gjøre... Det må vel bli til at jeg selger kjolen jeg egentlig har (snufs) og ser meg om etter en ny. Vi får se. Ellers har jeg blitt en kløpper i å lyve om dagen. Vi har bestemt oss for å vente med å si det til flere til vi har bikket 12 uker (kun nærmeste familie og ett vennepar som vet), så når mine venninner spør hvordan vi ligger an i prøverørsprosessen, så må jeg smøre tjukt på om at vi nok skal sette i gang til høsten. De snakker om utdrikningslag, kommer med forslag om å ta et glass vin på en uteservering et sted, snakker om den fiine kjolen min (som jeg vet antageligvis ikke kommer til å passe), så da sitter jeg bare der og nikker og smiler. Det er fælt å lyve slik, men jeg prøver heller å snakke det bort. I morgen bikker jeg 10 uker, så da er det heldigvis ikke lenge igjen før vi kan begynne å fortelle det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 7. juli 2010 #362 Del Skrevet 7. juli 2010 Jeg har ganske stor mage.... Og jeg er førstegangs.... Og jeg er 20 uker på vei.... Magen min er vel omtrent som denne. Krysser fingrene for at du passer kjolen din likevel, og gled deg til du er litt lengre på vei. Jeg er mye kvikkere og opplagt nå enn på lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #363 Del Skrevet 7. juli 2010 Takk for bildet, O'hara! Hvis det er såpass, så har jeg ikke sjans til å passe i kjolen. Det sikreste er nok å kjøpe en kjole til. Jeg må jo ikke selge den "gamle" før etter bryllupet uansett! Gleder meg veldig til å komme litt lenger på vei ja, det er godt å høre at du føler deg bedre da. Da ser det litt lysere ut for meg og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 7. juli 2010 #364 Del Skrevet 7. juli 2010 Det er sikkert litt ulikt fra person til person, men hos meg så har jeg sett stor endring bare på ett par uker... Du ser jo bilder av flere der som er i uke 20, men de fleste har nok litt mage ja. Knøttet er sånn ca 20-23 cm langt. Hos meg skjedde det en stor endring fra omtrent uke 15/16, kvalmen forsvant (ble erstattet med halsbrann, men dog), og jeg er nå kvitt den ekstreme hodepinen og er så langt derifra like trøtt. Den trøttheten og kvalmen slo meg helt ut, og det eneste jeg husker fra de første 14 ukene er at jeg lå på sofaen og sov foran tv'en, kvalm og hadde ikke lyst på noenting.... I går leste jeg at en blanding mellom honning og ingefær skal hjelpe mot kvalme, og honning i melk skal hjelpe mot halsbrann. For de fleste går kvalmen over rundt uke 12, jordmoren min var hvertfall overrasket over at jeg var kvalm da jeg var der første gang i uke 13/14. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #365 Del Skrevet 7. juli 2010 Ja, jeg har jo også lest at hos de fleste så gir det seg etter 12 uker. Mamma var også dårlig de 3-4 første månedene, så håper jo at jeg slekter på henne der (bortsett fra at hos meg kan det gjerne gi seg etter 3). Jeg føler meg virkelig mye mer udugelig enn jeg pleier, så sånn sett er det godt å ha ferie, hadde vært verre å stått i krevende jobb midt oppi dette. Er forhåpentligvis litt mer pigg til jeg begynner på jobb igjen. Ha en fin dag, O'hara og alle andre som eventuelt titter innom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 7. juli 2010 #366 Del Skrevet 7. juli 2010 Det var en fin link, O'hara, nå føler ikke jeg at magen min er så ekstremt stor lenger.. Ha en fin dag, Blåmor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 7. juli 2010 #367 Del Skrevet 7. juli 2010 Så moro med bryllupsplanleggingen Ikke lett å bestemme seg for hva slags invitasjoner man skal velge nei...jeg brukte laaaang tid Men veldig fornøyd med de da og har fått masse skryt av de Spennende å se om kjolen passer deg ja...spørs nok det... er det knyting i ryggen på kjolen din eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #368 Del Skrevet 7. juli 2010 Ja, det er moro å drive med det nå som jeg har tid Har fått det ganske klart for meg, så nå må jeg bare finne ut det praktiske rundt det. Kan legge ut bilde når de blir ferdige. Kjolen har glidelås, så jeg har vel i løpet av dagen innsett at jeg må finne en ny. Men det er synd, for det var virkelig drømmekjolen. Det eneste som gjør at jeg kan ha den, er jo å utsette hele bryllupet til neste sommer, men jeg har ikke lyst til det heller, nå som det er under 3 mnd igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 7. juli 2010 #369 Del Skrevet 7. juli 2010 Koselig med planlegging, invitasjonene blir sikkert flott Høres herlig ut med litt late dager både på hytta og hjemme *bare litt misunnelig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #370 Del Skrevet 7. juli 2010 Når skal du ha ferie, a? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 7. juli 2010 #371 Del Skrevet 7. juli 2010 Når skal du ha ferie, a? :klø: Jeg? Det blir ikke før siste uken i juli.. Jeg synes det er såååå lenge til :dåne: Jeg har langhelg neste helg igjen, så jeg skal vel ikke klage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #372 Del Skrevet 7. juli 2010 Skjønner godt at du synes det er lenge til. Håper det går fort for din del! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 10. juli 2010 #373 Del Skrevet 10. juli 2010 God helg, Blåmor! Lykke til med bryllupsplanlegging! Moro!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #374 Del Skrevet 11. juli 2010 Heia Spania! Hilsen hun som er fotballinteressert kun for dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 12. juli 2010 #375 Del Skrevet 12. juli 2010 Hei Blåmor! Så koselig å lese her inne:nigo: Var alt for lenge siden sist nå... Det ser ut som at dere hadde en flott tur til New York. Det er utrolig deilig å komme seg litt bort, men storby i en veldig varme er ikke alltid bare positivt heller. Greit dere fikk tatt mye pauser på dagtid hvertfall. Ellers ser det ut til at alt går bra med deg, og tenk at det nærmer seg bryllup Må være litt upraktisk med brudekjolen bare, og finne seg en ny en. Men det ordner seg nok. Jeg såg en veldig fin en her en dag, som var for gravide. Men nå finner jeg den visst ikke igjen (var på nettet). Det finnes sikkert veldig mange fine rundt omkring. Tenk, du nærmer deg 12 uker!! Tida går fort, og plutselig kan du fortelle det til mange :nigo: Ha en fin dag og ei fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 12. juli 2010 #376 Del Skrevet 12. juli 2010 Jeg tenkte på det angående kjolen... Det er jo mulig du ikke får så stor mage som mange andre? Mager finnes jo i alle størrelser og fasonger Hva med å lete opp en kjole, og holde den av sånn just in case? Ha en super dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 12. juli 2010 #377 Del Skrevet 12. juli 2010 Vil gjerne høre mer om NY turen om du vil fortelle I går hadde jeg så lyst på Boom mat at jeg lagde min egen variant av retten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #378 Del Skrevet 19. juli 2010 Skjønner deg godt, pusilus - det var veldig god mat! Skal fortelle meg om turen, må bare få summet meg og husket alle de gode opplevelsene. Frem til nå har hele turen vært litt overskygget av den laaaange flyreisen hjem hvor jeg var i elendig form Men nå har jeg heldigvis glemt det snart, så da kommer alt det gode Dagene flyr enda vi ikke gjør så mye. Det vil si, Blåmann jobber ut denne uka, men vi er ute på noe hver ettermiddag/kveld så han føler nok at han har litt ferie likevel. Besøke venner, være på hytta, gå tur og grille i skogen, bare nyte sommeren. Har fantastiske dager for tiden, alt er bra. Formen er litt dagsavhengig, men det er heldigvis mange flere gode enn dårlige dager for tiden. Kvalmen er mindre og mindre fremtredende, og jeg begynner nesten å få troen på at jeg faktisk bikker 12 uker uten problemer! Tror ikke vi helt har skjønt hva som faktisk skal skje ennå... Angående kjolen, så har jeg snakket med salongen og skal dit i neste uke. Antageligvis så kan vi sette inn snøring bak i stedet for glidelås som er nå, og da kan jeg bruke kjolen likevel Goood sommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 19. juli 2010 #379 Del Skrevet 19. juli 2010 Hei! for at de fikser kjolen med snøring!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 19. juli 2010 #380 Del Skrevet 19. juli 2010 Flytur i elendig form er ikke noe artig Tiden går jo så sakte da.. Så bra at det løste seg med kjolen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå