Gå til innhold

Mye svada om 2012


Gjest Gjest_Tiril_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tiril_*

Det begynner generelt sett å bli mange tråder som omhandler Mayakalenderen, 2012, dommedag jada jada jada. Men det som går igjen i samtlige av dem er at de aldri blir holdt på et seriøst nivå, men sporet av med innlegg som -hvem skal redde oss når supermann er borte, -faen den dagen skal jeg til frisøren og -satan da blir det ikke ribbe den jula. Og spørsmålet mitt er rett og slett hvorfor? Bør det ikke være såpass med takhøyde her inne at en tråd om dette året kan få diskuteres på et voksent, normalt nivå uten svada? Og da sier jeg ikke at de som ikke tror på dette skal holde seg unna, for da blir det jo strengt tatt ingen diskusjon. Men hvorfor klarer dere ikke diskutere på et saklig nivå? Er det fordi dere er redde og usikker på det som kanskje kommer til å skje, eller er det bare morroa ved å lire fra seg barnslige kommentarer som man uten spesielt lang fartstid på et nettforum skjønner kommer til å spore av tråden?

Jeg er ikke en av dem som tror verden går under i 2012, men jeg tror det er en stor mulighet for at deler av den kan forsvinne. I korte trekk blir det sagt at noe (hva vites ikke enda) kommer til å skje med jorden som gjør at et tykt støv kommer til å dekke solen i tre dager. Det sies også at vannet vil stige, jord vil gå under og ny jord stige til overflaten. Det er allerede bevist at vulkanen Yellowstone i USA har vist uvanlig mye aktivitet enn normalt de siste årene, og det som visstnok skal skje i 2012 samsvarer med det som kan skje om Yellowstone går til et skikkelig utbrudd. Det kan også samsvare med det som kan skje om en meteoritt av en mye større skala enn vi er vante til hittil treffer jorden. Armageddon er riktignok en film, men så absolutt ikke utenkelig. Det er mange store meteoritter i omløp i verdensrommet, i mye større skala enn den lille jorden vi bor på.

En annen ting er at jorden visstnok vil forberede seg selv og menneskeheten på det som skal skje, ved at den "renser seg" i tiden frem mot 2012. En annen tråd her på forumet sier at 2011 vil bli et år som suger siden denne forandringen vil sette i gang. Det mener jeg er feil, for denne "rensingen" har pågått lenge allerede. Kronas fall ble spådd i forkant som en del av denne renselsesprosessen. Er det ingen av dere skeptikerene som stusser på hvorfor så mange liv har gått tapt de siste årene, og spesielt i 2009? For å vise til statistikk så var det i 1990 41 naturkatastrofer av stort omfang på jorden, mot 107 hittil i år. Og det er fremdeles tre måneder igjen av året. Jeg er fullstendig klar over at vi er midt i en tid med globale forandringer som gir utslag værmessig som igjen gir flere naturkatastrofer. Men er det ikke litt naivt å tro at vi er årsaken til disse forandringene? Og ikke minst, hvorfor har globaliseringen plutselig skjedd i raskere tempo til tross for at verden har gjort tiltak? Kan det ikke like godt være jorden som er i gang med sin prosess mot 2012, der mange mennesker vil måtte forlate jorden både da og frem til 2012? Kanskje det slettes ikke er noen tilfeldighet at det globale frølageret ble lagt til Svalbard, siden jord og land som i dag ligger i umiddelbar nærhet til vann visstnok vil gå under dagens jordoverflate?

Jeg er interessert i å høre hva andre måtte mene om dette så kjør debatt. Og JA, jeg vet vi bare kan ringe Bruce Willis om så skulle skje, men det er ikke av interesse i denne tråden. Han kan gjerne joine supermann i tråden under, som allerede er sporet av dog ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden under var nok mest sansynlig laget som en tulltråd. Jeg vedder høyrahånda mi på at ts sikkert bare blir glad for at den tråden ble sporet av.

Men tror ikke jeg skal snakke så mye om det her. Vil ikke at denne tråden skal spores av.

Men selv så tror jeg ikke på at verden går under da.

Men lurer litt på hva folk mener med, er det bokstabelig, som at jorda eksploderer, eller er det mer som at økonomien blir ødelagt og alt blir bare kaos, kanskje tredje verdenskrig eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tiril_*
Tråden under var nok mest sansynlig laget som en tulltråd. Jeg vedder høyrahånda mi på at ts sikkert bare blir glad for at den tråden ble sporet av.

Men tror ikke jeg skal snakke så mye om det her. Vil ikke at denne tråden skal spores av.

Men selv så tror jeg ikke på at verden går under da.

Men lurer litt på hva folk mener med, er det bokstabelig, som at jorda eksploderer, eller er det mer som at økonomien blir ødelagt og alt blir bare kaos, kanskje tredje verdenskrig eller noe sånt?

Jeg synes det er forferdelig misvisende å kalle det dommedag, for det står INGEN steder i mayakalenderen (som jo denne profetien er bygget på) om at hele verden vil gå under og menneskeheten forgå. Det som er sagt er at enorme endringer kommer til å skje på jorden for å gi bedre levekår enn de vi har i dag. Vi er vel så priviligerte vi som sitter i eget hjem, går ut til den fancy bilen vår i morgen tidlig og kjører på jobb der vi tjener så mye at vi i grunnen kan bruke og kaste det vi orker. Men faktumet er jo at jorden i dag lever under skikkelige shitty levekår for å si det rett ut. Vi lever i en verden der vi forbruker i latterlige mengder, sultkatastofer regjerer, vi er overbefolket og produserer enda flere mennesker selv om det finnes ufattelig mange andre barn der ute som rett og slett er overflødige og overlatt til seg selv, kun fordi vi skal ha egne barn. Vi lever i en verden der folk dør som fluer av hjertesykdommer og kreft, og der fedme er en ny livsstilsykdom. Mennesker dreper andre mennesker over en lav sko. Det sier seg selv at verden ikke kan fortsette slik, og det er gått langt over det punktet hvor vi menneskene klarer å rydde opp etter oss selv. Derfor må det en skikkelig ryddeaksjon til for å få jorden tilbake i balanse, og siden menneskeheten selv ikke klarer å ordne opp i det gjør moder jord det på egenhånd. Og en av de tingene som må til for at dette skal skje, er desverre at mange mennesker må forlate jorden. Men langt fra alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...