Gå til innhold

Spiserør betennelse?

Fremhevede innlegg

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Er det noen her inne som har spiserør betennelse og vet hva de kan spise og ikke spise?

Jeg hørte ei sa at hun kunne ikke drikke noe annet en Pepsi Max og lignende. Hun har spiserør betennelse.

Jeg trodde at for eksempel pepsi og pepsi max er like ille for en med spiserør betennelse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje litt på sidelinjen, men jeg vet om flere med anorexi som sier de ikke spiser fordi de har problemer/skader i spiserøret.

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Tusen takk for svar og linken.

Hun dette gjelder slitet ikke med anorexia, men takk for at du skrev det. Hun er overvektig og har hatt det i mange år. Hun er veldig gad i sterk mat og pepsi max o.l

Skrevet

Kjenner en som har betennelse i spiserøret og hun kan ikke drikke alkohol og ikke spise fet mat. (stakkars jente!) Men jeg vet egentlig ikke så mye om sykdommen.

• 8 år senere...
Skrevet

Er det noen her inne som har spiserør betennelse og vet hva de kan spise og ikke spise?

Jeg hørte ei sa at hun kunne ikke drikke noe annet en Pepsi Max og lignende. Hun har spiserør betennelse.

Jeg trodde at for eksempel pepsi og pepsi max er like ille for en med spiserør betennelse.

Skrevet

Eg har hatt spiserørsbetennelse heile livet, er operert for det, og går på medisinar dagleg. Det plagar meg egentlig ganske masse i kvardagen, så det er lurt å vere obs på kva ein et og drikk.

Av mat ein bør unngå så er det sterke ting. Sterkt kryddra mat er som gift for meg, samt kaffi, cola (alle typer, både pepsi, cola og alle "jukse" variantar, om det er sukkerfritt spelar ingen rolle. Eg kan ikkje drikke alkohol, appelsinjuice, sure epler osv. Alt som er surt blir som gift for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...