Gå til innhold

H-mek vs, Skummet melk

Fremhevede innlegg

Gjest Elfrida
Skrevet
Poenget mitt har hele tiden vært H-melk legger man på seg av om man drikker det i tillegg til at man får i seg det energibehovet man har.
Det samme vil jo være tilfelle for absolutt alt som inneholder kalorier.
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det samme vil jo være tilfelle for absolutt alt som inneholder kalorier.

Nettopp. Og derfor tenker jeg at det er greit å holde seg til en lettere type melk når man slanker seg, fordi kalorier da er viktig.

Skrevet (endret)
Jeg skulle gjerne likt å se dokumentasjon på at man ikke legger på seg av enkelte fettsyrer?

Jeg vet ikke om det holder, men her står det en del. Blant annet at "Høyt inntak av omega 3 fettsyrer er forbundet med lavere risiko for hjerte og karsykdommer ved at disse fettsyrene blant annet reduserer fettavleiringene i blodårene og gir lavere fettverdier(triglyserider) i blodet." og "Omega 3 fettsyrene har positiv effekt på tyrhormonene. Dette betyr at vi brenner fett mer effektivt." (for dem som ikke orker å lese hele artikkelen).

Ellers står det mye interessant her (ses bedre i PPT, men klarer ikke linke til det her). Om forfatteren vet vi dette. Utover dette kan jeg ikke garanterer for troverdigheten til disse kildene, men jeg antar at det finnes informasjon i forskningsblader som vil holde for meg, men orker liksom ikke dra til biblioteket for dette...

Endret av superlady
Gjest Elfrida
Skrevet
Nettopp. Og derfor tenker jeg at det er greit å holde seg til en lettere type melk når man slanker seg, fordi kalorier da er viktig.
Det lurest vil nok være å holde seg til vann, hvis forutsetningen er at man allerede har hatt i seg de kaloriene man trenger.
Gjest Tigress
Skrevet
Jeg vet ikke om det holder, men her står det en del. Blant annet at "Høyt inntak av omega 3 fettsyrer er forbundet med lavere risiko for hjerte og karsykdommer ved at disse fettsyrene blant annet reduserer fettavleiringene i blodårene og gir lavere fettverdier(triglyserider) i blodet." og "Omega 3 fettsyrene har positiv effekt på tyrhormonene. Dette betyr at vi brenner fett mer effektivt." (for dem som ikke orker å lese hele artikkelen).

Ellers står det mye interessant her (ses bedre i PPT, men klarer ikke linke til det her). Om forfatteren vet vi dette. Utover dette kan jeg ikke garanterer for troverdigheten til disse kildene, men jeg antar at det finnes informasjon i forskningsblader som vil holde for meg, men orker liksom ikke dra til biblioteket for dette...

Jau, jau, men det du siterer er jo ikkje det same som å seie at ein ikkje legg på seg av å ete feit fisk! Sjølv om noko er bra for å auke feittbrenninga vil jo ikkje det endre energiinnhaldet i maten. Feit fisk og sunne feittsyrer er bra for kroppen, men ein legg like forbanna på seg av dei om ein et meir enn ein brukar.

Skrevet
Det lurest vil nok være å holde seg til vann, hvis forutsetningen er at man allerede har hatt i seg de kaloriene man trenger.

Selvsagt, men nå var det H-melk kontra lettere melk vi snakket om her.

Jau, jau, men det du siterer er jo ikkje det same som å seie at ein ikkje legg på seg av å ete feit fisk! Sjølv om noko er bra for å auke feittbrenninga vil jo ikkje det endre energiinnhaldet i maten. Feit fisk og sunne feittsyrer er bra for kroppen, men ein legg like forbanna på seg av dei om ein et meir enn ein brukar.

:Nikke:

Skrevet

Men seriøst, om man øker fettforbrenningen så vil man jo nødvendigvis kunne spise mer uten å legge på seg. Det endrer kanskje ikke energiinnholdet i maten, men det sørger for at DU kan spise mer enn du ellers ville kunnet. Hvordan en type mat kan være fetende og samtidig bidra til økt fettforbrenning virker på meg som et fullstendig idiotisk standpunkt. Men dere får uansett mene det dere vil, mens jeg koser meg med deilig fet fisk og andre godsaker så ofte jeg kan uten å legge på meg!

Skrevet (endret)
Men seriøst, om man øker fettforbrenningen så vil man jo nødvendigvis kunne spise mer uten å legge på seg. Det endrer kanskje ikke energiinnholdet i maten, men det sørger for at DU kan spise mer enn du ellers ville kunnet. Hvordan en type mat kan være fetende og samtidig bidra til økt fettforbrenning virker på meg som et fullstendig idiotisk standpunkt. Men dere får uansett mene det dere vil, mens jeg koser meg med deilig fet fisk og andre godsaker så ofte jeg kan uten å legge på meg!

Men det øker ikke forbrenningen i en sånn grad at det er noe særlig annet enn at du kan spise en liten skje mer med fisk, hvis det gjorde at man fikk betydelig økt forbrenning hadde fiskefett blitt solgt som et nytt og fantastisk slankepreparat.

Hvordan en type mat kan være fetende og samtidig bidra til økt fettforbrenning virker på meg som et fullstendig idiotisk standpunkt.

Det er ikke idoti, det er vitenskap. Alt som inneholder kalorier er potensielt fetende, det er altså ikke matvaren i seg selv som er fetende eller ikke-fetende, det er mengden og om det overskrider ditt energibudsjett. Hverken fet fisk, H-melk eller smågodt er unntatt den regel, uansett hvor sunt eller usunt det ene eller det andre måtte være.

Endret av Jenta21
Skrevet
Jepp. I det store og det hele er det et regnestykke med kalorier inn kontra kalorier ut, selv om enkelte liker å tro at noen matvarer er fritatt fra den regelen.

La oss si at jeg spiser 100 gram melkesjokolade om dagen, en annen 5 dl H-melk om dagen, en tredje 300 gram fet fisk om dagen. Ingen av oss legger på oss av matvaren i seg selv, men hvis vi spiser de kaloriene vi trenger om dagen i tilegg til melkesjokolade, H-melk eller fet fisk, så legger vi alle på oss.

Altså, dere som opplever at dere kan drikke mye H-melk uten å legge på dere; det er fordi energiinnholdet i deres daglige diett er det dere trenger. Hadde dere kuttet ut melken og spist eksakt det samme ville dere gått litt ned i vekt.

Fornuftig og riktig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...