Gjest freshi Skrevet 9. oktober 2009 #1 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg har legeskrekk, og tør ikke fortelle legen om alt. Det er lettere med et sykdomsforløp jeg vet om, f.eks. bihulebetennelse, mistanke om uvi og lignende. Jeg trykket handa forsiktig mot stedet og smerten økte og ble så vond at jeg trakk hånda tilbake og sa au. Smerten er der nesten hele tiden, rett under hjertet, under ribbena. Jeg har vært tungpustet (er ikke så gammel, men over 35.) Nå tok jeg igjen på stedet-jeg bruker å late som smertene ikke er der, og det begynte å svi. Utenpå synes ingenting. Når jeg kjenner på stedet, må jeg gispe etter luft men det varer bare noen sekunder. Hvilke organer er under hjertet, litt til høyre for hjertet men ikke på midten? Jeg har levd litt usunt i mange år, men vil høre hvilke organ jeg trykker på og som trykker meg og gir meg smerter? Jeg har ikke time hos legen før om to uker. Legen er på kurs og jeg regner ikke dette som akutt. Det oppstår når jeg har spist, også når jeg har tatt f.eks. paracet eller par glass vin. Men særlig etter at jeg har spist. Noen lege eller sykepleier her?
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 10. oktober 2009 #2 Skrevet 10. oktober 2009 Magesekken! Kanskje du har fått et magesår? Jeg vet ikke om det føles sånn, da. Er du noe kvalm, har du sure oppstøt, er avføringen din mørk?
Gjest ts Skrevet 10. oktober 2009 #3 Skrevet 10. oktober 2009 Magesekken! Kanskje du har fått et magesår? Jeg vet ikke om det føles sånn, da. Er du noe kvalm, har du sure oppstøt, er avføringen din mørk? Jeg har også tenkt på magesekken. Etter å ha spist blir jeg ofte oppblåst og luftfull så kanskje jeg reagerer på noe... Jeg har ikke sure oppstøt, noen ganger er jeg kvalm men avføringen er som regel normal. Jeg kjenner ikke smertene når jeg legger meg ned, ikke like intenst, men når jeg ligger på venstre side kan jeg noen ganger kjenne de. I dag har jeg ikke spist enda og merker ingen smerter.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #4 Skrevet 10. oktober 2009 Kan høres ut som at du har det samme som meg, og det viste seg å være magekatarr. Ikkeno farlig, og enkelt å behandle med piller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå