Gå til innhold

Tannlegeskrekk


Fremhevede innlegg

Skrevet

Ville bare dele min historie med dere. Har sniklest her enn del og ser at det flere enn meg som har tannlegeskrekk. Har på grunn av dette ikke gått til tannlegen på 3,5 år. Dette har etter hvert plaget meg ganske mye og jeg begynte å drømme mareritt om at tennene mine falt ut eller at alle måtte rotfylles (som er min skrekk). Til slutt, med hjelp av min mann, fant jeg en god tannlege og bestilte time. Timen var i dag. Jeg var dødsnervøs hele dagen i går, klarte ikke å spise og følte meg helt elendig. Sov nesten ingenting i natt og holdt på å kaste opp hele morgenen. MEN, besøket hos tannlegen ble en hyggelig opplevelse!! Jeg hadde så klart flere hull, men ikke så store, og tannlegen sa at borringen kom til å bli enkel, men jeg skulle likevel få så mye bedøvelse jeg ville og ikke kjenne noe. Har fått ny time for dette. Sitter her nå og føler meg veldig stolt!!

Så mitt tips til dere andre som unngår å gå til tannlegen: GÅ!!

Frykten for at noe skal være galt er mye verre enn selve besøket hos tannlegen, og jo oftere du går, jo mindre er sjansene for at noe skal være galt. Og finn deg eg god tannlege som tar skrekken din på alvor og hører på deg.

Hilsen en som nå skal gå til tannlegen minst en gang i året fremover!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann

Nå har ikke jeg selv tannlegeskrekk, men min forlovede har det. For ham er det ikke frykten for at noe skal være galt som stopper ham, men en frykt for selve tannlegeopplevelsen, er vel måten å beskrive det på. Det er så ille at han må ha så sterke beroligende for å tørre å gå inn at han er helt i ørska etterpå. Og dette er en kraftig kar. Siste gang han var på et tannlegekontor (før han fant noen som ga ut beroligende), ødela han hele ene armlene på stolen, bare rev det rett av.

Men det er jo kjempebra at det gikk så bra for deg! Ville egentlig bare presisere at det ikke nødvenligvis er frykten for at noe er galt, som stopper endel fra å gå til tannlegen...

Rådet ditt om å gå til noen som tar problemet på alvor, burde absolutt mange følge *tumbs up*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...