Gå til innhold

Matbudsjett ..noen som er alene?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Noen som bor alene her? hvor mye budsjeterer dere med i mat for en måned?

Greier dere å handle en gang i uken? Svarer det seg fremfor flere ganger?

Jeg må finne en måte å få litt system i handlingen min på - men vet ikke hva jeg skal budsjettere med .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg bodde alene hadde jeg matbudsjett på ca 1500,- pr. måned. (Da var ikke "kosemat", røyk og øl etc. inkludert...) Handlet 1 gang i uka, helst mandager da jeg hadde en tendens til å handle mer på fredager... Men måtte alltid supplere i løpet av uka. :wink:

Men det varierer fort med både årstider (mindre på sommeren og høyest rundt jul når en skal ha litt ekstra).

Du kan jo ta vare på kassalapper og hold regnskap mens du prøver deg litt fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg hjemme hos mor så og si hver helg, men jeg regner med et matbudsjett på 2000 kr hver måned, det inkluderer alt fra matbutikkens innkjøp til besøk på kafeer og restauranter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bodde alene klarte jeg meg fint på mindre enn 1000kr mnd. Men jeg spiser ikke spesielt mye kjøtt etc. og det sparer man jo mye penger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm....Jeg bruker mye! Nærmere 3000kr. Det inkluderer all mat og drikke omtrent. handler mat nesten hver dag - i tillegg til kafébesøk etc. Det er dyrt å bo i byen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor har et matbudsjett på mellom åttehundre og tolvhundre i mnd.

Men hun er veldig liten og spinkel - og trenger ikke så mye mat. Dessuten er hun jo litt opp i årene, og spiser litt mindre pga alderen.

Åtte hundre - da spiser hun en real lunsj på jobben. Tolvhundre når hun har ferie. Det innebærer visst både vaskemidler, sjokolade og snacks...

(Men hun spiser som sagt veldig lite...pga alder og størrelse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for svar :)

jeg kunne nok spist mindre enn jeg gjør - men liker ikke å være sulten *ler litt*...og så er jeg red for å ikke få i meg nok næring så jeg kjøper jo en del frukt og kjøttpålegg (billig) .....og så er jeg så godtesyk for tiden at snop og is blri det også :oops:

MÅ prøve å få system på handlingen min jeg ,,og hva jeg bruker ! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er riktignok to voksne og to barn.... Men ikke søren om jeg tør tenke over hvor mye som går i løpet av en måned.... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest timien, ikke innlogga

Når jeg fikk huslån sa han mannen i banken at de gikk ut fra at en husholdning på to personer bruker 7000kr i mnd på slike ting som mat, vaskemiddel og alt det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...