Gå til innhold

Økonomi og matte


Gjest Jarly

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 28 som etter noen år i arbeidslivet ønsker å "omskolere" meg. Jeg har vurdert noe innen økonomi, kanskje regnskap eller revisjon?

Men jeg er så dårlig i matte. Og de som virkelig er dårlig i matte blir sikkert provosert nå, men jeg har 4 i matte fra vgs (første års matte, 1mb het det vel da).

På barneskolen og ungdomskolen var jeg alltid god i matte, og jeg hadde tenkt å fortsette med matte på vgs (my eller mx), men jeg gikk ned fra 5 til 4 fra første semester til andre semester når vi begynte med det som var "vanskelig".. Tenkte da at det var kanskje best å gi seg mens jeg hadde en anstendig karakter.

Noen som jobber innen regnskap eller revisjon som kan fortelle litt om hva de gjør på jobb og hva slags utdanning de har og om det er mulig å gjøre det bra selv om man ikke er flink i matte. Eller blir det et helvete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man trenger ikke være så god i matte.. Har jobbet litt med regnskap, nå jobber jeg med lønn. Det går i pluss og minus og prosenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer revisjon på 3. året, og er forsåvidt enig med gjest over her om at man ikke trenger spesielt gode mattekunnskaper.

Da jeg startet hadde jeg ikke hatt matte på 12-13 år. Som deg hadde jeg bare 1.klasse-matte fra vgs. Jeg fikk riktignok 5 i faget, men det var nok ikke så rent lite flaks.

På høgskolen jobbet jeg ganske hardt i matte. Det var mye å sette seg inn i etter mange år med bare elementær regning. På min skole arrangeres det et forkurs i begynnelsen av semesteret som var til veldig stor hjelp.Jeg fikk c i faget, men kunne nok gjort det bedre (gjorde noen teit feil). I de andre fagene har mine (manglende) mattekunnskaper overhode ikke vært noen hindring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ut med en 3 i matte fra vgs, da jeg 5 år senere studerte øk og adm syntes jeg for første gang i mitt liv at matte var gøy.

Jobbet ræva av meg med faget, men jeg forstod så mye mer.

Var 40% stryk på matteeksamen, men tror de 40% bestod av mange skippertaksstudenter, og den strategien fungerer IKKE i matematiske fag.

Jeg fikk en akseptabel C til slutt og en meget god mestringsfølelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...