Gå til innhold

Erfaring med "Sava piggdekk" ?


minienthe

Anbefalte innlegg

sliter med å få tak i dekktypen jeg vil ha uten å måtte vente 3-4 uker på å skifte og fikk tilbud om å bytte til Sava piggdekk.

har rett og slett ikke tid til å vente på bestilling av Nokian og michelin/continental er enten ikke å få tak i eller ligger en GOD del over min prisklasse.

noen her som har testet piggdekk derfra på stasjonsvogn ? har googlet litt men det jeg finner er stort sett fra brukere som kjører vesentlig hardere en det jeg gjør og stiller andre krav til grep etc.

jeg.... kjører avensis stv, 01 modell, automat. laidback sjåfør, ingen storforbruker av sjanser, glad i å holde avstand til andre og har stor respekt for norske vinterveier. fortrinnsvis kjøring på preparert by/motorvei på østlandet, lite terreng men risiko for ubehageligheter i værskiller som jeg er obs på og anpasser farten etter. lite langkjøring på vinterstid, blir mest til/fra tog, generell handling/besøk etc.

men.... pga jobb så må jeg tidvis ut og kjøre midt på natta og de siste årene har jeg flere ganger opplevd 30 cm snø/slaps på ubrøytet/usaltet vei (type 50 km/t på motorveiføre).

vil savaen takle dette ? blir for en sesong, maks to. er klar over risiko for hard gummi i forhold til kvalitetsdekk men igjen... tiden er dessverre mot meg nå, jeg må over på vinterdekk.

hadde noen billige jalladekk på gamlebilen (gammel mazda 323 automat) og det gikk helt greit på tidligere nevnte slaps/snødekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...