Gå til innhold

Garn i fargen ivory


Gjest Gjest_Brura_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Brura_*

Hei,

Skal gifte meg i vinter og lurer på å hekle eller strikke et fint sjal jeg kan ha på ute så jeg slipper å bruke penger på kåpe eller poncho.

Det jeg lurer på er imidlertid om det er sånn at garn har samme fargenavn som kjolen. Hvis jeg velger en kjole i ivory, heter da garnfargen det samme?

Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tror jeg egentlig ikke. Veldig mange garn har ikke navn på fargene, men nummer. Også kan fargene variere fra innfarging til innfarging (dvs at nr 35 ikke er ehlt lik alltid). jeg ville tatt med meg en bit av stoffet til en garnbutikk, evt deponert på litt forskjellige garn og sammenlignet mot kjolen. Finnes mange flotte garnbutikker der ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at du må bestille garn eller? At du ikke har tilgang til en garnbutikk?

Du kan jo kikke på garnutvalget til Garnstudio og se om du finner farge (og garnkvalitet ikke minst!) som passer til det du vil strikke. Husk at fargene på bildene ikke alltid er helt like som de er i virkeligheten. Det lønner seg å se garnet på ordentlig.

Ivory er elfenben å norsk. Så du er altså på jakt etter elfenbenshvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Kjolen er fortsatt hos forhandler, vil helst ikke ha den i heimen. Men jeg kan jo prøve å deponere, og så ta med til butikken.

Evt. kanskje ta en dus gråfarge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sy-anna

Det kan være vanskelig å finne nøyaktig samme farge som kjolen, og "feil" hvitfarge kan fort se stygt ut. Jeg tror jeg ville gått for en med litt farge på f.eks lys grå, lys rosa. Da kan du selv bestemme hvilken farge den skal helle mot. Tenk gjerne på hva annet som har farger på seg, f.eks bukett hvis du har tenkt så langt, mannens vest e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...