Gå til innhold

Kjøttkake sjy :P

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hmm... Hvordan lager man sjy fra kjøttkaker, som da skal brukes i saus såklart? :sjenert:

kanskje dumt spørsmål, men greit å være på den sikre siden :)

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til kjøttkakesaus bruker jeg en buljongterning. Det er ikke så mye sjy som kommer ut av kjøttkakene, mest fett syns jeg, og da er buljong et godt alternativ.

Skrevet

Når du steker kjøttkaker, ha litt godt med smør i panna og kok ut panna mellom hver steking.

Du tar ut kjøttkakene når de er stekt, har litt vann i panna, lar det koke opp og har det i en kjele. Som sagt over, du må nok bruke buljong i tillegg for å få saus.

Skrevet

Takk for svar :) kan nok ikke bruke buljong egentlig. Har en buljong som er grønnsaksbuljong uten gjær, prøvde me den en annen gang jeg skulle lage saus og det smakte helt ekkelt :sukk:

men vet ikke om jeg gjorde noe feil, eller at det er pga alle "spesial" ingrediensene jeg må bruke som gjør det :fnise:

Skrevet

Hvis du ikke kan bruke buljongterning, så er det enkleste å kjøpe kraftbein og grønnsaker og koke egen kraft som du kan fryse ned og bruke til saus.

Skrevet
Hvis du ikke kan bruke buljongterning, så er det enkleste å kjøpe kraftbein og grønnsaker og koke egen kraft som du kan fryse ned og bruke til saus.

Enklere med Toro sjysaus da ;)

Eneste posesausen jeg bruker.

Skrevet

Nå forstod jeg det som at det sjy som base til saus ts var ute etter, og da er det vel atskillig bedre å koke egen kraft enn å bruke posesaus? Enklere er det egentlig også, i tillegg til mindre salt.

Skrevet
Nå forstod jeg det som at det sjy som base til saus ts var ute etter, og da er det vel atskillig bedre å koke egen kraft enn å bruke posesaus? Enklere er det egentlig også, i tillegg til mindre salt.

mente ikke å sitere deg, bare et forslag til sjy til ts..

Skrevet

Jeg tipper at hvis trådstarter går på diett som gjør at hun ikke kan bruke buljongterning, så kan hun heller ikke bruke posesaus.

Skrevet

Oj.. Heheh.. Takk for svar igjen :) glemte jo selvsagt å skrive at d er pga diett ja at jeg ikke kan bruke da buljong å pose sauser osv så ting må være egenlagt så å si uten gjær, sukker, hvete å litt forskjellig :sjenert:

men er det kanskje mulig å kjøpe en slags ferdig kjøtt sjy på butikken uten noen tilsetningsstoffer som går ann å bruke og evnt fryse ned? Noen som vet det? :)

Skrevet

Jeg vet at du kan kjøpe Maizenajevning på butikken, men den inneholder melkesukker og maltodekstrin, så det er ikke sikkert du kan bruke den allikevel.

Ellers finner du noen buljongtyper du kan bruke her.

Skrevet
Jeg vet at du kan kjøpe Maizenajevning på butikken, men den inneholder melkesukker og maltodekstrin, så det er ikke sikkert du kan bruke den allikevel.

Ellers finner du noen buljongtyper du kan bruke her.

Oj! Takk skal du ha! Det var en lur side også! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...