Gå til innhold

Mobilt bredbånd med kontantkort

Anbefalte innlegg

Gjest Amatør
Skrevet

Nå har det seg sånn at jeg bruker det mobile bredbåndet maks to ganger i måneden, og da ville det vel vært billigere om jeg heller hadde et kontant-kort i bruk enn å betale fast 119 kr per måned på Kveld&Helg-abonnementet fra Telenor? Vil ikke kutte ut mobilt bredbånd, vil ha det tilgjengelig. Har en USB-pinne som jeg putter i maskinen med eget SIM-kort.

Poenget er at jeg ikke vet hvor mye sånt koster hvis det handler om antall mb (??) man bruker.

Vet virkelig ikke hva man betaler for, men har forstått at det er en viss mengde mb man laster ned?

Innbiller meg at det uansett blir billigere med kontantkort, eller et annet abonnement når jeg bruker det såpass sjeldent.

Råd? Tips?

Gjest Amatør
Skrevet

PS, jeg vil fortsette å holde meg til Telenor sånn at det er klart. :P

Skrevet
Nå har det seg sånn at jeg bruker det mobile bredbåndet maks to ganger i måneden, og da ville det vel vært billigere om jeg heller hadde et kontant-kort i bruk enn å betale fast 119 kr per måned på Kveld&Helg-abonnementet fra Telenor? Vil ikke kutte ut mobilt bredbånd, vil ha det tilgjengelig. Har en USB-pinne som jeg putter i maskinen med eget SIM-kort.

Poenget er at jeg ikke vet hvor mye sånt koster hvis det handler om antall mb (??) man bruker.

Vet virkelig ikke hva man betaler for, men har forstått at det er en viss mengde mb man laster ned?

Innbiller meg at det uansett blir billigere med kontantkort, eller et annet abonnement når jeg bruker det såpass sjeldent.

Råd? Tips?

Telenor kontantkort vil være helt supert for deg, som bruker det to ganger pr måned. Uansett hvor stor datatrafikk du har, betaler du maksimum 10 kr pr døgn. Antar dette er klokkedøgn,

Fordelen med kontantkort, er at du kan bruke det til vanlig telefonering også. Hvis for eksempel din mobiloperatør bruker netcoms eller annet nett, gir dette muligheter for å ringe, også om ditt vanlige nett svikter en dag.

Kontantkort lønner seg når du bruker det sjeldnere enn annenhver dag. Har du 3G-telefon og telenorabonnement trenger du ikke annet enn å la mobil og datamaskin hilse på hverandre via blåtann, og så slipper du å dra med deg den der USB-klossen. Da går døgntieren over telefonregningen.

Bruker du det kun til litt nyhetslesing og e-post, kommer du ikke i nærheten av tieren.

Netcom har en tilsvarende spis-alt-du-orker-i-ett-døgn-ordning. Husker ikke om den koster femten eller tjue kroner pr døgn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...