Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har selv en gipsavstøpning av håndavtrykket mitt da jeg var veldig liten. Har alltid likt denne hånda på veggen og tenkte at jeg skulle gjøre det samme med mitt barn.

Men i hobbybutikken sa de at jeg ikke burde gjøre dette fordi gipsen er så varm!

Hadde vi annen gips på 80tallet?

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, høres litt rart ut.. Husker på barneskolen, da lagde vi jo sånne gipsmasker av ansiktet vårt, det var jo heller for kaldt enn for varmt! Jeg mener at jeg har sett at barnehager fortsatt gjør dette med hendene til ungene, kanskje du kan forhøre deg med en barnehage i nærheten? :)

Skrevet

Jøss, hva slags gips er det da? Gips er jo kaldt!! Merkelig... Mulig det finnes typer som skal varmes opp, men de gangene jeg har vært borti gips har det vært kaldt. Google "gipsavstøpning baby" og du vil se at du får opp ganske mange nettbutikker som selger produkter speseilt til gipsavstøpning av babyhender og føtter...:)

Skrevet
Jøss, hva slags gips er det da? Gips er jo kaldt!! Merkelig... Mulig det finnes typer som skal varmes opp, men de gangene jeg har vært borti gips har det vært kaldt. Google "gipsavstøpning baby" og du vil se at du får opp ganske mange nettbutikker som selger produkter speseilt til gipsavstøpning av babyhender og føtter...:)

Gips blir varm når den stivner, sånn helt vanlig gips altså.

Men synes ikke det er så varmt at det skulle være farlig? :klø:

Skrevet

Kjøpte gips jeg...og avstøpningen gikk kjempebra:)

Skrevet

Har kjøpt et kit til avstøpning på babyplaneten.no, denne var ikke varm og resultatet ble kjempefint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...