Gå til innhold

Lege som ikke er fastlege, operasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har nå bestemt meg for endelig å gjennomføre indre kjønnsleppe-reduksjon. Vil gjerne ha det dekket, i og med at dette faktisk er et stort problem for meg, jeg er bare 22, men de er LANGE.

Fikk vite at jeg ikke trengte å gå gjennom fastlegen, noe jeg er veldig glad for, av personlige grunner. Men nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, hva jeg skal søke etter eller hvor jeg skal lete. Jeg trenger en lege, en forståelsesfull en sådan, som kan ta en titt på meg og sende meg videre til gynekolog og så operasjon.

Hvordan gjøres dette? Kan noen anbefale meg leger i Oslo-området?

Hvor lang tid tar det før man blir operert? Og hvor lang tid tar det før man kan gå ut i jobb/studier igjen?

Er også litt redd for at jeg bare blir avvist, hva skal egentlig til for å få operasjonen dekket? Jeg har store problemer med blondetruser, har blant annet måtte klippe dem av i panikk fordi ting har setti seg fast, sånn VIRKELIG setti seg fast og blødd og est ut og ja gudene vet. Kjenner dem veldig godt når ejg går, selv i løse bukser. Kan ikke gå i bikini lenger heller. Fem cm. på det lengste. Noen som har råd, tips, ett eller anna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville spurt fastlegen om en henvisning til gynekolog, som så kan foreta vurderingen. Evt kan du ringe et privatsykehus som utfører slike operasjoner og spørre om de tar konsultasjonen også.

Skrevet
Jeg ville spurt fastlegen om en henvisning til gynekolog, som så kan foreta vurderingen. Evt kan du ringe et privatsykehus som utfører slike operasjoner og spørre om de tar konsultasjonen også.

Som sagt så vil jeg helst slippe å snakke med fastlegen om dette.

Jeg vil gjerne gå gjennom en annen allmennlege, som så kan henvise meg videre, med tanke på støtte etc. Om jeg må ringe privatsykehuset og gå direkte gjennom dem, tviler jeg på at jeg får noe særlig støtte?

Gjest Elfrida
Skrevet

Hvis jeg hadde en fastlege jeg ikke følte jeg kunne ta opp vanskelige og flaue ting med tror jeg at jeg rett og slett hadde byttet.

Men du kan sikkert be om å få en time hos allmennlege på Volvat eller lignende, og så ta det derfra.

Skrevet

Du kan gå til en privat gynekolog som henviser deg til ett offentlige sykehus. En privat gynekologkonsultasjon koster ca 800 kr.

Skrevet

Er volvat et offentlig sykehus? Beklager at jeg spør så mye, men jeg har ikke peiling på sånt. Ellers takk for tips!

Skrevet
Er volvat et offentlig sykehus? Beklager at jeg spør så mye, men jeg har ikke peiling på sånt. Ellers takk for tips!

Volvat er privat. Regner med at du kan lese mer om det på nettet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...