MarianneE Skrevet 6. oktober 2009 #1 Skrevet 6. oktober 2009 I butikken idag så jeg de hadde salt lammekjøtt. Høres utrolig deilig ut, men hvordan bruker man det? Hva lager man med det?
Gjest SmallTalk Skrevet 6. oktober 2009 #2 Skrevet 6. oktober 2009 Samme som ved alt annet salt kjøtt, tenker jeg. Sammen med komler (eller poteter for min del), kålrot, gulrøtter og smeltet smør.
MarianneE Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2009 Ja... tilbereding? Saltkjøtt og kålrotstappe, å; det hadde vært godt! Elsket det da mamma laget det da jeg bodde hjemme.
Gjest SmallTalk Skrevet 6. oktober 2009 #4 Skrevet 6. oktober 2009 Tilbredning på kjøttet? Kjøttet legges i kokvarmt, usaltet vann og småkokes til kjøttet løsner fra beina. Ca 1-1,5 time. Ihvertfall dersom man skal tro denne fremgangsmåten fra matprat.no. Salt kjøtt er knall godt!
Gjest Chiffon Skrevet 6. oktober 2009 #5 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg koker det til det løsner fra beinet, tilbehør er potetball og kålrabistappe.
Gjest megvel Skrevet 6. oktober 2009 #6 Skrevet 6. oktober 2009 hva med i suppe? F.eks ertesuppe er kjempegodt med salt kjøtt i.
MarianneE Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 6. oktober 2009 da blir det snart salt lammkjøtt og kålrabistappe til middag!!
MarianneE Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 6. oktober 2009 Ble det godt? skal si ifra når det er laget. Takk for tips!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå