Gå til innhold

Hva skjer med meg?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har flyttet til en større by for å jobbe/studere. Problemet er at etter jeg kom hit har jeg vært så utrolig slapp og hmm... Vet ikke helt hva jeg skal kalle det! Jeg klarer ikke å bo her alene!

Jeg flyttet hit i august i fjor. Da fikk jeg meg en jobb nokså fort. Møtte opp i begynnelsen, men til slutt ble jeg en grusom arbeidstaker! Jeg fikk kyssesyken og var sykemeldt i tre mnd pga dette. Etterpå sa jeg opp(ble veldig dårlig behandlet i denne perioden). Så fikk jeg ny jobb etter en stund. Her gikk egentlig alt veldig bra! Jeg kom på jobb, gjorde mer enn det jeg skulle og alle likte meg. Men jeg fikk aldri lønn(fikk fire mnd etter jobben var slutt). Så den siste uka(var vikariat) merket jeg at jeg gjorde en dårlig innsats.

Nå går jeg på skole. Jeg får ikke lest noenting! Og det er ingen grunn til det. Jeg kunne lest nå, men jeg gjør det bare ikke! Jeg liker ikke studiet og merker det er helt feil for meg. Men jeg har bestemt meg for å gå ferdig dette halvåret uansett. Gruer meg til å slutte, for jeg vet at pappa kommer til å blir veldig skuffet over meg...

Dette har aldri vært noe problem før. Når jeg bodde hjemme gikk jeg på skole og fikk gode karakterer og jobbet MYE utenom skolen. Alt gikk bra! Hva skjer med meg nå? Hva skal jeg gjøre? Må jeg bare flytte hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du sier bor her alene, mener du at du bare bor alene, eller at du generelt sett er nokså alene? Jeg ville iallefall ha forsøkt å fått med meg noen venner eller en kjæreste om jeg skulle flytte til en større by hvor jeg ikke kjente noen fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg bor sammen med kjæresten, men han er nesten bare hjemme på natta. Har mange venner og er nesten aldri alene:)

Glemte å skrive at dette gjelder mat og rengjøring/rydding også. Jeg elsker å lage mat og før brukte jeg mye tid på middag. Nå går det mest i fjordland og lette måltider. Jeg blir rett og slett dårlig av kjøtt! Jeg rydder/vasker også nokså sjeldent, eller det er aldri veldig skittent her og jeg vasker opp hver dag, men vi har en leilighet som blir skitten etter en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har flyttet til en større by for å jobbe/studere. Problemet er at etter jeg kom hit har jeg vært så utrolig slapp og hmm... Vet ikke helt hva jeg skal kalle det! Jeg klarer ikke å bo her alene!

Jeg flyttet hit i august i fjor. Da fikk jeg meg en jobb nokså fort. Møtte opp i begynnelsen, men til slutt ble jeg en grusom arbeidstaker! Jeg fikk kyssesyken og var sykemeldt i tre mnd pga dette. Etterpå sa jeg opp(ble veldig dårlig behandlet i denne perioden). Så fikk jeg ny jobb etter en stund. Her gikk egentlig alt veldig bra! Jeg kom på jobb, gjorde mer enn det jeg skulle og alle likte meg. Men jeg fikk aldri lønn(fikk fire mnd etter jobben var slutt). Så den siste uka(var vikariat) merket jeg at jeg gjorde en dårlig innsats.

Nå går jeg på skole. Jeg får ikke lest noenting! Og det er ingen grunn til det. Jeg kunne lest nå, men jeg gjør det bare ikke! Jeg liker ikke studiet og merker det er helt feil for meg. Men jeg har bestemt meg for å gå ferdig dette halvåret uansett. Gruer meg til å slutte, for jeg vet at pappa kommer til å blir veldig skuffet over meg...

Dette har aldri vært noe problem før. Når jeg bodde hjemme gikk jeg på skole og fikk gode karakterer og jobbet MYE utenom skolen. Alt gikk bra! Hva skjer med meg nå? Hva skal jeg gjøre? Må jeg bare flytte hjem?

Ja, kanskje du skulle flytte hjem en periode. Du virker ikke helt klar til å bo alene og forsørge deg selv. Etter disse uheldige jobbepisodene har du kanskje blitt litt deppa også? Finnes det et studiested i nærheten av ditt barndomshjem, kan du kanskje bo hjemme og studere? Selv om din far vil bli skuffet, vil han jo heller ikke at du ikke skal ha det bra, vil jeg tro. Han ønsker sikkert at du skal studere noe du har lyst til også. Det er faktisk ganske mange som bytter studie, fordi de finner ut at de vil noe annet. Bedre det enn å utdanne seg til noe man ikke vil jobbe med. Jeg synes det er fint at du vil fullføre halvåret for da ser du om du evnt forandrer mening etterhvert.

Lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke det nye innlegget ditt før jeg skrev mitt.

Du sier du bor med kjæresten. (Jeg tenkte kanskje du bodde alene.)

Kanskje du ikke er klar for noe av dette? Eller er du litt deprimert? Alt du klarte fint og hadde lyst til før, gjør du ikke nå lenger? Hm, hva med å ta en prat om dette med mor og far?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmeste studiested hjemmefra er to timer unna, så er litt langt å pendle..

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre! Trives veldig godt med å bo med kjæresten, tror ting hadde vært mye verre uten han her! Men ja, har blitt litt "redd" for jobb etter den første hendelsen.

Det rare er at jeg gjorde mye mer i huset hjemme enn det jeg trenger å gjøre her! Det var meg som vasket huset, klær, ryddet, laget middag og vasket opp. I tillegg vasket jeg huset til bestemor en gang i uka. Så en liten leilighet er ingenting i forhold! Føler meg enda litt syk, men føler ingen tror på meg. Er ikke det at jeg ikke vil, men jeg klarer det ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg kan det høres ut som du har blitt lett deprimert :klemmer:

Siden du sier du på en måte har misten "gnisten og lysten" til å gjøre ting som vanligvis har falt deg naturlig å gjøre.

Tror jeg ville fulgt rådet om å ta en tur hjem og snakke med mor/far :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...