Liz Skrevet 14. august 2003 #1 Skrevet 14. august 2003 Da er jeg og min mann (!) tilbake etter bryllupsreisen. Både selve bryllupsdagen, 5. juli, og reisen var fantastisk. Hvis dere er interessert i å se bilder, kan dere gå på: http://privat.bluezone.no/bos - gå inn på bryllup. Der ligger bilder fra både selve dagen og reisen. Et lite sammendrag fra dagen: Dagen startet tidlig - med strålende sol! Jeg ble kjørt til frisøren kl 0900 av min forlover. Der ble jeg fikset og ordnet. Kl 1245 kom far og sjåføren (min onkel), og hentet meg. Imens prøvde brudgommen og slå i hel alle timene fram til vielsen. Kl 1300 spilte orgelet opp "En midtsommernattsdrøm" av Mendhelson, og dørene i Vestre Aker kirke åpnet seg. Jeg gikk oppover midtgangen, og en rørt brudgom tok imot meg. Vielsen var fin, med salmer, tekstlesing av brudeparets venninne - Inger, solosang av brudeparets forlovere - David og Frøydis Marie og en artig tale. Høydepunktet var da vi gikk fram til alteret, og lovet og elske og ære hverandre livet ut. Utenfor kirken ble det mye klemming og ennå flere bilder. Vi reiste så avgårde til Akershus festning for å ta bilder med fotografen. Det gikk greit. Litt forsinket reiste vi videre til selskapslokalet på Bærum Seilforening. Vi ble tatt imot av alle gjestene utenfor lokalet, og ble "kapret" av tostmasteren, og bombardert med noen velvalgte spørsmål. Videre bar det opp i festsalen, der vi ble tatt imot av en strykekvartett fra Barrat Dues musikkinstitutt, samme musikkinstitutt der jeg gnikket fiolin for noen år tilbake. Middagen var fyllt med taler og sanger, og noen visdomsord fra vår fantastiske tostmaster, Rune. Maten var aldeles nydelig! Etter drøyt 3 timer til bords, var det tid å strekke på beina og å ønske kaffegjestene velkommen. Vi tok familiebilder på brygga. Så var det tid for dans. Vi åpnet med brudevalsen - en winervals. Det gikk tålig bra, bortsett fra at brudekjolen var litt i lengste laget..... Videre ble det mer vals, polenese, ersko kola, troika, jenka og polka. Vi gikk rundt og småpratet med flest mulig, noen hadde vi ikke sett på flere år. Kl 2200 var det tid for kaffe og kaker. Bryllupskaken var helt nydelig - 4. etg med hvit marsipan og røde marsipanroser. Vi delte opp kaken, og matet hverandre uten å søle!! Under kaffen var det flere sanger og tale, og artig underholdning! Kvelden ble formelt avsluttet av en samling med lystenning og lesing av Kjærlighetens kapittel. En del av gjestene tok da kvelden, men det var en del som også ble igjen. Vi fyrte opp stereoannleggt med latinamerikansk musikk. Jeg er en stor salsa-elsker, og prøvde så godt jeg kunne å holde rytmen til tross for alle skjørt-lagene...... 0200 var det slutt - og da bar det avgårde til hotellet Har egentlig ikke hatt noen store forventninger til bryllupsnatten, siden alle sier at man er så trøtt at man ikke orker noe, men det stemte ikke helt for oss nei... Trøtte var vi, men etter en time i badekaret med stearinlys og rødvin, klarte ikke Jon Blund å holde oss borte fra hverandre... Så alle kommende bruder - gled dere til dagen. Ikke stress med alle detaljer, de la jeg overhodet ikke merke til. Hvis borddekorasjonene hadde vært vissne, og stearinlysene hadde manglet, hadde jeg overhodet ikke lagt merke til det..... Det viktigste er å kose seg med familie og venner, og ikke minst den nye mannen. Dagen går bare så alt for fort....
Gjest Tabby Skrevet 14. august 2003 #2 Skrevet 14. august 2003 Guri så mange flotte bilder av dere! Dere var et nydelig brudepar, buketten din var skjønn og kaka var flott! Tusen takk for titten og referatet. Høres ut som en knallflott dag. Håper jeg får en like fin dag selv.
stinina Skrevet 14. august 2003 #3 Skrevet 14. august 2003 Utrolig fine bilder...og du var helt nydelig :D
Dina Skrevet 14. august 2003 #5 Skrevet 14. august 2003 Flotte bilder, fantastisk kjole, og en utrolig nydelig brud! Gratulerer!
Miracl3 Skrevet 14. august 2003 #7 Skrevet 14. august 2003 Gratulerer. Flotte bilder , kjole og mann :D
Miracl3 Skrevet 14. august 2003 #8 Skrevet 14. august 2003 Gratulerer. Flotte bilder , kjole og mann :D
Gjest LoisLane Skrevet 14. august 2003 #9 Skrevet 14. august 2003 Du var en nydelig brud, og dere kledde hverandre godt! Gratulerer så mye!
Gjest Tex Skrevet 15. august 2003 #10 Skrevet 15. august 2003 Uten tvil den fineste brudebuketten jeg har sett!! Dere var kjempefine! Lykke til med livet og fremtiden..... Klem Tex
Snorkie Skrevet 15. august 2003 #11 Skrevet 15. august 2003 Kjempeflotte bilder både fra bryllup og reise :D Gratulerer med vel overstått dag!
Marianne Skrevet 15. august 2003 #12 Skrevet 15. august 2003 Dere var kjempefine Gratulerer så masse med overstått bryllup. Hørtes ut som en fantastisk dag.
MIKKELBRUD Skrevet 15. august 2003 #13 Skrevet 15. august 2003 For en fantastisk vakker brud du var!! Takk for referat og mange flotte bilder, nå gleder jeg meg vanvittig :D Gratulerer så mye til dere begge, og masse gode ønsker for fremtiden!
ringblomst Skrevet 15. august 2003 #14 Skrevet 15. august 2003 Gratulerer så mye! Og ikke minst takk for titten, virker som dere har hatt det helt topp .
Liz Skrevet 17. august 2003 Forfatter #15 Skrevet 17. august 2003 Tusen takk for mange koselige tilbakemeldinger jenter
Nikki Skrevet 18. august 2003 #16 Skrevet 18. august 2003 Gratulere så mye Liz. Du var virkelig en vakker brud. Og det hørtes ut som dere hadde en perfekt dag. :D Ønsker dere begge all lykke videre i fremtiden. :D
smile Skrevet 18. august 2003 #17 Skrevet 18. august 2003 Gratulerer! Jeg er helt matt av beundring, dere er jo så flotte. Har forresten lagra bilde av bukketten for det er noe sånt jeg også skal ha.
Liz Skrevet 18. august 2003 Forfatter #18 Skrevet 18. august 2003 Så moro smile Var veldig fornøyd med buketten!
Gjest Dolphina Skrevet 19. august 2003 #19 Skrevet 19. august 2003 Gratulerer så masse! Alt var nydelig, kjolen, buketten og paret! Håper dere får mange lykkelig år!
@shygirl@ Skrevet 19. august 2003 #20 Skrevet 19. august 2003 Gratulerer med vel overstått dag.. Kjempefine bilder....! Takk for titten og referat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå