Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #1 Skrevet 4. oktober 2009 Bytter dere litt av innteriøret etter årstiden? Jeg så på tv og de viste KID reklame der dem byttet gardiner og pynteputer etter årstid. Jeg synes det var fint og lurer på om det er vanlig å gjøre? Jeg har litt lyst å gjøre det, men det blir mye jobb og dyrt og tar plass det man ikke bruker?
Gjest Elastica Skrevet 4. oktober 2009 #2 Skrevet 4. oktober 2009 Nei, det gjør jeg ikke. Jeg skifter kanskje telysholdere og kjøper blomster i farger som passer sesongen, men ikke mer enn det.
Gjest megvel Skrevet 4. oktober 2009 #3 Skrevet 4. oktober 2009 Har ikke gjort det bevisst, men bytter gjerne duker, blomster, telysting og sånt hver gang jeg finner noe nytt jeg liker. Merkelig nok blir det ofte i sesongskiftet. Eneste jeg bevisst pynter til er jul, men det gjør vel alle?
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #4 Skrevet 4. oktober 2009 Tror dette er noe Kid har funnet på for å selge mer. For meg holder det å bytte gardiner til jul
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #5 Skrevet 4. oktober 2009 Tror dette er noe Kid har funnet på for å selge mer. For meg holder det å bytte gardiner til jul Min mor skifter alltid til "vintergardiner" om høsten, de er litt tyngre og lunere, enn "sommergardinene".
Ciara Skrevet 4. oktober 2009 #6 Skrevet 4. oktober 2009 Nei, det gjør jeg ikke. Jeg skifter kanskje telysholdere og kjøper blomster i farger som passer sesongen, men ikke mer enn det. Samme her, det er en av fordelene med å ha nøytrale farger at slike ting som lys og blomster utgjør store endringer. Nå har jeg nydelig lyng, kastanjer i en liten bolle og lyslykter i lune farger (grønt, grått og frostede hvite).
Fr. Linn Skrevet 4. oktober 2009 #7 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg bytter ikke - fordi jeg er lat... må innrømme at jeg foreløpig ikke pynter så mye til jul heller, fordi jeg stort sett ikke er hjemme da.. Men når jeg blir voksen, får stort hus og masse barn - da skal jeg pynte til jul. Men blir nok aldri så voksen at jeg bytter med sesong... da må det i så fall være på impuls... men fint med forandring er det jo! Og blomster etter årstid er jo litt greiere...
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2009 #8 Skrevet 6. oktober 2009 Nei, det gjør jeg ikke. Men så har jeg verken duker eller gardiner i huset. Putene i sofaen har jeg byttet trekk på én gang på fem år. Det eneste jeg skifter ut er planter og lys.
Gjest Gjest_merete_* Skrevet 6. oktober 2009 #9 Skrevet 6. oktober 2009 Hvorfor gjøre som alle andre da? Forandring fryder sier nå jeg.............
Gjest SmallTalk Skrevet 6. oktober 2009 #10 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg bytter til en viss grad. Jeg har vår/sommer gardiner og høst/vintergardiner. De første er lyse og lette, slipper inn mye lys, og gjør at rommet generelt virker større. Nå som det begynner å bli mørkere ute, bytter jeg nok snart til vintergardinene mine. De er mørkere, tynge og skaper en mye mer lun og koslig stemning inne. Utover dette så er det ikke så mye annet som blir byttet ofte. Har en del duker som varierer med humøret, men ikke noe som er spesielt sesonbetont. Utenom juledukene mine, da.
Gjest Bond Skrevet 8. oktober 2009 #11 Skrevet 8. oktober 2009 Nei, liker prinsipielt ikke gardiner, så unngår gjerne så mye det er mulig (leier man, må man av og til ha noen). Har heller ikke noe borddyk og sånt som skulle/kunne byttes. Det eneste som endrer seg er at på sommeren har jeg friske blomster, på vinteren har jeg (te)lys. For jul har jeg litt enkelt rød julepynt og det holder lenge, er ikke så begeistret over juledyk og julegardiner og juleputer og julenisser og så videre.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #12 Skrevet 8. oktober 2009 Nei, ikke bevisst i hvert fall, men skifter nok ut litt farger og typer tekstiler - jeg har kanskje ikke så mye ulltepper liggende framme i senger og stoler midt på sommeren f eks. Men pleier ikke kjøpe nytt for å få til noe skifte, det blir mer å finne fram eller rydde bort noe jeg har fra før. Mye av endringene blir kanskje dekorasjoner også (lys - om sommeren bruker jeg ikke levende lys inne fordi det er lyst hele døgnet, og selvsagt blomster).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå