Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I sommer kjøpte jeg en stor og kjempefin eføy som jeg har inne. Nå holder den på å visne for meg, og nå lurer jeg på om det er noe spesiellt jeg bør gjøre for å få liv i den igjen. Alt er selvfølgelig ikke dødt, men flere og fler kvister visner.

Hvor mye vann osv skal den ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia,alt dauer hos meg au men har aldri kverka en eføy,trodde ikke de kunne dø he he.Sett den i vann så kan den drikke det den trenger så slepper du tenke på om du har gitt for mye eller forlite ;-))Kaktuser er tingen.

Skrevet

Du kan ha fått en sykdom på den.

Desverre så har Eføy lett for å få det.

Spinnmidd er veldig vanlig. Uansett, klipp vekk de visne grenene og spray resten av planta med en blanding av såpe og salmiakk. Sprayflaskene er ikke store, så bruk 1/4 ts såpe (Zalo) og 1/2 ts salmiakk. Kanskje det hjelper. Det spørs hvor syk planta di er. Eføy liker ikkee trekk!

De fleste planter druknes. Sjelden de dør av for lite vann, mm det er planter som ikke skal tørke da.

Gjest milkyway
Skrevet

Vet ikke svaret, men jeg trodde du spurte om hvordan STJELE eføy! :D

Skrevet
Heia,alt dauer hos meg au men har aldri kverka en eføy,trodde ikke de kunne dø he he.Sett den i vann så kan den drikke det den trenger så slepper du tenke på om du har gitt for mye eller forlite ;-))Kaktuser er tingen.

Alle de andre plantene mine er store og fine, så det er ikke det at jeg kun kan ha kaktus :)

Du kan ha fått en sykdom på den.

Desverre så har Eføy lett for å få det.

Spinnmidd er veldig vanlig. Uansett, klipp vekk de visne grenene og spray resten av planta med en blanding av såpe og salmiakk. Sprayflaskene er ikke store, så bruk 1/4 ts såpe (Zalo) og 1/2 ts salmiakk. Kanskje det hjelper. Det spørs hvor syk planta di er. Eføy liker ikkee trekk!

De fleste planter druknes. Sjelden de dør av for lite vann, mm det er planter som ikke skal tørke da.

Kan ikke se at den har sykdom. Får stelle den godt, så kanskje den kommer seg igjen.

Skrevet
Vet ikke svaret, men jeg trodde du spurte om hvordan STJELE eføy! :D

:hoho:

Gjest milkyway
Skrevet

Men seriøst, hvordan virkelig stjele eføy, jeg syns det er pent, men har ikke økonomi til å gjøre huset pent med planter og stas for tiden! :lur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...