Gå til innhold

Ice alert


HulaHoop

Anbefalte innlegg

Hva betyr det når bilen min sier "ice alert"?

Altså, det hender det står det på dashbordet eller hva det heter.

Noen som vet?

Endret av HulaHoop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah, ok, ikke verre. Blir litt bekymra når bilen min gjør ting jeg ikke er vant til. Og jeg er for lat til å se i instruksjonsboka.

Men da vet jeg det. Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også det idag på min nye bil. Regner med at den gir beskjed FØR det er glatt. For da jeg sjekket hustermometeret utendørs, så var det 3 grader.

Men kanskje noen andre kan utdype?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Bilen min viste 2 grader, og ice alert. Så han skal vel bare si i fra at det kan være glatt da, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett
Ja. Bilen min viste 2 grader, og ice alert. Så han skal vel bare si i fra at det kan være glatt da, kanskje.

Det betyr at det kan være glatt ja. Underkjølt regn eller frost i bakken eller slikt kan jo gjøre at det blir glatt selv om det er noen plussgrader :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje den sier i fra når det blir x antall grader igjen før 0? Har sett det på vår bil også, men har aldri tenkt over hvor mange grader det er når den kommer. Spurte mannen første gangen, og han sa den kom pga. frost, så da antok jeg 0 grader..

Jeg kan ikke så mye om biler, men kan ikke helt se for meg at vanlige biler kan "måle" underkjølt regn eller frost i bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske flott at bilen varsler om sånt.

Da får jeg begynne å kjøre pent.

Takk for svar, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske flott at bilen varsler om sånt.

Da får jeg begynne å kjøre pent.

Takk for svar, damer!

Oj da. Den varsler bare om at det kan være glatt. Bilen er ikke en intelligent maskin. Det kan være underkjølt regn lenge før den varsellampen slår inn! Kjør alltid pent :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj da. Den varsler bare om at det kan være glatt. Bilen er ikke en intelligent maskin. Det kan være underkjølt regn lenge før den varsellampen slår inn! Kjør alltid pent :goodbye:

Er ikke biler intelligente maskiner? Har alltid trodd det jeg.

Jeg skjønner jo det. Men jeg syns det likevel er flott at en bil varsler om sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...