Gjest Gjest_liz_* Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 funker det egentlig å masere seg selv, eller har det ingen hensikt siden man ikke slapper 100 % av?? noen metoder eller noe man kan gkjøpe for å klare å massere seg selv i nakke/skulder?
stortsettglad Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 funker det egentlig å masere seg selv, eller har det ingen hensikt siden man ikke slapper 100 % av?? noen metoder eller noe man kan gkjøpe for å klare å massere seg selv i nakke/skulder? Skikkelig massasje med godt trykk ville jeg ikke gjort på meg selv, da er det viktig at man slapper av, men det kan hjelpe å bare gni lett. Det varmer opp muskelen og virker naturlig avslappende. Du kan også vurdere en varmepute som kan ligge over nakken. God bedring!
Brunhilde Skrevet 7. oktober 2009 #3 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg fikk en batteridrevet massesak til jul en gang, det er en lang, flat pølse med borrelås som kan festes over nakke, skuldre, rygg eller andre steder det gjør vondt. Tror den kom fra OBH Nordica. Ellers kan du kjøpe deg en sånn pute som kan varmes i mikroen og legge over nakken, det hjelper ofte godt.
Noli Skrevet 7. oktober 2009 #4 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg fikk en batteridrevet massesak til jul en gang, det er en lang, flat pølse med borrelås som kan festes over nakke, skuldre, rygg eller andre steder det gjør vondt. Tror den kom fra OBH Nordica. Funker den? Har sett dem, men har ikke så stor tro på sånt så har ikke giddet å kjøpe..
Brunhilde Skrevet 7. oktober 2009 #5 Skrevet 7. oktober 2009 Det er jo ikke en dyp og god massasje, men jo, den hjelper da å "riste løs" det som er stramt.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #6 Skrevet 7. oktober 2009 Du kan gjøre noen yogaøvelser? F eks cat pose, quarter og half dog, og noen stående.
Gjest ts Skrevet 7. oktober 2009 #7 Skrevet 7. oktober 2009 takk for mange gode svar tror dere denne kan hjelpe? http://www.obhnordica.no/Default.aspx?ID=4...oductdata1.html
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #8 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg er også ganske stiv i dag, men ikke i nakken. Masasje gjør meg visst bare enda stivere. M,en kan du ikke prøve å tøye ut? Vet ikke om det hjelper.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #9 Skrevet 7. oktober 2009 M,en kan du ikke prøve å tøye ut? Vet ikke om det hjelper.
Brunhilde Skrevet 7. oktober 2009 #10 Skrevet 7. oktober 2009 takk for mange gode svar tror dere denne kan hjelpe? http://www.obhnordica.no/Default.aspx?ID=4...oductdata1.html Ja, det tror jeg absolutt!
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #11 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg er også ganske stiv i dag, men ikke i nakken. Masasje gjør meg visst bare enda stivere. M,en kan du ikke prøve å tøye ut? Vet ikke om det hjelper. massage gjør deg veldig mye stivere dagen etter, men det er sånn det skal være sier fysioterapeuten min. Det blir verre før det blir bedre
Hinata Skrevet 7. oktober 2009 #12 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg er også ganske stiv i dag, men ikke i nakken. Masasje gjør meg visst bare enda stivere.
Gjest Eurodice Skrevet 7. oktober 2009 #13 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg er også ganske stiv i dag, men ikke i nakken. Masasje gjør meg visst bare enda stivere. /quote] Kom til meg, jeg er ekspert på å kurere slikt .
Reka Skrevet 8. oktober 2009 #14 Skrevet 8. oktober 2009 Den varmeputa Brunhilde nevnte funker bra for meg. Varmes i mikroen og legges over nakken. I tillegg pleier jeg å tøye/strekke nakken, rulle hodet litt rundt. Dette må man være veldig forsiktig med, ikke strekk for hardt. Kanskje du kan få tak i en slags avslapnings-CD? Av typen beroligende stemme som hjelper deg å slappe av. Stiv nakke skyldes jo ofte stress.
Jenta24 Skrevet 9. oktober 2009 #15 Skrevet 9. oktober 2009 Den varmeputa Brunhilde nevnte funker bra for meg. Varmes i mikroen og legges over nakken. I tillegg pleier jeg å tøye/strekke nakken, rulle hodet litt rundt. Dette må man være veldig forsiktig med, ikke strekk for hardt. Kanskje du kan få tak i en slags avslapnings-CD? Av typen beroligende stemme som hjelper deg å slappe av. Stiv nakke skyldes jo ofte stress. Den varmeputa du snakker om kan varmes i mikroen kan du fint sy selv av noen stoffrester som inneholder 100% bomull og fyller den med ris(ikke hurtigris siden den smuldrer seg opp). Jeg jobber på sykehjem og har stadigvekk pasienter som er stive i nakken, da varmer vi bare den i mikroen og de sier det lindrer godt og at det de mye bedre etter den har ligget på en stund. Den er også fin hvis du har menssmerter o.l Jeg ville også anbefale deg og kontakte noen som holder på med koppemassasje, det har jeg gjort og de gangene jeg er der føler jeg meg bra i nakken. Jeg merker fort at når nakken blir stiv så går det utover resten av kroppen også
Chiquita Skrevet 9. oktober 2009 #16 Skrevet 9. oktober 2009 takk for mange gode svar tror dere denne kan hjelpe? http://www.obhnordica.no/Default.aspx?ID=4...oductdata1.html Vi har denne, og selv med de mykeste masagekoppene, så synes jeg at den er veldig hard. Godt på store muskler, men ikke på mindre
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #17 Skrevet 15. oktober 2009 Du kan godt massere deg selv, jeg fikk beskjed om det fra en naprapat jeg var hos.
Jenta24 Skrevet 18. oktober 2009 #18 Skrevet 18. oktober 2009 Du kan godt massere deg selv, jeg fikk beskjed om det fra en naprapat jeg var hos. Et annet tips er at du kan skaffe deg gå-staver og gå en time hver dag. Jeg har gå-staver og bruker de jevnlig når jeg går tur:)Det hjelper veldig godt. Er jeg stiv i nakken når jeg begynner gå turen merker jeg at jeg blir litt små svimmel og varm i hode når jeg får gått en stund, det er bare et tegn på at musklene blir brukt og at de blir varme.
vimse Skrevet 18. oktober 2009 #19 Skrevet 18. oktober 2009 Et annet tips er at du kan skaffe deg gå-staver og gå en time hver dag. Jeg har gå-staver og bruker de jevnlig når jeg går tur:)Det hjelper veldig godt. Er jeg stiv i nakken når jeg begynner gå turen merker jeg at jeg blir litt små svimmel og varm i hode når jeg får gått en stund, det er bare et tegn på at musklene blir brukt og at de blir varme. Eng i at staver kan være en lur idé, men vær også obs på at det kan være belastende for en allerede sliten og irritert nakke fikk jeg beskjed om. Men det er klart, det er forskjell på 20 min og en time også
Jenta24 Skrevet 18. oktober 2009 #20 Skrevet 18. oktober 2009 Eng i at staver kan være en lur idé, men vær også obs på at det kan være belastende for en allerede sliten og irritert nakke fikk jeg beskjed om. Men det er klart, det er forskjell på 20 min og en time også Ja det er sant, jeg tar som regel en time enten med rask stavgang eller en mer rolig tur med rolig stavgang:) Dette bestemmer man selv, men jeg er så fortrolig med stavene mine og at det hjalp på nakken visste jeg ikke før jeg hadde prøvd litt sjøl:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå