Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. oktober 2009 #1 Del Skrevet 5. oktober 2009 jeg spiser et ostebriks med smør og ost eller skinke på til lunsj hver dag..Nå skal jeg prøve å være litt mer bevisst på hva jeg putter i meg og derfor leste jeg litt på nett om havregrøt. Aldri testet dette før, men er det sunt? Tenkte å bytte ut ostebrilsen heller lage havregrøt med epler eller banan i? Dette er et forsøk på å bli litt sunnere og bevisst på hva jeg putter i munnen. Selvsagt skal det kutte ut med brus og alt anna unødvendig ellers. Ps; koker man opp vann i micro også rører ut i gryna etterpå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glynis Skrevet 5. oktober 2009 #2 Del Skrevet 5. oktober 2009 Havregrøt er sunt. Jeg ville aldri kokt opp vann i mikro og rørt gryn inn og spist det, men det er det sikkert noen som gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 5. oktober 2009 #3 Del Skrevet 5. oktober 2009 Ps; koker man opp vann i micro også rører ut i gryna etterpå? Du lager en skål med gryn og vann, som får seg en runde i microen, vet ikke hvor lang tid det tar, men jeg pleier å si at de ferdige når midten av grøten løftes opp av luft og danner et krater.. Dårlis forklart, men jeg tror det er det som skjer. Det er bare å prøve seg frem på hvor lenge du liker å ha dem i microen. Mange liker ikke havregrøt lagt på vann/kun vann, men jeg liker det bedre enn den som er lagd på melk. Prøv å varier med forskjllige smaker, f.eks. frossene bær i før koking, nøtter, bær, banan eller eple etter koking og selvfølgelig smaker det godt med et dryss kanel over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #4 Del Skrevet 5. oktober 2009 Havregrynsgrøt kokt på vann smaker absolutt ingenting, så det anbefales ikke. Det er noe jeg selv bare eter om det er tomt for brød, melk og pålegg hjemme, ogbutikken er stengt. Havregrynsgrøt med halvparten melk er derimot kjempegodt; det eter jeg hver dag Jeg hiver vann og gryn i ei gryte, blander oppi en del melk, og koker opp. Sunt og godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #5 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg gjør det veldig enkelt. Spiser dette til frokost på jobben hver morgen. Har en liten boks med lokk. Oppi der har jeg gryn og litt splenda, så tar jeg en kopp med varmt vann fra kaffeautomaten og heller oppi. Setter lokket på i ca 1 minutt. Så skiver jeg banan, litt nøtter og kanel oppi. Snaskens!! Og super start på dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #6 Del Skrevet 5. oktober 2009 jeg spiser et ostebriks med smør og ost eller skinke på til lunsj hver dag..Nå skal jeg prøve å være litt mer bevisst på hva jeg putter i meg og derfor leste jeg litt på nett om havregrøt. Aldri testet dette før, men er det sunt? Tenkte å bytte ut ostebrilsen heller lage havregrøt med epler eller banan i? Dette er et forsøk på å bli litt sunnere og bevisst på hva jeg putter i munnen. Selvsagt skal det kutte ut med brus og alt anna unødvendig ellers. Ps; koker man opp vann i micro også rører ut i gryna etterpå? jeg ville si havregrøt er mye sunnere enn ostebriks ja jeg pleier å lage det bare på vann og synes det er kjempegodt! ... men jeg har ikke prøvd med melk heller da. du tar bare vann og gryn inn i mikroen. jeg pleier selv å lage det i kjele da, synes det blir bedre. ting som er godt å ha oppi er frosne eller ferske blåbær/bringebær, banan, eple, MASSE kanel, yoghurt, nøtter, biola, melk, rosiner osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #7 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg er kanskje litt sær... liker ikke varm havregryn. Så tar havregryn i en skål, heller på kald melk, og har litt honning eller hjemmelaget syltetøy på toppen. Uansett hvordan du tilbereder, så er det mye sunnere enn ostebriks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #8 Del Skrevet 5. oktober 2009 Havregryn med litt fruktbiter og kanel på er supert. Jeg bruker i tillegg å ha linfrø og solsikkefrø i min havregryn Jeg bare koker vannet i vannkokeren, heller det over ei skål med havregryn i og lar det hele svelle. Enkelt og greit hvis man ikke må ha melk, men man kan jo alltids spe på med litt melk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lovenemo Skrevet 5. oktober 2009 #9 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg spiser havregrøt kokt på vann omtrent hver dag til frokost, og med kanel og sukrin på er det veldig godt Lager det ikke til i microen, mistenker at resultatet ikke blir like bra. Veldig godt å ha eplebiter oppi i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chanel.No5 Skrevet 5. oktober 2009 #10 Del Skrevet 5. oktober 2009 Om du ikke har laget deg havrerøt før så anbefaler jeg å prøve med 50/50 vann og melk. Kutt ut melken og prøv med bare vann etterhvet kanskje, men det er litt vanesak med å bare spise havregryn laget med vann og for å unngå å mislike grøten ved første møte så ville jeg forsøkt med melk. Spe på med hva du liker av frukter/bær/nøtter/kanel/syltetøy osv som du liker også, lag den spennende, prøv litt forskjellige ting, varier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå