Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Klart dere skal få digge de skoene. Driter da i det jeg. Trenger da ikke bli så sure for det. Begynner å skjønne hvorfor jeg tok en laaang pause fra kjerringguiden for en tid tilbake. Dra på byen i sorelsko dere, ser så bra ut så. :lol::lol::fnise:

Vi er kanskje kjerringer som liker Sorel-støvlene våre, men du oppfører deg ikke akkurat som folk i denne tråden, du heller.

*blir provosert av folk som sidestiller diskusjon med provokasjon og drittkasting*

Skrevet
Dra på byen i sorelsko dere, ser så bra ut så. :lol::lol::fnise:

Hvem snakker om å dra på byen i sorelsko? Jeg har noen lignende, bruker de til turgåing, og da bryr jeg meg faktisk ikke om hvorvidt andre synes de er fine. De holder meg varm og tørr på bena.

Om jeg går i byen bruker jeg andre og penere sko.

Skrevet
Klart dere skal få digge de skoene. Driter da i det jeg. Trenger da ikke bli så sure for det. Begynner å skjønne hvorfor jeg tok en laaang pause fra kjerringguiden for en tid tilbake. Dra på byen i sorelsko dere, ser så bra ut så. :lol::lol::fnise:

Hvem her har sagt at de drar på byen i sorel sko da? Det er snakk om til hverdags i snø og minusgrader, for å holde seg varm på bena. Jeg sier det igjen, bare vent, en dag er du blitt voksen du og, og skjønner hva det dreier seg om...

Skrevet

Jeg har kikket på dissevinterstøvlene fra Sorel, og synes ikke de er så stygge som mange av de andre.. litt mer nøytrale siden de er helsorte. Liker den gummikanten fordi det somr egel ikke bare er snø men også mye slaps. Kjenner ei som har dem og hun sier de er veldig gode og varme. Hun har også et par viking goretex vintersko, men de er på langt nær så varme. Disse holder godt på varmen på isen ol. Jeg har pørvd de på og synes de erkjempegode på foten.

Skrevet
Jeg har kikket på dissevinterstøvlene fra Sorel, og synes ikke de er så stygge som mange av de andre.. litt mer nøytrale siden de er helsorte. Liker den gummikanten fordi det somr egel ikke bare er snø men også mye slaps. Kjenner ei som har dem og hun sier de er veldig gode og varme. Hun har også et par viking goretex vintersko, men de er på langt nær så varme. Disse holder godt på varmen på isen ol. Jeg har pørvd de på og synes de erkjempegode på foten.

Dersom jeg skulle hatt Sorel hadde det blitt disse. Men jeg endte opp med Merrell istedet siden 38 i Sorel ble for lite med ekstra sokk, og 39 altfor stort.

Skrevet

Ja, jeg har også kikka på noen fra merrell. Skal handle nye sko nå snart;)

Skrevet

:ler: det er da du som hisser deg opp, kommer med kallenavn og trakkaserer og håner de som er uenig med deg.

Selvsagt går man ikke på byen i Sorelsko. Men heller det enn å gå barbent i snøen.

Jeg har avskydd lange dunjakker, allværsjakker og sko som minner om sorel i alle år, men ser nå at med mye uteaktivitet er utseende ganske sekundært og varme og komfort utrolig viktig for å gidde å være ute. At jeg ikke tar meg så veldig godt ut får så være, det kan jeg gjøre i andre sammenhenger ;)

Skrevet
*klaske panne* HERREGUUUUUD; JESUS OG MARIA!!!!! Får man ikke lov å si meninga si engang nå? Hva faen skal man med diskusjonsforum om man ikke skal få si meninga si???? Og tenk ja JEG SYNS FAKTISK UGGS SER BEDRE UT ENN SOREL SELV OM UGGS OG ER STYGGE!!! Helst vil jeg ha noen elegante støvletter med høy hel OG varmt for, men det er ikke det enkleste å finne.

Og igjen, dette er et MOTEFORUM og man må da få si meninga si. Spør dere meg hører ikke en tråd om sorel hjemme her i det hele tatt! Burde være på "Kjerringer og kjerringting", eventuelt barn og familie. MIIIIIIN MENING!!!!!!

Herregud, har det klikka for deg? Du er klar over at denne tråden handler om vintersko, ikke om følelsesmessige sårbare temaer. Du tar jo helt av!

Skrevet

Tråden er ryddet

SportyShorty, mod

Skrevet (endret)

Mamma har et par Sorel Caribou sko i største barnestørrelsen som passet henne fint.

De er veldig varme ja, men tunge å gå med, både pga. vekten og at sålen er såpass flat.

Jeg har derimot Kamik Snowden (i gråhvitt, ikke den gyselige oransjefargen haha) som er litt samme opplegg, og de er mye lettere og ruller bedre når man går, men jeg tror de er omtrent like varme?

Har ingen erfaring med andre Sorelsko da, så mye mulig at de er lettere å gå med.

EDIT: Hvordan Sorelskoene er i størrelse vet jeg ikke, men jeg har mine Kamiksko i 40 - en størrelse større enn hva jeg vanligvis bruker. Med en ullsåle nedi (under filtsokken) og med ullsokker, en eller to, fungerer det supert!

Endret av Tonje!
Skrevet
*klaske panne* HERREGUUUUUD; JESUS OG MARIA!!!!! Får man ikke lov å si meninga si engang nå? Hva faen skal man med diskusjonsforum om man ikke skal få si meninga si???? Og tenk ja JEG SYNS FAKTISK UGGS SER BEDRE UT ENN SOREL SELV OM UGGS OG ER STYGGE!!! Helst vil jeg ha noen elegante støvletter med høy hel OG varmt for, men det er ikke det enkleste å finne.

Og igjen, dette er et MOTEFORUM og man må da få si meninga si. Spør dere meg hører ikke en tråd om sorel hjemme her i det hele tatt! Burde være på "Kjerringer og kjerringting", eventuelt barn og familie. MIIIIIIN MENING!!!!!!

Dette forumet er ikke bare beregnet på mote, har du i det hele tatt sett hva det heter? Heter det "moteforumet"? Nei.

Kan man ha ett par vinterstøvletter som kanskje ikke er fine, men praktiske når man er ute og leker med barna i snøen eller går tur med bikkja, og ett par fine som man kan bruke ellers? Ja!

Gjest Borghild
Skrevet
Dette forumet er ikke bare beregnet på mote, har du i det hele tatt sett hva det heter? Heter det "moteforumet"? Nei.

Kan man ha ett par vinterstøvletter som kanskje ikke er fine, men praktiske når man er ute og leker med barna i snøen eller går tur med bikkja, og ett par fine som man kan bruke ellers? Ja!

*klaske panne* flisespikkeri! Har da aldri sagt at dette forumet heter "moteforumet", men at det er her vi diskuterer mote!

Nei, ha flere par sko det ække lov det!!!!! Klart man kan ha så mange man vil, men er vel bedre nå ha noe som både er varmt, pent OG kan brukes når man går tur med bikkja! Så slipper man å bruke 1500 på stygge sko. Aner ikke hva disse sorelene koster men sikkert over 1000 kr.

Skrevet
*klaske panne* flisespikkeri! Har da aldri sagt at dette forumet heter "moteforumet", men at det er her vi diskuterer mote!

Nei, ha flere par sko det ække lov det!!!!! Klart man kan ha så mange man vil, men er vel bedre nå ha noe som både er varmt, pent OG kan brukes når man går tur med bikkja! Så slipper man å bruke 1500 på stygge sko. Aner ikke hva disse sorelene koster men sikkert over 1000 kr.

Er det ditt problem hva andre bruker pengene sine på? Du skal få slippe å kjøpe deg sånne selv skjønner du, det er da ingen her som prøver å prakke noe på deg. Jeg synes disse skoene matcher vinterdressen min helt fint, og det hadde da sett mye teitere ut med pene sko til dressen.

Gjest Borghild
Skrevet

Har jeg sagt at det er noe problem? Kjøp så mange par du vil du! De spygule står sikkert fint til parkdressen din!

Skrevet
Har jeg sagt at det er noe problem? Kjøp så mange par du vil du! De spygule står sikkert fint til parkdressen din!

Mine er svarte. Og de passer fint til dressen min ja, den er ikke særlig lekker den heller.

Skrevet

Dere som disser sorelskoene pga. utseende er bare så overfladiske. Skoene har mange gode indre kvaliteter som veier opp for det stygge utsende. De er varme og tørre i all slags vær, og følger frivillig med deg ut. Du kan få de for under 1000 kr så de er billige. De er stødige og støtter deg.

Den eneste grunnen til at enkelte ikke vil ha dem er altså at de ikke er pene nok, stakkars skoene.

Skrevet (endret)

Jeg er litt spent på hva slags sko som skal være like varme som f.eks. Sorel og Kamikskoene jeg nevnte i forrige innlegg, like vanntette, like praktiske, like solide, og som koster omtrent det samme - og som i tillegg er rålekre å se på. Mulig det finnes, men jeg har faktisk ikke funnet noen hittil.

Mine supervarme Kamik Snowden-sko kjøpte jeg på tilbud til 650 (halv pris via nettet) ;)

Endret av Tonje!
Skrevet

Jeg elsker sorel skoene mine! De er skikkelig gode og varme! Ang. størrelser er det veldig individuelt, på de fleste butikker sier de ansatte at man bør gå opp en str. for mitt vedkommende måtte jeg ned en str. samme erfaringen har en venninne av meg. Så du burde prøve de før du kjøper over nettet f.eks:)

Synes heller ikke at skoene er noe tunge. De er sånn vintersko skal være.

Skrevet

Kan du gi et ekesmpel på sko som Tonje nevner? Altså vintersko som er varme, vanntette, behagelige, stødige, og som i tillegg ser pene ut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...