Gå til innhold

hjelp til south beach dietten

Anbefalte innlegg

Gjest Veslemy
Skrevet

Hei kjære søte snille dere her inne ... :) Er det noen som kan gi meg forslag til hva de spiser de første 2 ukene i SB dietten. Jeg er mor for andre gang nå og sliter med de siste kiloene på tross av trening og meget sunt kosthold ( altså knekke brød m egg, fisk eller wok hver dag..) men har stoppet heelt opp så nå vil jeg prøve SB dietten men har ikke tatt meg råd til boken denne mnd ( er ikke d typisk mødre he,he :ler: )så lurte på om noen kunne være så snille og legge opp en matplan for meg? ( hvis dere har gått på den før, hva dere spiste de forskjellige dagene til de forskjellige måltidene evt hvor mye? Ps hvis noen har lyst til å bli med på diett så er jo det kjempe kos det hjelper litt når man er flere og kan motivere hverandre :) På forhånd tuusen takk skjønner at d er mye å be om men dere hadde3 gjort meg en stoor tjeneste ( skal snart feire 9 års dag med samboeren min.. har vært sammen siden vi var 16 he,he vil se bra ut :) )

Videoannonse
Annonse
Gjest Veslemy
Skrevet

Hei Takk for svar he,he har lest d :) Jeg lurte bare på hvordan jeg skulle legge opp dagene mine med den forskjellige maten for så langt så har jeg tenkt en omelett av 2 egg litt salat med olivenolje en tomat til lunsj en kyllingfilet m brokkoli til middag og kanskje en sopp til kvelden..? Aner ikke men høres d kanskje greit ut for de som har peiling på dette?

Skrevet

Jeg anbefaler deg å kjøpe boka jeg - den koster bare 150 kroner omtrent og der får du veldig god hjelp.

Gjest Veslemy
Skrevet
Jeg anbefaler deg å kjøpe boka jeg - den koster bare 150 kroner omtrent og der får du veldig god hjelp.

Takk har bestillt den, orker ikke vente på svar her, :sukk: men ser du har peiling på SB dietten.. er d lov å drikke protein pulver feks en gang om dagen? Har ett veldig dyrt merke i protein fra usa som heter hemp shake og er økologisk med brasilske nøtter og div har usda stempel ...hva nå en d måtte bety :roll:

Skrevet

Proteinpulver vil jeg tro fungerer som bare det. Det viktigste er å ikke få i seg for mye karbohydrater, men proteinpulver som et tilskudd i forbindelse med trening for eksempel er fint det.

Gjest Veslemy
Skrevet
Proteinpulver vil jeg tro fungerer som bare det. Det viktigste er å ikke få i seg for mye karbohydrater, men proteinpulver som et tilskudd i forbindelse med trening for eksempel er fint det.

Å flott! :) Jeg har tyvstartet i dag klarte ikke å vente :gjeiper: spiste omelett med en stor skje olivenolje 2 egg og litt grønn og rød paprika :jepp: skal hive i meg en brokkoli snart og etter det tenkte jeg å lage en pulvershake.. :) kan jeg bruke soyamelk? har bare evt lett melk i kjøla må handle litt :)

Gjest Veslemy
Skrevet

Nå masre jeg fælt men kan jeg drikke te så mye jeg vil? Evt ta en spiseskje tran? Det prøver jeg å innta daglig for det blir ikke mye søvn på meg med to små barn så må prøve å passe litt på imunforsvaret :)

Skrevet

Aller helst skal du ikke ha i deg melk i det hele tatt i fase 1, så er det mulig å blande proteinpulveret med vann? Soyamelk går helt sikkert fint om du må bruke melk.

Det er bare den første fasen som er veldig streng (ikke melk f.eks), men det går fint i to uker det. Ingenting i veien for å tjuvstarte heller. Mye god mat på SB og veldig motiverende kur :)

Skrevet
Nå masre jeg fælt men kan jeg drikke te så mye jeg vil? Evt ta en spiseskje tran? Det prøver jeg å innta daglig for det blir ikke mye søvn på meg med to små barn så må prøve å passe litt på imunforsvaret :)

Te kan du drikke massevis av - bare bruk kunstig søtstoff og ikke sukker (den var vel ganske selvsagt):ler:

Tran er veldig bra. Du anbefales jo å ha i deg godt med olje av det sunne slaget :)

Gjest Veslemy
Skrevet
Aller helst skal du ikke ha i deg melk i det hele tatt i fase 1, så er det mulig å blande proteinpulveret med vann? Soyamelk går helt sikkert fint om du må bruke melk.

Det er bare den første fasen som er veldig streng (ikke melk f.eks), men det går fint i to uker det. Ingenting i veien for å tjuvstarte heller. Mye god mat på SB og veldig motiverende kur :)

Ja men den e go du ingen melk :) har fått bestilt boka på capris (så du hadde lagt ut en link i ett liknende forum) så da var den i boks men dette blir bra) Skal si i fra om den funker på meg, har aldri trengt å stresse for å gå ned i vekt , men nå funker ingenting annet så d er verdt ett forsøk får ta vann i protein pulveret bare just in case :fnise:

Skrevet

Jeg har veldig gode erfaringer med lavkarbo - jeg responderer veldig dårlig på kurer med lavkalori (sulten og sint :ler:) men dette her var virkelig tingen for meg - og så lenge det tusler ned i et fornuftig tempo så holder man vekta lettere etterpå også (så sant en ikke skeier helt ut selvsagt :sjenert:)

Gjest Veswlemy
Skrevet
Jeg har veldig gode erfaringer med lavkarbo - jeg responderer veldig dårlig på kurer med lavkalori (sulten og sint :ler:) men dette her var virkelig tingen for meg - og så lenge det tusler ned i et fornuftig tempo så holder man vekta lettere etterpå også (så sant en ikke skeier helt ut selvsagt :sjenert:)

Så sant så sant :ler: Har alltid vært flink med mat og trening men plutselig så har kroppen sluttet å gå ned i vekt :sukk: Så nå prøver jeg dette også, jeg har lest om både stoffskifte og grapefrukt dietten men syns ikke d hørtes særlig sunt ut og vil ikke gå ned for å gå rett opp igjen heller :ler: men har lest at den funket bra på deg og en del andre (altså SB) så regner med at den skal funke på meg også.. håper d ihvertfall :sjenert: verdt ett forsøk

Skrevet
Så sant så sant :ler: Har alltid vært flink med mat og trening men plutselig så har kroppen sluttet å gå ned i vekt :sukk: Så nå prøver jeg dette også, jeg har lest om både stoffskifte og grapefrukt dietten men syns ikke d hørtes særlig sunt ut og vil ikke gå ned for å gå rett opp igjen heller :ler: men har lest at den funket bra på deg og en del andre (altså SB) så regner med at den skal funke på meg også.. håper d ihvertfall :sjenert: verdt ett forsøk

Det er absolutt verdt et forsøk - det beste (syns jeg da) er at jeg får bra med energi og klarer/orker å trene for fullt når jeg går på den. Det sier i allefall meg at det er bra og sunt, for når man har overskudd til å trene og til å være glad, så er det meste i orden.

Gjest Veslemy
Skrevet
Det er absolutt verdt et forsøk - det beste (syns jeg da) er at jeg får bra med energi og klarer/orker å trene for fullt når jeg går på den. Det sier i allefall meg at det er bra og sunt, for når man har overskudd til å trene og til å være glad, så er det meste i orden.

Å være glad er ett must ( har vært ganske hormonell i graviditet..)nesten litt sånn små shizofren :ler: tror ikke samboeren hadde orket en sur sulten megge i hus nå :ler: men ser du er poersonlig trener eller får i hvertfall inntrykk av at du jobber med trening så lurte litt på om du har noen gode tips til meg? Gjerne ting jeg kan gjøre hjemme eller i skog og mark (kommer meg aldri til treningsstudio..)typen jobber og jeg er stucked med to barn :)

Skrevet
Å være glad er ett must ( har vært ganske hormonell i graviditet..)nesten litt sånn små shizofren :ler: tror ikke samboeren hadde orket en sur sulten megge i hus nå :ler: men ser du er poersonlig trener eller får i hvertfall inntrykk av at du jobber med trening så lurte litt på om du har noen gode tips til meg? Gjerne ting jeg kan gjøre hjemme eller i skog og mark (kommer meg aldri til treningsstudio..)typen jobber og jeg er stucked med to barn :)

Å jeg er ikke så avansert som en personlig trener, men jeg jobber som spinninginstruktør, så litt peil har jeg.

Skjønner situasjonen. Gå tur er kjempebra, gjerne i skog og mark så du får variert terreng og mye opp og nedover. Gå deg god og svett og småløp gjerne litt nedover og klyv oppover.

Styrketrening kan du drive med hjemme - enkle øvelser som knabøy og utfall løfter rumpa og push ups er en av de mest effektive allroundøvelsene (stive av kroppen styrker kjernemusklatur, og løftet tar armer og bryst).

For mage kan du forsøke en ganske effektiv øvelse: Ligg på ryggen. legg hendene inn under korsryggen der det er rom til dem og press deretter korsryggen mo gulvet så du holder fast hendene dine, løft beina rett opp, så de er 90 grader på kroppen. Hold hendene fast og senk beina først til 60 grader og deretter til 30, før du løfter opp igjen. Hold litt på hvert sted og gjenta til du ikke klarer mer (eller 15 ganger f.eks) Dette tar hele magen altså!

Det var veldig kjapt innpå, men det er helt sikkert masse fine øvelser du kan gjøre :)

Gjest Veslemy
Skrevet

Høres bra ut skal gjøre det :) Er flink til å gå/løpe tur men skal nok få trent litt rumpe og mage ja :) ikke no mer steppemaskin på meg du :ler: hørte det hjalp for stor rumpe og d trenger ikke jeg hvertfall :ler:

Skrevet
Høres bra ut skal gjøre det :) Er flink til å gå/løpe tur men skal nok få trent litt rumpe og mage ja :) ikke no mer steppemaskin på meg du :ler: hørte det hjalp for stor rumpe og d trenger ikke jeg hvertfall :ler:

Det verste med steppemaskiner er jo at det er så usigelig kjedelig!! Og rumpa kan jo være stor, bare den er fast og sitter der den skal og ikke ved knærne, eller hva :ler:

Gjest Veslemy
Skrevet

det er sant d men den skulle gjerne vært noen cm mindre kommer ikke inn i de gamle buksene mine ennå.. men sb dietten hjelper kanskje der oxo? ps har gjort de øvelsene du sa wow de rev i magen :hoppe:

Gjest Veslemy
Skrevet

Jeg har handlet inn en haug med grønt og div.. spiste en laks og no brokkoli også hev jeg i meg en halv boks med mager kesam (men d var med vaniljesmak..) jeg fant ingen annen men var d greit ell har jeg fucket opp alt? :klaske:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...