Gjest katteglad Skrevet 7. oktober 2009 #21 Skrevet 7. oktober 2009 Nei, det står ikke at de har gitt den mat, men det er faktisk veldig sannsynlig. Det er faktisk helt vanlig. Folk gir den søte katten mat og kos, men så blir de lei å vil bli kvitt den. Noen setter de ut i skogen i pappkasser, noen til dyrbeskyttelsen, til avlivning og noen vil faktisk skyte de. Det er sånn det blir så mange hjemløse katter som ingen vil ha, skjønner du. Jeg tror du er alene om å anta at det er sannsynlig at mennesker først mater katten og er vennlig mot den, for deretter å snu 180 grader å insistere på å skyte den. Den må du nok lengre ut på landet med. Folk skaffer seg katt av mange ulike grunner, men å velge mate en fremmed katt er noe helt annet enn å selv gå til anskaffelse av katt for deretter å dumpe den når ansvaret blir for stort. Å mate en katt som er på vandring i nabolaget kan ikke sammenlignes med det ansvaret det er å eie en katt. De fleste som dumper katter, er faktisk kattenes eiere. Man dumper pr definisjon ikke en katt dersom man simpelthen slutter å mate en omstreifende katt. Og det at katter er opportunister var faktisk poenget mitt og hovedgrunnen til at man IKKE skal gi fremmede katter mat! Er katten sulten, får den gå hjem! Hva hvis den ikke har noe hjem? Skal den fortsatt gå sulten kun ut ifra prinsippet om at det alltids er en sjanse for at katter generelt har et hjem? En sulten og hjemløs katt er like mye en opportunist som en trinn og høyt elsket katt. Og mange katter er tynne. At en katt er tynn betyr ikke at den er hjemløs. ...En sulten katt blir iallefall tynn. Hvordan skal du som privatperson kunne bedømme om katten bare er tynn, eller om det er både tynnog sulten? At en katt er tynn betyr ikke at den ikke er hjemløs
pittie Skrevet 8. oktober 2009 #22 Skrevet 8. oktober 2009 Heng opp plakater. I min situasjon har jeg alltid hatt en slank og leken katt. Hun har alltid mat fremme og lider ingen matmangel. Men i det siste har hun fått ett hjem nr. 2. Jeg er så møkklei av det, katten begynner å bli feit, og har så syykt med energi at man skulle tro hun fikk godteri. Irriterer meg grønn på folk som tenker "å fine puuusen, du må få mat".
Miss moneypenny Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #23 Skrevet 8. oktober 2009 Du har altså funnet en katt du tror er hjemløs og har tatt den inn og gir den mat??? Helt ærlig, er du ikke 110% sikker på at katten faktisk ER hjemløs, så IKKE ta den inn! At katten er tillitsfull og virker sulten, så betyr det ikke at den ikke har et (godt) hjem. Det er en uting å gi fremmede katter mat og kos. Den har hengt rundt huset vårt i mange dager, fått bank, kutt, ingen har fiksa den... den er ikke bare tynn, den er så tynn at det ser sykt ut. Og da vi kjørte den opp dit vi trodde den hørte hjemme, sa de at ingen der oppe eide den, og hvis de så den igjen kom de til å skyte den, fordi den hadde vanka der i ukevis og de var lei den. Den masa etter mat hele tiden, prøvde å komme seg inn, la seg i barnevogner, osv. Hvis jeg hadde sluppet den ut igjen her hos meg hadde den lett gått opp dit igjen, og altså blitt drept. Bedre at jeg tar vare på den til jeg finner eieren da vel? (HVIS den har en eier, som sagt, jeg TVILER).
Miss moneypenny Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #24 Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Og disse folkene i dette boligområdet har gjort som TS. Nemlig gitt mat til en katt de synes synd i, så har de blitt lei... Kanskje har katten et hjem, kanskje ikke, og kanskje det at noen har gitt den mat har bidratt til at den er blitt hjemløs? Du vet ikke så mye om hva du snakker om her altså. Ingen deroppe har gitt den mat, de liker ikke katter. (Derfor de vil skyte den). Endret 8. oktober 2009 av Miss moneypenny
Gjest katte elsker Skrevet 8. oktober 2009 #25 Skrevet 8. oktober 2009 hei ts fint noen tar vare på kattene som ingen vil ha jeg fikk tlf fra noen om en av mine kattunger som jeg hadde gitt bort siden jeg har masse bilder av kattene mine på nett. denne hadde gått langt avgårde fra de nye eierene eller blitt sluppet ut en plass ( noe jeg tror siden de ringte og spurte om jeg ville ha den igjen etter 3 mnd) det har hvert sommer og utrolig mange mennesker kvitter seg med de "plagsome" kattene sine når de skal på ferie fordi de faktisk ikke tenker på hvor de skal ha de når ferien kommer. jeg vet ikke hva folk tenker men det er utrolig lett å få seg en ny liten pus når de kommer hjem for det er altid katter å få tak i. og mange synnes vist de bare er søte som kattunger. håper det kommer en lov om merking av katt så blir det forhåpentligvis lettere å finne fram til uansvarlige eiere. og de fleste av oss som har katt ser om en katt er vanskjøtt og mager fordi den har hvert uten mat en stund. enn om en katt er liten og smal bare. en av mine katter er lita og tynn men pelsen skinner og hun er fast i kroppen. ingen ville tatt henne for å være mager fordi hun ikke får mat og stell... ta vare på pusen og prøv å finne et hjem til den du
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå