Gjest Holder på å bli gal av lukta Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 I et par ukers tid nå har jeg flere ganger vært plaget av en forferdelig lukt i munnen/nesen. Jeg har vært litt småforkjølet, men har ingen tegn til bihuleproblemer eller propper i mandlene. Jeg har tenkt etter om det er noe mat jeg spiser som utløser denne lukten, men klarer ikke å finne noen fellesnevner. Det kan nesten virke som lukten kommer fra svelget, men vanskelig å si da det lukter så sterkt. Når jeg puster ut gjennom nesen lukter det ingenting, så da antar jeg at det ikke kommer fra bihulene. Jeg har ekstremt godt renhold av tenner, så problemet ligger ikke der. Det hjelper heller ikke med munnskyll. Jeg tar i mot alt av tips da jeg holder på å bli sprø av dette.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Har du prøvd å bruke tanntråd? Kan ligge mellom tennene. Men når du sier at du kjenner det i svelget så ville jeg dobbelt sjekket om ikke det er mandel propper. Bruk et lite lommelykt og kjenn godt/grav i mandlene, de er ofte ikke godt synlige.
Gjest holder på å bli gal av lukta Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 Har du prøvd å bruke tanntråd? Kan ligge mellom tennene. Men når du sier at du kjenner det i svelget så ville jeg dobbelt sjekket om ikke det er mandel propper. Bruk et lite lommelykt og kjenn godt/grav i mandlene, de er ofte ikke godt synlige. Tanntråd brukes hver dag, samt tannpuss+fluorX2, så tennene er sjekket ut. Mandlene er også klemt og skvist, så er sikker på at lukten ikke kommer derfra. Nå tok jeg mot til meg og pustet på mannen min, og han luktet ingenting. Lurer på om det har klikket for meg jeg, siden jeg kjenner lukten så kraftig, mens andre ikke kjenner noenting. :klø:
Gjest Holder på å bli........... Skrevet 8. oktober 2009 #5 Skrevet 8. oktober 2009 Har du en historie med epelepsi el? Niks ingen epilepsi her. Som jeg vet om iallefall. Står fast på stoffskiftemedisiner pga kreft i skjoldbrukskjertelen, men det berører ikke munn/nesehulen.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #6 Skrevet 9. oktober 2009 Hei. Jeg har det samme problemet. Har en vondt, metallisk lukt i nesa som kommer til og fra, varer hele dagen, og neste morgen er det som regel bra igjen.. til neste gang den kommer. Det oppleves veldig sjenerende, og gjør bl.a at mat og ikke minst kaffe smaker helt pyton. Jeg er helt frisk ellers, ikke utvikler det seg til forkjølelse heller. Noen ganger har det hjulpet med neseskyller, men effekten varer ikke alltid så lenge. Dessuten tar det ikke bort problemet for godt. Har ikke snakket med fastlegen om dette ennå, men har lest på ulike nettsider om andre med lignende erfaringer hvor det er vanskelig å finne ut av. Skal oppsøke fastlege snart. Håper vi begge finner ut av det og kan dele erfaringene her!?
Gjest Holder op å bli....... Skrevet 9. oktober 2009 #7 Skrevet 9. oktober 2009 Hei. Jeg har det samme problemet. Har en vondt, metallisk lukt i nesa som kommer til og fra, varer hele dagen, og neste morgen er det som regel bra igjen.. til neste gang den kommer. Det oppleves veldig sjenerende, og gjør bl.a at mat og ikke minst kaffe smaker helt pyton. Jeg er helt frisk ellers, ikke utvikler det seg til forkjølelse heller. Noen ganger har det hjulpet med neseskyller, men effekten varer ikke alltid så lenge. Dessuten tar det ikke bort problemet for godt. Har ikke snakket med fastlegen om dette ennå, men har lest på ulike nettsider om andre med lignende erfaringer hvor det er vanskelig å finne ut av. Skal oppsøke fastlege snart. Håper vi begge finner ut av det og kan dele erfaringene her!? Så rart at vi deler den samme opplevelsen. Idag har jeg ikke merket noe til lukten, så jeg håper den holder seg borte en stund nå, for gårsdagen var fryktelig. Håper vi begge finner ut hva det er.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #8 Skrevet 9. oktober 2009 Det kan være tegn på svulst på hjernen..
stjernekyss Skrevet 9. oktober 2009 #9 Skrevet 9. oktober 2009 Kostholdet da? Er det ikke sånn at mageinnholdet kan påvirke ånden?
Gjest Holder på..... Skrevet 9. oktober 2009 #10 Skrevet 9. oktober 2009 Kostholdet da? Er det ikke sånn at mageinnholdet kan påvirke ånden? Men i mitt tilfelle fikk jeg både mannen og ungene til å kjenne på ånden min, og de kjente ingenting annet enn normal ånde. Ingen antydning til den lukten jeg kjenner.
stjernekyss Skrevet 9. oktober 2009 #11 Skrevet 9. oktober 2009 Hmm.. da ville jeg snakket med legen.. Men det er jo i hvertfall positivt da, at det ikke er sjenerende for andre! Er ikke også sånn metallisk smak/lukt tegn på diabetes?
Gjest Holder på å bli..... Skrevet 9. oktober 2009 #12 Skrevet 9. oktober 2009 Hmm.. da ville jeg snakket med legen.. Men det er jo i hvertfall positivt da, at det ikke er sjenerende for andre! Er ikke også sånn metallisk smak/lukt tegn på diabetes? Ja det er jo positivt. Blir nok en tur til legen hvis det ikke gir seg. Men vil gi det noen dager til.
Gjest Holder på å bli gal av lukta Skrevet 4. desember 2009 #13 Skrevet 4. desember 2009 Tenkte jeg ville oppdatere denne tråden for å fortelle at jeg har funnet ut hva som forårsaket lukten i munnhulen min. Jeg har en infeksjon i den ene mandelen som gjør at det dannes verk bak mandelen. Det er ikke en vanlig infeksjon, så jeg har fått time til øre-nese-hals lege for å finne ut hvilken type bakterier det dreier seg om. Det er en stor mulighet for at jeg må fjerne mandlene, så jeg er ikke veldig glad akkurat nå. Jeg oppdaget det ved at jeg tok min vanlige skvis av mandlene for å utelukke at lukten satt der. Da kom det ut gult verk som luktet det samme som det jeg hadde kjent ellers. Lukten forsvant umiddelbart, og så lenge jeg klemmer ut denne verken morgen og kveld, kjenner jeg ikke mye til lukten. Det var ikke tegn til denne verken da luktproblemet startet, så det har nok startet i det stille, og utviklet seg etterhvert. Nå krysser jeg fingrene for at det finnes en antibiotika-kur som kan løse problemet, og at jeg slipper operasjon.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #14 Skrevet 4. desember 2009 Så bra at du fant ut av det! Hadde samme problemet en gang, og da satt det i bihulene. Hadde helt angst for trodde jeg stinka helt forferdelig, tok et par dager før jeg skjønte at det bare var jeg som kunne lukte den forferdelige lukta og ikke alle andre...
supermy Skrevet 4. desember 2009 #15 Skrevet 4. desember 2009 Hvordan skviser dere på mandlene? Stapper dere fingrene ned i halsen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå