Gjest Gjest_Jente 16_* Skrevet 4. oktober 2009 #1 Skrevet 4. oktober 2009 Hei! Jeg er en jente på snart sytten år, som opplever at håret blir tynnere og tynnere. Hestehalen min er nå halvert. Jeg mister mye hår hele tiden - mer enn vanlig - og lurer på om noe vet hva det kan skyldes? Jeg er for tiden på utveksling, og lurer på om det kan ha sammenheng med stress, osv? Ellers går jeg på Yasminelle p-pille. Takk for svar!
Kitty_katt Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 Har samme problemet selv og aner ikke hva jeg skal gjøre. Har alltid hatt tykt fyldig hår og nå er det skikkelig tynt og flatt. (er 20 år) Men hårtap kan skyldes vitaminmangel, dårlig og lite variert kosthold. Utenom det vet jeg ikke Andre som vet?
Edie Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg har voldsomt hårtap nå, men det er på grunn av graviditet og fødsel. Hormonelt betinget, og visstnok ikke noe man kan gjøre for å slippe hårtapet. Men er det noen som har noen gode tips - så kom med de! Sånn generelt er jo B-vitaminer fint for hår, hud og negler, så jeg ville prøvd med B-vitaminer i alle fall.
lovenemo Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 Kan være så mye.. Mangel på vitaminer og mineraler, stoffskiftet, stress, dårlig kosthold ++ Det beste er vel å ta en sjekk hos legen for å finne ut av det.
Kitty_katt Skrevet 5. oktober 2009 #5 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg har vært hos legen, men ble henvist videre til en hudlege. Har ikke vært der enda da. :gjeiper:
lovenemo Skrevet 5. oktober 2009 #6 Skrevet 5. oktober 2009 Hmh.. Jeg fikk tips av frisøren min om å ta "hårkontroll", noen tabletter som fås kjøpt hos frisør og på helsekost (troor jeg). Har hjulpet meg ihvertfall.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå