Gå til innhold

Hun vil ikke at vi "dater"

Anbefalte innlegg

Gjest Venninne
Skrevet

Bestevenninna mi vil altså ikke at jeg treffer bestevennen hennes. Vi har kjent hverandre alle sammen i flere år.

Hun vil verken ikke at vi blir kjærster for det "vil antakeligvis ikke gå og da setter dere meg i en vanskelig posisjon!" og hun vil hvertfall ikke at jeg treffer han bare for å ha sex!

Hallo! Vi er jo voksne mennesker og må få lov til å ta egne valg?!

Jeg vil ikke miste henne ved å rote med kompisen hennes og jeg vil ikke la vær å treffe en person jeg likes fordi venninna mi ikke liker det.

Hva skal jeg gjøre? Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mr been
Skrevet

Ingen venninner blander seg med venninners liv og valg, ikke hvis de blir spurt om råd. Så jeg synes ikke du skal la ære å treffe fyren du liker pga henne!

Det mener jeg hvert fall, andre vil mene hva de vil.

Gjest Gjest_Tara_*
Skrevet

Det spørs hva som er viktisgt for deg. Venninnen eller fyren?

Jeg ville prioritetr venninna mi ovenfor en fyr.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg er enig med Mr been. Venninna di burde latt deg leve ditt liv og ta dine egne valg. Hvorfor skal HUN bestemme hvem du skal treffe eller ikke?

Skrevet

Takk for svar!

Jeg tenker både og. Altså at jeg ikke vil "velge en fyr ovenfor venninna min heller vil jeg la vær å treffe han fordi HUN ikke liker det!

Er jo derfor jeg dkriver dette. Håper flere kommer med innspill:)

Skrevet

Noen krav kan en venn få lov til å stille, du vil vel ikke såre venninna di? Eller kanskje du gir faen, men det er vanlig folkeskikk at når en venn først kommer med et sånt krav, så holder du deg unna og finner deg en annen. Du kan jo spørre deg om hvis hu ville prøve seg på en gutt du helst ville at hun skulle holde seg unna, fordi det ville bli vanskelig for deg, på grunn av følelser eller hva det måtte være, hvordan hadde du sett på det da? Ville du sett på det som urimelig om venninna di begynte å gaule om at du ikke kunne bestemme over henne?

Skrevet

Med mindre du har sterke romantiske følelser for fyren (og når du skriver "bare for sex" så tror jeg nok ikke det) så ville jeg holdt meg unna, jeg. Å miste en god venninne pga. et ligg høres ikke ut som det er verdt det.

Skrevet
Med mindre du har sterke romantiske følelser for fyren (og når du skriver "bare for sex" så tror jeg nok ikke det) så ville jeg holdt meg unna, jeg. Å miste en god venninne pga. et ligg høres ikke ut som det er verdt det.

Enig med deg Nuith.

Skrevet

Enig med nuith jeg også. Jeg har kanskje litt liberalt forhold til sånt, men så lenge man tror det kan være den store kjærligheten mener jeg man skylder seg selv å prøve - også hvis det er en venninnes eks, en eks sin venn eller sånne ting. Hvis du ikke mener dette er en mann du ser deg selv bli gammel med, da tar du hensyn til venninna di. Så enkelt er det faktisk.

Skrevet

Jeg ville holdt meg unna hvis:

A: Det er venninnens eks

B: Venninnen er interessert i fyren

Hvis jeg hadde vært venninnen din ville jeg ikke gitt deg forbud om ikke en av disse grunnene gjaldt. Å gi et forbud basert på noe annet virker litt rart?

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger:)

Saken er den at jeg har kjent denne fyren ganske lenge og likte han hele tiden som en, for han er verdens beste! Snill og omtenksom, gentleman, omsorgsfull og stiller opp når du trenger han, morsom og utrolig hyggelig å være i nærheten av). Så var det slik at forrige måned dro vi og så på film og så overnattet jeg hos han på morgenen kysset vi og klinet noe heftig! Dette gjorde at jeg tenker på han annerledes enn jeg gjorde før (han viste intresse hele tiden, men jeg tok det aldri med alvor.

Sant nok at venninna mi har datet han før, men det var noe som varte i underkanten av en måned, for mange år siden og beggge har hatt andre langvarige forhold i etterkant. Jeg har alltid ment og mener fortsatt at man skal ligge unna ekser til venninner og venner til ekser, men havner han i førstenevnte kategori, i og med de bare har datet så kort tid?

Venninna mi er så klart viktigere enn et ligg, det er ikke noe tvil om. Jeg prøvde bare å skrive det hun sa. Jeg kommer til å treffe han og, men bare som kompis. Det blir utfordrende fordi vi liker hverandre begge to som mer enn venn (vi har snakket om det i går og jeg prøvde å forklare at det er best at vi ikke har sex uten at han skjønte helt hvorfor).

Jeg bare lurte på hvorfor er det så fralig for henne hvis jeg og vennen hennes innleder et romantisk forhold?

Skrevet
Jeg ville holdt meg unna hvis:

A: Det er venninnens eks

B: Venninnen er interessert i fyren

Hvis jeg hadde vært venninnen din ville jeg ikke gitt deg forbud om ikke en av disse grunnene gjaldt. Å gi et forbud basert på noe annet virker litt rart?

Hun er ikke intressert i han, jeg vet det 100%! Men kan noen definere en eks?

Gjest brutal_mann
Skrevet

Skal du pule venner av venner så er det fordi du skal ha et seriøst forhold til vedkommene. Eventuelt at du ikke er så god venn med noen av dem.

Men, å oppleve som meg, at venninner direkte saboterer muligheten for å komme til et nivå der følelser la seg utvikle, det er bare smålig.

Skrevet
Men, å oppleve som meg, at venninner direkte saboterer muligheten for å komme til et nivå der følelser la seg utvikle, det er bare smålig.

Jeg forsto ikke den helt. Hva mener du er småelig.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Jeg forsto ikke den helt. Hva mener du er småelig.

Å legge hindriger i veien for to voksne mennesker sitt nske om bekjentskap er smålig.

Skrevet
Å legge hindriger i veien for to voksne mennesker sitt nske om bekjentskap er smålig.

TAKK!

Det er det jeg også synes! Men skjønner ikke hvorfor ingen her på KG ikke ser det?!

Gjest brutal_mann
Skrevet
TAKK!

Det er det jeg også synes! Men skjønner ikke hvorfor ingen her på KG ikke ser det?!

Du ahr ikke synliggjort annet enn en lyst til å ligge med fyren. Hadde du utsrålt "å herregud han er mannen i mitt liv jeg kan ikek vente på å få barn med han og vil leve sammen i alle onde og gode dager i rekkehus med volvo hund og være hans lille prinsesse" så hadde du nok fått støtte så det griner etter av LivetErEnRosaSky-mafiaen her på KG.

Skrevet
Hun vil verken ikke at vi blir kjærster for det "vil antakeligvis ikke gå og da setter dere meg i en vanskelig posisjon!"

Herregud så barnslig :skratte:

En god venn hadde blitt glad på deres vegne, og hva så om det ikke går? Hun er da fullt i stand til å forholde seg nøytralt hva ditt og hans forhold angår, eller?

Her gjør du/dere ingenting galt. Kjør på.

Skrevet

Jeg var også bare sammen med en type i litt over en måned. Selv om det var kortvarig så er han fremdeles en eks for meg, og dermed mener jeg at mine venninner burde holde seg unna ham... Og det forstår de og.

Har også vært i den situasjonen at min søster og min sambos søster holdt litt på med hverandre. Ikke noe særlig nå da de ikke kan komme på de samme festene osv. nå lenger, etter at det ikke ble noe mer, da de syns det er ubehagelig å tilbringe tid i lag. Ikke trivlelig for hverken de eller oss.

Skrevet

Jeg lar ikke venninner diktere hvem jeg p****. Det synes jeg ikke du skal gjøre heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...