Skylines Skrevet 9. oktober 2009 #1 Skrevet 9. oktober 2009 Hei! Sliter skikkelig med en urinveisinfeksjon for tiden. Det svir selvsagt når jeg tisser, og det er mer blod enn urin som kommer ut for å si det sånn.. Var hos legen i morges, fikk penicellin-tabletter som jeg skal ta i syv dager. Hovedproblemet er at jeg skal reise bort med typen denne helga, og da lurer jeg på om det er skadelig med sex når man har UVI? Tenker på evt bakterier og lignende.
Liisemor Skrevet 9. oktober 2009 #2 Skrevet 9. oktober 2009 Man kan ha sex selv om man har UVI, det smitter ikke og er ikke skadelig (hvertfall ikke det jeg har erfart). Men, linker til en tråd uansett: http://forum.snartmamma.com/showthread.php?t=174366
stjernekyss Skrevet 9. oktober 2009 #4 Skrevet 9. oktober 2009 Hvis du orker da. Jeg synes sex under UVI kjenner ut som å bli penetrert med en fleregget kniv.
Skylines Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. oktober 2009 Hehe, høres ikke så fristende ut nei. Jeg tror jeg får prøve, går det ikke så går det ikke:/
FruLuna Skrevet 9. oktober 2009 #6 Skrevet 9. oktober 2009 Det er ikke noe problem (men husk at hvis du bruker p-piller/plaster/ring, er det en risiko for at effekten av disse blir dårligere hvis du bruker antibiotika - derfor greit å bruke kondom hvis man ikke vil bli gravid).
Virvel Skrevet 9. oktober 2009 #7 Skrevet 9. oktober 2009 Det er ikke noe problem (men husk at hvis du bruker p-piller/plaster/ring, er det en risiko for at effekten av disse blir dårligere hvis du bruker antibiotika - derfor greit å bruke kondom hvis man ikke vil bli gravid). Jeg siterer Felleskatalogen: Penicilliner kan i meget sjeldne tilfeller redusere absorpsjonen og derav effekten av p-piller. (For andre antibiotika kan det være annerledes, så sjekk at det virkelig er penicillin du har, Skylines. Mange kaller alle typer antibiotika penicillin. Uansett vil det stå i pakningsvedlegget hvis medikamentet påvirker effekten av andre legemidler.)
FruLuna Skrevet 11. oktober 2009 #8 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg siterer Felleskatalogen: Penicilliner kan i meget sjeldne tilfeller redusere absorpsjonen og derav effekten av p-piller. (For andre antibiotika kan det være annerledes, så sjekk at det virkelig er penicillin du har, Skylines. Mange kaller alle typer antibiotika penicillin. Uansett vil det stå i pakningsvedlegget hvis medikamentet påvirker effekten av andre legemidler.) Sannsynligvis har hun ikke fått penicillin, men tipper trimetoprim eller et annet ikke-penicillin. Det er ikke en stor risiko for interaksjon, men det kan skje, og det er greit å vite om risikoen.
Virvel Skrevet 11. oktober 2009 #9 Skrevet 11. oktober 2009 Selexid brukes veldig mye mot UVI, og inneholder pivmecillinam, som er et penicillin.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå