Gå til innhold

Sorel-sko


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Med en liten en som helst skal ut på tur uansett vær, begynner jeg å ane behovet for heavy-duty vintersko. Jeg lurer på et par støvler fra Sorel. Er det noen som har erfaring med merket? Er de så varme og gode som de ser ut som? Og hvordan er de i størrelsen - store, små, gjennomsnittlige? Har tenkt til å bestille på nett (har en rabattkode hos Ellos ;)), men de hadde dem ikke på senteret her så jeg kunne teste størrelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er veldig fornøyd med Sorel generelt, har hatt flere par, både til meg selv, mannen og fosterbarna.

Forresten, mener du til deg selv eller ungen?

Endret av Noli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med Sorel generelt, har hatt flere par, både til meg selv, mannen og fosterbarna.

Forresten, mener du til deg selv eller ungen?

Hehe, til meg. Lillejenta går ikke enda. :)

Høres lovende ut, da! Kan du si noe om størrelsen, bruker du din vanlige størrelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er en str. større enn jeg pleier å ha, men jeg er avhengig av ullsokker om vinteren, uansett hva slags sko jeg har. Kunne fint vært uten ullsokker i Sorel-skoa, men da må jeg jo ha med meg sokkebytte overalt, og det gidder jeg ikke.

Har likevel hørt de er store i størrelsen, så jeg aner ikke. Tror kanskje du burde få prøvd dem, er det ikke mulig å få byttet dem om du bestiller og de ikke passer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er utrolig gode på foten, men de er tunge! De holder også kjempegodt på varmen.

Jeg har Joan of Arctic støvelen, og der måtte jeg bestille en størrelse mindre enn det jeg vanligvis bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flere svar! De kan sendes tilbake hvis de ikke passer, ja, det er bare litt styr. ;)

Det er Joan of Arctic jeg har tenkt meg, så da får jeg kanskje bestille 40. Det er det jeg normalt bruker, men jeg liker også å ha plass til en ullsokk oppi, så da gjør det ingenting om de er litt romslige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest_blå_*
Takk for flere svar! De kan sendes tilbake hvis de ikke passer, ja, det er bare litt styr. ;)

Det er Joan of Arctic jeg har tenkt meg, så da får jeg kanskje bestille 40. Det er det jeg normalt bruker, men jeg liker også å ha plass til en ullsokk oppi, så da gjør det ingenting om de er litt romslige. :)

Har du fått dem? Hvordan var de i såfall?

Jeg lurer på å kjøpe et par til vinteren. De ser jo rådeilige ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått dem? Hvordan var de i såfall?

Jeg lurer på å kjøpe et par til vinteren. De ser jo rådeilige ut.

Jeg har fått dem, og beholdt dem. :) Har jo ikke testet dem noe særlig enda, fortsatt mer høst enn vinter her på Østlandet, men de virker absolutt gode til det jeg skal ha dem til - å være ute med baby. Ullfôret er deilig og varm, og de er gummiert et godt stykke oppover skaftet. Nette er de ikke, men faktisk ikke så klumpete på som jeg kanskje hadde fryktet. Størrelsen var relativt gjennomsnittlig etter min mening - jeg har plass til en tykk Ullvang-sokk oppi, men ikke hjemmestrikka raggsokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Du som anbefalte sierra tradingpost.. Har du bestilt derfra selv? Vet du noe om porto til norge?

Jeg har et par Sorel Joan of arctic, brune str 37 som er helt nye. Hadde lest på nettet et sted at de var store i str men det var de ikke og da ble disse for små til meg. Kjøpte hos Sportmann.no men de er utsolgt på de fleste str nå. Selger mine for 990.- Når det gjelder netthandel oversjøisk så må en vel betale toll vel..??

Endret av raggen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Anbefaler ikke sorel (ikke de "vanlige" hvertfall). Trodde tærne mine skulle falle av i sted. Holder sikkert for "litt kude" men å sitte stille i over 15 minus er ikke å anbefale... trodde tærnemine skulle falle av! ;-) Tar gjerne i mot tips om varmere sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ulike kulde og bruksmerkling på dem. Jeg harc kjøpt et par til poden nå som skal ta til 40 minus. Måtte gå opp en størrelse.

ikke nødvendig med ullsokk inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ulekre er de kanskje, men nå har jeg hatt og brukt mine en del, og jeg er faktisk knallfornøyd! Jeg blir rett og slett ikke kald på føttene i dem, og jeg har aldri hatt sko der det var tilfellet tidligere. Har brukt dem i 12-13 minus på det kaldeste, og jeg har stått ute i snø i lengre tid med dem, uten å bli kald. Når jeg er ute på tur med baby eller måker snø gir jeg rett og slett bengen i om de er lekre eller ei.

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorel er fæle sko! Sorry altså, men mer ulekre sko finnes ikke!

Tja, de er ikke nette og elegante, men når jeg skal ut på tur i all slags vær er de utrolig varme og deilige! Elsker Sorelskoene mine <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borghild

Da er uggs bedre syns jeg. Ulekre de også, men myyye finere likevel. Det verste med sorel er nesten fargen. Har kun sett de i sånn tofarget lysebrun og svart. Syns de er så grusomme at jeg ikke engang ville ridd på treningstur i skauen med hestene mine i de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...