Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Smaker kalkunsnitsel like bra i dag når det står siste forbruksdag 07.10.09? Jeg er livredd for at mat skal smake vondt
Superlilje Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 Smaker kalkunsnitsel like bra i dag når det står siste forbruksdag 07.10.09? Jeg er livredd for at mat skal smake vondt Det burde gå helt fint
Pia Sava Skrevet 7. oktober 2009 #3 Skrevet 7. oktober 2009 Smaker kalkunsnitsel like bra i dag når det står siste forbruksdag 07.10.09? Jeg er livredd for at mat skal smake vondt Den 7. er jo i dag. Om den har vært oppbevart på en "forsvarlig" måte, er nok det OK. Du kjenner jo ev. om den smaker vondt.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #4 Skrevet 7. oktober 2009 Smaker den vondt er den dårlig, og da blir du dårlig. Så jeg synes du formulerer deg rart, bare for å få det utav systemet: Du burde jo være mer redd for at maten skal være dårlig, enn at den har en rar smak?
annamaria8 Skrevet 7. oktober 2009 #5 Skrevet 7. oktober 2009 Smaker den vondt er den dårlig, og da blir du dårlig. Så jeg synes du formulerer deg rart, bare for å få det utav systemet: Du burde jo være mer redd for at maten skal være dårlig, enn at den har en rar smak? :klø: Utgangspunktet er jo at den ennå er god, i tråd med datostemplinga, men det kan jo være at den smaker vondt, og da er det jo bare å spytte ut?
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #6 Skrevet 7. oktober 2009 Enkleste måten å fastslå om slik mat er dårlig, er å kjenne på lukten. Hvis det lukter unormalt eller fælt, så kaster du det, men maten burde enda være fullt spiselig med den datoen Drikker uten problem melk som har gått en dag over dato så lenge den ikke lukter eller har klumper i seg. Tester bestandig med å helle litt melk i vasken for å se.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå