Gå til innhold

utflod, lukt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes utfloden min lukter litt rart, litt sterkt og syrlig liksom, ikke en god lukt.. så jeg lurer på om jeg har ubalanse i skjeden?

Hva tror dere?

Og hvis du tror det er ubalanse, skal jeg bruke lactal eller noe annet, og går det an å rette opp ved å gå på diett eller holde seg unna enkelte matvarer osv?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være ubalanse, ja.

Du foreslår Lactal, og dette kan du jo gjerne prøve. Jeg har brukt det et par ganger med god effekt.

Du kommer langt med et vanlig sunt kosthold. Og det er alltid en fordel om du unngår søtsaker, cola ol., siden sukker kan gjøre at normalfloraen i underlivet kommer i ubalanse.

Skrevet

Ja, jeg får prøve lactal da. Hvor lang tid tar det før det gir noen effekt i balansen?

Også spiser jeg litt for mye sukker kanskje, men prøver å holde meg unna.

Skrevet

Nå leste jeg nettopp dette:

"Utfloden ved sopp, Candida, lukter syrlig som av yoghurt."

Kan det være sopp jeg har da? :/ for jeg synes det lukter syrlig.. men har ikke merket noe til kløe eller svie..

Hva skal jeg kjøpe da, canesten eller lactal???

Men jeg kan utelukke BV i alle fall?? For jeg synes ikke det lukter "fisk".

Skrevet

Ikke bruk alt for mye av slike reseptfrie midler, da kan du gjøre vondt verre. Det går ut over slimhinnene, bl.a. Hvis du ikke klør eller svir, så har du nok ikke sopp. Se det an noen dager - spis yoghurt og hold deg unna sukker.

Skrevet

Men hvis det er sopp så bør jeg holde meg unna melkeprodukter og, tror jeg? Eller kanskje ikke yoghurt..

Kan hvertfall ikke bruke lactal eller noe sånt nå, for jeg har planer for torsdagen :P

Har hvertfall ikke spist noe sukker og ikke noe særlig karbohydrater heller i dag, og skal prøve å holde meg unna sukkeret og raske karbohydrater i morgen og.

Skrevet

Det er ingen problemer med å bruke lactal i dag hvis du har 'planer' på torsdagen.

Bruk en på kvelden når du legger deg og sov, den vil renne ut av seg selv om er hvertfall borte til torsdag. Og den funker veldig raskt.

Gjest Alabama
Skrevet
Hvis du ikke klør eller svir, så har du nok ikke sopp.

Det trenger ikke klø eller svi for å være sopp.

Kan du ikke ta deg en tur til legen? Man skal ikke bruke midler mot sopp når man ikke har sopp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...