Gjest Gjest_siri_* Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 hei=) Jeg har fått endel kviser i den siste tida, mer enn normalt. Altså jeg har alltid vært plaget med litt kviser og tror nok det er hormonelt. Jeg har prøvd å leve ekstremt sunt i perioder med masse vann, friluft, gulrøtter og fullkornsmat uten usunn mat. Alikevel kan jeg få kviser og da spesielt omkring hakeområdet. Jeg er nøye med vasking og bruk av ansiktsmasker (dermalogica,decleor,mario badescu etc.) til hverdags bruker jeg kun mineralsminke. Så har jeg hørt litt noe som heter tetracyklin. Er det kun i ekstremtilfeller det gies ut? Jeg er nok ikke et sånt tilfelle, men helt siden jeg var 16 år til nå 22 har jeg alltid hatt mer eller mindre kviser. Og er rimelig lei, nesten deprimert til tider fordi jeg føler at jeg gjør alt jeg kan uten at det fungerer noe særlig. Noen som vet om det går ant å kombinere det med p-piller?(jeg går på yasmin) Og om tetracyklin finnes både som krem og tabletter? Hvor effektivt er det egentlig, noen som vil anbefale det?
Gjest MooCow Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg er saann som deg, faar noen kviser i ansiktet i ny og ne, men ryggen har jeg alltid slitt med. Naar jeg tenker meg om saa har jeg vel stort sett alltid en kvise eller to i ansiktet. Ikke noe ekstremtilfelle altsaa, men jeg fikk resept paa Oxytetracycline av legen min uten problemer. Det har hjulpet veldig paa ryggen, den er helt fin naa (hurra!), men ansiktet blir liksom aldri helt bra ... Mulig det har noe med hudpleierutinene mine aa gjoere for alt jeg vet. Jeg er ikke saa veldig flink til aa rense huden bestandig ... Det kan vaere lurt aa ta probiotika naar man gaar paa en antibiotikakur. Det vet du kanskje alt, men jeg bare nevner det i tilfelle.
Periwinkle Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 hei=) Jeg har fått endel kviser i den siste tida, mer enn normalt. Altså jeg har alltid vært plaget med litt kviser og tror nok det er hormonelt. Jeg har prøvd å leve ekstremt sunt i perioder med masse vann, friluft, gulrøtter og fullkornsmat uten usunn mat. Alikevel kan jeg få kviser og da spesielt omkring hakeområdet. Jeg er nøye med vasking og bruk av ansiktsmasker (dermalogica,decleor,mario badescu etc.) til hverdags bruker jeg kun mineralsminke. Så har jeg hørt litt noe som heter tetracyklin. Er det kun i ekstremtilfeller det gies ut? Jeg er nok ikke et sånt tilfelle, men helt siden jeg var 16 år til nå 22 har jeg alltid hatt mer eller mindre kviser. Og er rimelig lei, nesten deprimert til tider fordi jeg føler at jeg gjør alt jeg kan uten at det fungerer noe særlig. Noen som vet om det går ant å kombinere det med p-piller?(jeg går på yasmin) Og om tetracyklin finnes både som krem og tabletter? Hvor effektivt er det egentlig, noen som vil anbefale det? Jeg har prøvd tetrasycliner og for min del hjalp det ikke. Jeg slet ekstremt med kviser, og det bli litt bedre, men aldri kjempebra. Og i tillegg fikk jeg problemer med magen fordi jeg rett og slett reagerte på de, noe som er ganske normalt etter hva jeg har hørt. Jeg tenkte å begynne på roccutanbehandling, men hudlegen frarådet det fordi det er så sterkt og man kan slite med veldig tørr hud og sår istedenfor kviser. Derimot, fikk jeg resept på to typer kremer: Differin og Dalacin. Jeg smører Differin hver kveld og Dalacin hver morgen - husk å vask ansikter hver morgen før påføring av Dalacin. Disse hjelper råbra, og selv om jeg av og til har en og annen kvise, så er det mye bedre enn før. Jeg ble riktignok henvist til hudlege for å få dette, så mulig det kan være greit, og at tetrasyclinger eller roccutan behandling vil hjelpe for deg, det er sikkert litt individuelt. For meg hjelper det eller ikke å være sunn og mye ute i frisk luft, men solarium hjalp meg ganske bra. Lykke til! Er ikke noe morsomt å gå rundt med kviser, selv om andre som regel ikke bryr seg, gjør det noe med selvfølelsen
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 8. oktober 2009 #4 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg har prøvd tetrasycliner og for min del hjalp det ikke. Jeg slet ekstremt med kviser, og det bli litt bedre, men aldri kjempebra. Og i tillegg fikk jeg problemer med magen fordi jeg rett og slett reagerte på de, noe som er ganske normalt etter hva jeg har hørt. Jeg tenkte å begynne på roccutanbehandling, men hudlegen frarådet det fordi det er så sterkt og man kan slite med veldig tørr hud og sår istedenfor kviser. Derimot, fikk jeg resept på to typer kremer: Differin og Dalacin. Jeg smører Differin hver kveld og Dalacin hver morgen - husk å vask ansikter hver morgen før påføring av Dalacin. Disse hjelper råbra, og selv om jeg av og til har en og annen kvise, så er det mye bedre enn før. Jeg ble riktignok henvist til hudlege for å få dette, så mulig det kan være greit, og at tetrasyclinger eller roccutan behandling vil hjelpe for deg, det er sikkert litt individuelt. For meg hjelper det eller ikke å være sunn og mye ute i frisk luft, men solarium hjalp meg ganske bra. Lykke til! Er ikke noe morsomt å gå rundt med kviser, selv om andre som regel ikke bryr seg, gjør det noe med selvfølelsen At jeg vurderer å begynne på tetrackylin er vel kanskje litt vel drastisk.. altså, jeg har nok bare en periode som er ganske ille nå. Sånt kan jo komme og gå..mye å tenke på, stress, lite lufteturer etc. Skal prøve denne dalacin. Tror kanskje jeg har fått resept på den hos legen før..mulig den fungerer bedre nå som jeg ikke er i den værste fjotis perioden lengre Er det den som har en sånn puteaktig applikator?
Periwinkle Skrevet 8. oktober 2009 #5 Skrevet 8. oktober 2009 At jeg vurderer å begynne på tetrackylin er vel kanskje litt vel drastisk.. altså, jeg har nok bare en periode som er ganske ille nå. Sånt kan jo komme og gå..mye å tenke på, stress, lite lufteturer etc. Skal prøve denne dalacin. Tror kanskje jeg har fått resept på den hos legen før..mulig den fungerer bedre nå som jeg ikke er i den værste fjotis perioden lengre Er det den som har en sånn puteaktig applikator? Nei, det er bare en krem, eller en slags melk kanskje, som du bare smører på selv Men mulig det finnes forskjellige versjoner av den, uten at jeg vet det. Kan nok muligens hende at det hjelper ja. Ingenting hjalp for meg da jeg var i fjortis-perioden, men nå funket iallefall kremene, så det kan jo hende det skyldes at jeg har blitt eldre:P
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 8. oktober 2009 #6 Skrevet 8. oktober 2009 Nei, det er bare en krem, eller en slags melk kanskje, som du bare smører på selv Men mulig det finnes forskjellige versjoner av den, uten at jeg vet det. Kan nok muligens hende at det hjelper ja. Ingenting hjalp for meg da jeg var i fjortis-perioden, men nå funket iallefall kremene, så det kan jo hende det skyldes at jeg har blitt eldre:P Skal spørre om dalacin og den andre når jeg skal til legen Er såå oppgitt nå. Overdoserer meg med div masker og spot treatments uten spesielt resultat. Hormonelt dritt altså! lurer på om jeg kanksje skal ta solarium
Periwinkle Skrevet 8. oktober 2009 #7 Skrevet 8. oktober 2009 Skal spørre om dalacin og den andre når jeg skal til legen Er såå oppgitt nå. Overdoserer meg med div masker og spot treatments uten spesielt resultat. Hormonelt dritt altså! lurer på om jeg kanksje skal ta solarium Solarium er ikke så dum;) Brun og fin hud:D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå