Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2009 #1 Skrevet 6. oktober 2009 Er det farlig å ta antidepressiva eller andre piller mot sosial angst og depresjoner når man er 15-16år? og er det en normal bivirkning at man blir overvektig?
Marblecake Skrevet 6. oktober 2009 #2 Skrevet 6. oktober 2009 Er det farlig å ta antidepressiva eller andre piller mot sosial angst og depresjoner når man er 15-16år? og er det en normal bivirkning at man blir overvektig? Disse må du jo få utskrevet av legen eller psykiateren din, da regner jeg med han/hun starter deg på en lett dose for så øke den gradvis. Så lenge du ikke får noen bivirkninger av tablettene er ikke dette farlig, siden disse tablettene hovedsakelig er med å regulere seretonin/dopamin etc er det svært sjeldent de fører med seg alvorlige fysiske bivirkninger. Noen sånne piller kan føre til økt vekt hos noen, mens andre vil gå ned litt på de samme tablettene.
Gjest Lamia Lenis Skrevet 7. oktober 2009 #3 Skrevet 7. oktober 2009 (endret) ... Endret 17. oktober 2009 av Lamia Lenis
Marblecake Skrevet 7. oktober 2009 #4 Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Men økt selvmordsfare er jo en kjent bivirkning de første ukene på antidep da... Derfor bør pasienter under 18 år få ekstra oppfølging den første tiden. Dette har jeg selv erfaring med. Spørs hvilke medisiner du får, hovedsakelig er det vel Cipralex og Welbutrin som kan føre til dette, mens Lamictal og lignende har ikke denne bivirkningen. Og det er ikke farligere for en 16åring enn en 20-30-40-50 åring. Kommer an på hvor sterk depresjonen er, og om det tidligere er selvmordstanker/forsøk inn i bildet. Endret 7. oktober 2009 av Marblecake
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå