Gjest Gjest_mono_* Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Nå er jeg så drittlei ventelistene i helsenorge. Ja jeg veit vi er et fint land å bo i helsemessig, men det er lissom noe som er fryktelig galt her.. For å ta meg som et eksempel. Først så bestilte jeg time til fastlegen (hadde ryggsmerter) Det var det nesten to uker ventetid på siden det ikke var akutt. Deretter fikk jeg henvisning til røntgen som det var 6 ukers ventetid på. Deretter MR som det var ytterliggere 2 måneder ventetid på. Deretter nevrolog som det var nesten 3 måneder ventetid på.. Nå er jeg her i prosessen.. og venter på svar på om jeg får operasjon.. Får vel svar om 3 ukers tid.. Men hvis jeg må opererere så må jeg vel vente i ytterliggere 4-6 måneder. Det er jo ikke rart "halve" Norge er mer eller mindre sykemeldt eller uføre når man må vente så lenge med å få hjelp. Jeg har fått påvist en slitasje også ved ryggen som ikke kan gjøres noe med pga all denne ventingen.... Og ja hadde jeg spytta inn masse penger hadde prosessene gått fortere, men det er jo lissom ikke bare bare... måtte bare få ut litt frusterasjon nå.. Og innimellom her så måtte jeg vente på fysiterapi i to måneder det og.
Gjest Elfrida Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 Har du snakket med noen om "raskere tilbake"-ordningen? Jeg tror fastlegen kan henvise.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå