Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kan du gi et ekesmpel på sko som Tonje nevner? Altså vintersko som er varme, vanntette, behagelige, stødige, og som i tillegg ser pene ut?

Jeg har noen ganske fine Högl goretex støvletter. De er store og med masse ull inni. Ikke noe jeg ville gått på byen med, men definitivt finere enn sorel sine.

Siden så mange kaller sorel tunge, og samtidig ikke entydig varme, har jeg slått fra meg den tanken. Selv om Högl støvlettene har goretex, er de i semsket skinn. Vanntette, men ikke særlig vannvennlige på en måte. Men når vanntett blir nødvendig, er gummistøvler en grei løsning.

Gjest Gjest_gjesten_*
Skrevet

Hvis Borghild ser på det første innlegget, så var det spørsmål om de var varme og gode til det hun skulle bruke de til, ikke om de var pene...

I morgen skal nok jeg kjøpe meg et par selv:) :klemmer:

Gjest Jushine
Skrevet
Jeg har disse og de er helt fantastiske!! :nigo: Varme og gode. Sitter godt på foten, og er lette. Jeg elsker dem! :rødme:

Hvor har du kjøpt disse?Heter de sorel shila?Jeg har så lyst på de!

Skrevet
Hvor har du kjøpt disse?Heter de sorel shila?Jeg har så lyst på de!

Euro-sko, tror jeg. Ja, de heter Shila.

De er helt fantastiske! Saueull inni, veier nesten ingenting, og sitter utrolig godt på bena. De beste skoene jeg har hatt noengang tror jeg :nigo: Egentlig skulle jeg ha noen andre, men hun som jobbet der brukte så sinnsykt lang tid på å hente min størrelse, og mens jeg ventet prøvde jeg disse på. Var ikke i tvil et sekund. Disse måtte jeg bare ha! :) Syntes det var litt dyrt med 1500, men det var de verdt.

Hun som jobbet der sa at de hadde solgt veldig mange av dem, og at mine var de siste hun hadde i str 38. Men jeg har ikke sett dem på noen andre.

Skrevet
Jeg har kikket på dissevinterstøvlene fra Sorel, og synes ikke de er så stygge som mange av de andre.. litt mer nøytrale siden de er helsorte. Liker den gummikanten fordi det somr egel ikke bare er snø men også mye slaps. Kjenner ei som har dem og hun sier de er veldig gode og varme. Hun har også et par viking goretex vintersko, men de er på langt nær så varme. Disse holder godt på varmen på isen ol. Jeg har pørvd de på og synes de erkjempegode på foten.

Jeg har disse, og elsker dem!

De brukes nå for 3. vinter på rad, og er supre i alt slags vintervær. Hverken kulde eller slaps er det minste problem, jeg er tørr og varm på bena uansett.

Men, jeg må nok innrømme at hverdagsbruk 4-5mnd i to år har presset foret litt sammen, så de er ikke så varme som de var lenger.

Så neste år investeres det i ett nytt par.

Identiske, sannsynligvis.

Skrevet
Euro-sko, tror jeg. Ja, de heter Shila.

De er helt fantastiske! Saueull inni, veier nesten ingenting, og sitter utrolig godt på bena. De beste skoene jeg har hatt noengang tror jeg :nigo: Egentlig skulle jeg ha noen andre, men hun som jobbet der brukte så sinnsykt lang tid på å hente min størrelse, og mens jeg ventet prøvde jeg disse på. Var ikke i tvil et sekund. Disse måtte jeg bare ha! :) Syntes det var litt dyrt med 1500, men det var de verdt.

Hun som jobbet der sa at de hadde solgt veldig mange av dem, og at mine var de siste hun hadde i str 38. Men jeg har ikke sett dem på noen andre.

Jeg har disse jeg også. Gode og varme er de, men det er ikke saueull inni selv om det ser slik ut. Det er et kunstig materiale.

Skrevet
Jeg har disse, og elsker dem!

De brukes nå for 3. vinter på rad, og er supre i alt slags vintervær. Hverken kulde eller slaps er det minste problem, jeg er tørr og varm på bena uansett.

Men, jeg må nok innrømme at hverdagsbruk 4-5mnd i to år har presset foret litt sammen, så de er ikke så varme som de var lenger.

Så neste år investeres det i ett nytt par.

Identiske, sannsynligvis.

Hvordan er disse i størrelsen? Litt store? Jeg bruker vanligvis str 39 i vintersko, men prøvde et par i 37 her om dagen (var den største størrelsen de hadde igjen) og de kjentes nesten passe ut med tynn sokk inni. Sitter og lurer på å bestille på nett skjønner du, og skal tro om det kan holde med str. 38.

Skrevet

De er vel ganske normale i str.

Jeg bruker 37 i noen sko, og 38 i andre, og disse har jeg i 37,5... (USA 6.5)

Skrevet
Her er nok et bevis på alle Harrytassene i Norge som ikke bryr seg om fine sko i kulda. :ironi:
Skrevet

BRRR! Nå er jeg lei av å fryse! Jeg vil ha nye sko. Disse Sorel-skoene, er de glatte? Jeg kjøpte meg noen nye vintersko nylig som er ganske glatte, så nå bruker jeg heller mine eldgamle vintersko som ikke er så glatte, pluss at disse er varmere, men ikke varme nok. :(

http://www.sorel.com/CARIBOU+-+WOMEN%27S+-...efault,pd.html# De vil jeg ha, bare at jeg vil ha de i svart. (er fargevalg der)

Til du som skrev sist, jeg vil heller være harry enn å fryse. Så kan du gå med dine billige fjollesko fra Økonomisko.

Skrevet
Til du som skrev sist, jeg vil heller være harry enn å fryse. Så kan du gå med dine billige fjollesko fra Økonomisko.

Så du ikke ironiflagget mitt? Jeg har disse selv, så jeg er da harry jeg også.

Skrevet

Så det ikke, nei. :P

Gjest Gjest_Løven_*
Skrevet
Da er uggs bedre syns jeg. Ulekre de også, men myyye finere likevel. Det verste med sorel er nesten fargen. Har kun sett de i sånn tofarget lysebrun og svart. Syns de er så grusomme at jeg ikke engang ville ridd på treningstur i skauen med hestene mine i de.

e på de her, er vel ikke så halvgærne de??

https://www.sorel.com/Caribou+-Reserve-09-+...default,pd.html

Skrevet

Sorel sko er glatte ja. De har stor overflate på sålen, og når man havner på isen blir de rene kjelkene.

• 2 uker senere...
Skrevet
Sorel sko er glatte ja. De har stor overflate på sålen, og når man havner på isen blir de rene kjelkene.

Har du prøvd sorel sko? Jeg har sorel caribou, og de er overhode ikke glatte. Sko med mye mønster osv. under sålen, skal i utgangspunktet være lite glatte;)

Skrevet
Har du prøvd sorel sko? Jeg har sorel caribou, og de er overhode ikke glatte. Sko med mye mønster osv. under sålen, skal i utgangspunktet være lite glatte;)

Jepp. Jeg har Sorel Joan of Arctic, og de er livsfarlige.

Skrevet
Kan du gi et ekesmpel på sko som Tonje nevner? Altså vintersko som er varme, vanntette, behagelige, stødige, og som i tillegg ser pene ut?

Jeg kjøpte disse: http://www.lillevinkelsko.no/merrell-sulis...ort-p-5181.html , og de er veldig gode og varme og veldig vannavstøtende (det står waterproof på dem, ville dog ikke brukt dem hele dagen i slapsevær, men jeg har ulike sko/støvler til sprengkulde og varmegrader... gummi er unødvendig og fort kaldt når det er flere kuldegrader, men greit at de er vannavstøtende så ikke hvert lille snøfnugg henger seg på og smelter). De er ikke superelegante de heller, men endel lettere enn de standard Sorel-støvlene som likner de gamle stallskoene mine :) Når det er sagt så er jeg helt enig i at komfort kommer foran utseende i endel sammenhenger, og det er utrolig godt å ha varme nok klær så en kan oppholde seg utendørs... hadde jeg jobbet i barnehage e.l så hadde jeg kanskje kjøpt Sorel jeg også (og de som heter shila synes jeg ser fine ut). Jeg har ellers et par med lammeskinnsstøvler fra Vagabond som er supervarme, men de er nokså klumpete og seks år gamle (men like fine, jeg har også brukt dem en vinter i en "polarby" i utlandet hvor det ble saltet enormt), så unnet meg altså disse fra Merrell. En ekstra ullsåle, evt med aluminiumslag i, gir også mye ekstra isolasjon.

Gjest Gjest_Iselin_*
Skrevet
Jeg har disse og de er helt fantastiske!! :nigo: Varme og gode. Sitter godt på foten, og er lette. Jeg elsker dem! :rødme:

Så dette litt sent.. Men, jeg vurderer og kjøpe Sorel Shila. Hvordan er de på glatt føre? Sklir man lett på dem, eller er de gode på det området også? :)

Skrevet

Jeg har egentlig ikke brukt de så mye når det har vært skikkelig glatt, men det er jo snø ute, og det går helt fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...