Gå til innhold

Snakke med naboen


Involvert

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer'n hadde egentlig planlagt å snakke med en nabo i ettermiddag/kveld om noen praktiske greier. Og vi hadde tenkt å stikke bort dit en gang før åtte.

Men kjæresten min er forsinket, så jeg tror ikke vi kommer til å rekke dit før åtte.

Når er det for sent å ringe på hos en nabo?

Jeg har ikke spesielt lyst til å dra dit etter åtte føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke ringt på til en ukejnt nabo etter 21. Grunnen til det er at vis det er småbarns familie, har jgerne barna lagt seg, det er avlsppnings tid da, nyheter og kveldskos. Men hadde jeg kjent de litt hadde ikke jeg følt det var noe gale så lenge det var før 22. Samme gjelder ringe på tlf. Jeg ringer svært skjeldent til folk jeg kjenner etter 22.30. Senerst 23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg hadde ikke ragert vis noen ringte på kl 21. Er ikke sent det liksom.. Du ser vel og om alle lys og sånt er av og, er de det da har han vel lagt seg.. Men no e rjo kl over 21, så hvordan gikk dette? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg vil ikke forstyrre folk :sjenert:

Han samboer'n min er jo ikke hjemme enda, så vi avtalte å ta det i morgen ettermiddag! :) Da slipper jeg i alle fall å bekymre meg for å plage folk midt i tvkvelden :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke etter kl 20, var det jeg lærte. Da ringte man ikke, eller gikk ubedt til folk. Såvidt meg bekjent, er det også sånn at telefonselgere ikke har lov å ringe folk senere enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke etter kl 20, var det jeg lærte. Da ringte man ikke, eller gikk ubedt til folk. Såvidt meg bekjent, er det også sånn at telefonselgere ikke har lov å ringe folk senere enn dette.

Man ringer ikke før kl 10 og ikke etter kl. 22 har jeg lært, og det praktiserer jeg også. Nå gjelder dette privattelefoner, noe jeg anser en prat med en nabo for å være.

Arbeidsrelatert blir det annerledes, jeg ringer glatt til rørleggeren kl 7, jeg vet jo at han er på jobb da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg kommer til å bruke før åtte som tommelfingerregel :)

Har fått prate med naboen i ettermiddag da, så alt har ordnet seg!

Takk for alle svar, greit å få noen innspill. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lært aldri å ringe etter 21 på hverdager og 22 i helg. Dere som ringer til 22.30 og til 23, kunne fort oppnådd å vekke meg... Jeg syns ikke det hører hjemme noe sted å ringe så seint til folk.

Å ringe på døra til folk i ni-tida syns jeg er i grenseland.

Bra ts ventet, det var det mest høflige å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært din nabo hadde jeg vært glad om du kom før åtte. Rett og slett siden jeg er en person som trenger mye søvn, og på kveldene hender det noen ganger at jeg dusjer rundt ni-tiden slik at håret tørker litt før jeg legger meg, da er det ikke så kos med naboer som kommer å ringer på, når jeg tusler rundt i pysj/undertøy. Så, gjerne før åtte, ikke etter ni (med mindre du kjenner dem du ringer på hos da, slik at du kjenner vanene litt ;)).

Endret av Aurela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...