Gå til innhold

Blodsukkerverdi

Gjest Gjest_trådstarter_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Som overskriften sier ... Er det noen som vet hva de ulike verdiene som brukes på blodsukkerapperatene heter. Jeg er i utlandet og vil gjerne hjelpe en ung gutt som har diabetes. Han har ikke tilgang på blodsukkerapperat hele tiden....Målte han i dag og verdien var helt ukjent for han. Kom på at jeg har hørt at det brukes ulike verdibetegnelser....

Noen som vet noe om dette?

Takker for svar..

:kaffekopp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Som overskriften sier ... Er det noen som vet hva de ulike verdiene som brukes på blodsukkerapperatene heter. Jeg er i utlandet og vil gjerne hjelpe en ung gutt som har diabetes. Han har ikke tilgang på blodsukkerapperat hele tiden....Målte han i dag og verdien var helt ukjent for han. Kom på at jeg har hørt at det brukes ulike verdibetegnelser....

Noen som vet noe om dette?

Takker for svar..

Dytter denne litt opp..... og håper på hjelp

Skrevet

I Norge måler man blodsukkeret i mmol/l (millimol pr liter), mens i noen land angis blodsukkeret i milligram per 100 ml.

Du målte han med et norsk blodsukkerapparat? Hvis du ganger resultatet med 18 skal du ende opp med det utenlandske tallet.

Eks: 5 mmol/l = 90 (milligram per 100 ml)

Skrevet

Tusen takk for svar. Det var bra. Da skjønner jeg. Han hadde skikkelig føling og da jeg målte han hadde han fått i seg masse sukker og blodsukkeret hadde steget til 16. I landet han bor er insulin gratis men ikke stics til blodsukkerapperatet. Han får 150 stics i året. Så det vil si at han får målt blodsukkeret en gang annenhver dag !!!!!! Ikke enkelt da....

Takk igjen...

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...